najprościej ,to klon.
najłatwiej, to tech2 i kod immo.
Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz...
Dodano po 16 [minuty]:
Sprawdź tak:
Instrukcja
Wartość wymagana
T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Zapłon ZAŁ
Zmierz napięcie między:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
Masa
4,8 ... 5,2
Tak: T002 Nie: T008
T002 Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia
Zmierz napięcie między:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
4,8 ... 5,2 V
Tak: T003 Nie: T006
T003 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Ciśnienie atmosferyczne
Wskazówka:
Po około 10 s:
90 kPa
poniżej 15 kPa
Parametry listy danych testera diagnostycznego Wartość rzeczywista::
Tak: T004 Nie: E004
T004 Sprawdzanie: zwarcie do masy/przerwa w sygnałowym obwodzie prądowym
Zapłon WYŁ
Podłączyć mostek zabezpieczony elektrycznie do:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
Zapłon ZAŁ
Odczekać przynajmniej 10 s
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Ciśnienie atmosferyczne
powyżej 99 kPa
Parametry listy danych testera diagnostycznego Wartość rzeczywista::
Tak: E001 Nie: T005
T005 Sprawdzanie: zwarcie do masy sygnalizacyjnego obwodu prądowego
Zapłon WYŁ
Usunąć mostek zabezpieczony elektrycznie
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Zmierzyć rezystancję między następującymi zaciskami:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
&
Masa
powyżej 500 kOm
Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: kOm
Tak: E002 Nie: E003
T006 Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
Zapłon ZAŁ
Zmierz napięcie między:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
4,8 ... 5,2 V
Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V
Tak: E005 Nie: T007
T007 Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
Zapłon ZAŁ
Zmierz napięcie między:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
powyżej 5,2 V
Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V
Tak: E006 Nie: E007
T008 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
Zapłon ZAŁ
Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
Masa
4,8 ... 5,2 V
Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V
Tak: E005 Nie: T009
T009 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
Zapłon ZAŁ
Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
Masa
powyżej 5,2 V
Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V
Tak: E008 Nie: E009
Wynik
Przyczyna usterki
E001 Wynik: uszkodzone części składowe
Uszkodzone części składowe:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Naprawa zakończona
E002 Wynik: przerwa w obwodzie prądowym
Obieg prądowy-przerwa między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Naprawa zakończona
E003 Wynik: zwarcie do masy
Zwarcie do masy między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
Naprawa zakończona
E004 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Naprawa zakończona
E005 Wynik: uszkodzone części składowe
Uszkodzone części składowe:
B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
Naprawa zakończona
E006 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 62
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Naprawa zakończona
E007 Wynik: przerwa w obwodzie prądowym
Obieg prądowy-przerwa między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 62
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Naprawa zakończona
E008 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 14
&
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Naprawa zakończona
E009 Wynik: zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym
Zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym między:
B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
&
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Wtyk wiązki okablowania X74
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 14
lub
Uszkodzone części składowe:
A7 Moduł Sterujący - Diesel
Ważne:
Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.
Dodano po 16 [minuty]:
po wymianie ECM:
T001 Wyświetlacz testera Zaprogramuj funkcję blokady rozr.
Moduły sterujące silnika i/lub blokady rozruchu są programowane przy pomocy tej funkcji testera diagnostycznego, aby je zgrać ze sobą.
Wskazówka:
Przed zaprogramowaniem sygnału blokady rozruchu do modułu sterującego silnika, tester diagnostyczny musi otrzymać aprobatę programowania od TIS.
Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu). lub w pamięci ECM.
Podczas programowania wykonywane są następujące kroki programujące:
Programowanie typu silnika:
Programowanie kodu bezpieczeństwa:
Programowanie numeru identyfikacyjnego pojazdu (numer podwozia):
Programowanie mechanicznego numeru kluczyków:
Programowanie kluczyków z transponderem:
Programowanie wyjść blokady rozruchu
Zapłon ZAŁ
W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.
Ważne:
Gdy moduł sterujący blokady rozruchu oraz moduł sterujący silnika wymienione zostały w tym samym czasie, konieczne jest użycie nowego transpondera.
Po programowaniu należy ponownie wybrać system elektroniczny.
T002 Wyświetlacz testera Zaprogr. wyjście blok. rozruchu
Ten tryb jest stosowany do programowania którego z systemów zainstalowanych w pojeździe:
System Przeciwwłamaniowy z Zamkiem Centralnym ATWS + CDL
Wskazówka:
Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).
Zapłon ZAŁ
W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.
Gdy pojawi się na końcu testu następujące wyświetlenie, wtedy test zakończył się sukcesem.
Ważne:
Po programowaniu należy ponownie wybrać system elektroniczny.
Programowanie zakończone
T003 Wyświetlacz testera Zaprogr. kluczyki z transponderem
Kluczyki z transponderem mogą być zaprogramowane po kolei oraz pojedynczo. W tym celu moduł sterujący blokady rozruchu czyta kod transpondera użytego kluczyka oraz zapisuje go.
Ważne:
Gdy kluczyk z transponderem zostanie zgubiony, wtedy należy również ze względów bezpieczeństwa skasować kody transponderów pozostałych kluczyków oraz zaprogramować je ponownie wraz z nowym kluczykiem.
Wskazówka:
Przed zaprogramowaniem kluczyków transpondera samochodu tester diagnostyczny musi otrzymać potwierdzenie programowania od TIS.
Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).
Zapłon ZAŁ
W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.
Gdy pojawi się podczas testu następujące wyświetlenie, wtedy programowanie kluczyka zostało zakończone:
Wskazówka:
Programowanie zakończone!
Gdy podczas testu pojawi się następujące wyświetlenie, wtedy należy wpierw zaprogramować moduł sterujący blokady rozruchu, zanim podejmie się programowanie kluczyka z transponderem:
Blokada rozruchu nie zaprogramowana!
T004 Wyświetlacz testera Zaprogramować mech. numer kluczyka
Mechaniczny numer kluczyka składa się z kombinacji litery oraz 4 cyfr.
Wskazówka:
Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).
Zapłon ZAŁ
W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.
Gdy pojawi się na końcu testu następujące wyświetlenie, wtedy test zakończył się sukcesem.
Programowanie zakończone!