Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1.7 DTI (Y17DT) - czujnik ciśnienia barycznego

Piotr1 29 Sty 2014 14:13 10917 14
  • #1 29 Sty 2014 14:13
    Piotr1
    Poziom 12  

    Dzień Dobry.
    Posiadam Opla Astra G z silnikiem Isuzu 1,7 DTI (kod silnika Y17DT) 75 KM z 2000 roku. Problem jest taki, że chwilę po odpaleniu zapala się kontrolka informująca o zaistniałym błędzie i świeci do wyłączenia zapłonu.
    Podłaczyłem interfejs i otrzymałem informację:

    P1105 - Za niskie napięcie barometru
    (02) - Obecny

    Jeżeli wyciągnę czujnik i podłączę do niego zasilanie 5V to na wyjściu man wartość około 4V i reaguje na dmuchnięcie i odciagniecie powietrza, czyli czujnik dobry, natomiast jak wepnę czujnik w gniazdo to na wyjsciu mam tylko 0,2V.

    Mierząc (test diody) wyjście czujnika a masa mam 11mV na mierniku czyli blisko zwarcia.

    Ustaliłem że przewody czujnika są w złączce do Sterownika silnika który zamocowany jest na pokrywie zawrów (wewnątrz zalany żelem), wypinając złączkę mam na mierniku 1 (przepełnienie) proszę o informację czy mógłby się uszkodzić ten sterownik?

    Zastanowił mnie jeszcze to że w gnieździe złączki jest duża ilość oleju naędowego nie wiem skąd to się tam bierze, może ktoś z was będzie wiedział jak zpobiec temu zjawisku.

    0 14
  • Sklep HeluKabel
  • #2 29 Sty 2014 15:23
    BUZ11
    Poziom 11  

    Jeśli we wtyczce masz olej, to na 100% wewnątrz sterownika (hybryda) też jest go sporo. Mógł już narobić szkód, ale niekoniecznie.
    Musisz go delikatnie otworzyć (uwaga na ubrania, bo tryśnie olejem przy rozszczelnieniu) i wylać z niego całe te dziadostwo.
    Jeśli odpali to osuszeniu, to jesteś uratowany - jeśli nie, to sterownik trzeba dać do naprawy...

    0
  • #3 29 Sty 2014 17:08
    Piotr1
    Poziom 12  

    Auto ogólnie chodzi.

    A skąd tam się bierze ropa?

    Przed rozebraniem chcę zdobyć gdzieś rozpiskę wyprowadzeń sterownika, bo może to współpracuje z jakimś innym elementem i to obciąża złącze barometru.

    Dzwoniłem do kilku osób i nikt nie chce podjąć się naprawy tego sterownika, a nawet jedna osoba powiedziała mi, że te stereoniki w tym silniku nie padają.

    0
  • #4 29 Sty 2014 18:39
    BUZ11
    Poziom 11  

    Generalnie odpowiedzieli prawidłowo - nie padają, ale pod warunkiem, że nie dostała się tam ropa :)
    Nie jest to potwierdzone na 100%, ale ponieważ sterownik ten ma połączenie kablami z modułem pompy wtryskowej (z tyłu silnika) to własnie stamtąd przewodami jest "zasysany" olej napędowy. Nie wiem jak to zjawisko się fachowo nazywa, ale potwierdzają to liczne przypadki nie tylko w tym silniku. Sprawdź w takim razie okolice zaworu przy pompie wtryskowej - prawdopodobnie będzie "zapocony".
    Jutro jak nie zapomnę, to wrzucę zdjęcie rozebranego modułu po takim zalaniu - nie wygląda to ciekawie - ale daje się naprawić.
    Co do schematu - ten czujnik ma trzy wyprowadzenia: zasilanie, masę i tylko jedno wyprowadzenie sygnałowe i nie dzieli z żadnym innym "pinu" komputera (pin 61 złącza X74). Raczej rozebranie modułu to jedyny rozsądny ruch w Twojej sytuacji, aby potwierdzić jego usterkę.

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #5 01 Lut 2014 14:25
    Piotr1
    Poziom 12  

    Witam.
    Rozebrałem (otworzyłem) dziś sterownik silnika w środku jednak nie ma śladów ropy, a wyprowadzenie na którym jest informacja z czujnika barycznego na hybrydzie jest tylko kondensator. Najprawdopodobniej płytka jest dwu lub wielo warstwowa i połączenie idzie gdzieś dalej jednak nie mogę zlokalizować.
    Może ktoś z was ma schemat takowego sterownika.
    W moim przypadku złącze - masa ma wartość 11mV w odwrotnym kierunku jest tak samo.

    Czy jest szansa naprawy czegoś takiego, czy pozostaje mi wymiana sterownika.

    Jeszcze jedno czy wystarczy wymienić sterownik czy też trzeba wymienić immobilaizer?

    Może ktoś ma procedurę wymiany ECU.

    0
  • #6 01 Lut 2014 18:56
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 01 Lut 2014 20:08
    BUZ11
    Poziom 11  

    Co do sterownika - jeśli nie ma śladów ropy, to powinien dać się naprawić. Jeśli nie chcesz naprawiać a wymienić, to procedura jest następująca:
    - kupujesz "wyzerowany" komp od innego auta, montujesz w samochodzie i za pomocą Tech2 doprogramowujesz - musisz mieć tylko 4 cyfrowy security cod dołączony do Twojej asterki.
    Jeśli nie jest wyzerowany, to wymienić musisz orpócz kompa również immo i pestki immo w kluczykach - ale wtedy jeździsz z cudzym vin'em i jak coś się sypnie w przyszłości to masz kolejny problem, bo masz "składaka". Lepiej jest naprawić stary - po naprawie juz się nie popsuje w tym obwodzie.

    0
  • #8 01 Lut 2014 20:46
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Lut 2014 23:20
    LoLek85
    Poziom 28  

    Ten czujnik ma w ogóle prawidłowe zasilanie?

    0
  • #10 02 Lut 2014 15:20
    szafirek11
    Poziom 2  

    Przyczyną występowania oleju napędowego przy tym silniku w wiązce elektrycznej a co za tym idzie m.in. w gnieździe sterownika jest rozszczelniony zawór TCV kąta wtrysku znajdujący się w dolnej części pompy wtryskowej od strony rozrusznika.
    Koszt nowego takiego zaworu to ok 400 zł. Można go spróbować naprawić (poszukaj na forach - ja tego nie praktykowałem, ale jest w necie opis wraz z fotogalerią)
    Musiałbyś zrobić z tym porządek.
    Jeśli jesteś zainteresowany to mam pod Głogowem Asterkę z takim silnikiem i moglibyśmy przełożyć na testy ten czujnik, a jeśli to nie pomoże to sterownik silnika włącznie z immobiliserem

    0
  • #11 02 Lut 2014 20:28
    Piotr1
    Poziom 12  

    Czujnik ciśnienia barycznego (atmosferycznego) ma prawidłowe zasilanie wynoszące 4,98V, ale jego wyjście jest obciążane przez sterownik silnika który w tym modelu mieści się na górze (pokrywa zaworów) silnika.

    Mam drugi czujnik który zachowuje się identycznie, moje podejrzenia padły na sterownik ponieważ wyjście (pin OUT) jest bezpośrednio wpięte do owego sterownika.
    Otworzyłem sterownik i jedyne co ustaliłem że pin od tego czujnika dolutowany jest do krótkiej ścieżki, do której dolutowany jest kondensator który pełni rolę filtra.

    Mój problem polega na tym, że nie mogę odszukać gdzie dalej idzie ścieżka, może dochodzi już do wejścia procesora, a może jest jeszcze jakiś separator?

    Myślałem, że łatwiejszym sposobem może być podmiana sterownika na którą się zastanawiam.

    Zwarcia w przewodzie nie ma bo te 11mV jest na samym sterowniku (odpięte dwie złączki).

    0
  • #12 02 Lut 2014 20:35
    LoLek85
    Poziom 28  

    Nie ma przypadkiem zwarcia gdzieś na przewodzie sygnałowym?

    1
  • #13 05 Lut 2014 20:30
    Piotr1
    Poziom 12  

    Szukam procedury dopisywania komputera do tego samochodu, ponieważ wymontowałem komputer i oddałem mechanikowi, a on wysłał go do naprawy i stwierdzono, że usterka nie jest do naprawy. Czyli pozostaje mi podmiana komputera na inny z demobilu.

    0
  • #14 06 Lut 2014 00:53
    rob4028
    Poziom 25  

    najprościej ,to klon.
    najłatwiej, to tech2 i kod immo.
    Decyzja należy do ciebie. Sam tego nie ogarniesz...

    Dodano po 16 [minuty]:

    Sprawdź tak:

    Instrukcja
    Wartość wymagana

    T001 Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem

    Zapłon WYŁ
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Zapłon ZAŁ
    Zmierz napięcie między:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    Masa
    4,8 ... 5,2

    Tak: T002 Nie: T008

    T002 Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia

    Zmierz napięcie między:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
    4,8 ... 5,2 V

    Tak: T003 Nie: T006

    T003
    Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego

    Tester diagnostyczny parametr listy danych
    Ciśnienie atmosferyczne
    Wskazówka:

    Po około 10 s:

    90 kPa
    poniżej 15 kPa

    Parametry listy danych testera diagnostycznego Wartość rzeczywista::

    Tak: T004 Nie: E004

    T004
    Sprawdzanie: zwarcie do masy/przerwa w sygnałowym obwodzie prądowym

    Zapłon WYŁ
    Podłączyć mostek zabezpieczony elektrycznie do:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    Zapłon ZAŁ
    Odczekać przynajmniej 10 s
    Tester diagnostyczny parametr listy danych
    Ciśnienie atmosferyczne
    powyżej 99 kPa

    Parametry listy danych testera diagnostycznego Wartość rzeczywista::

    Tak: E001 Nie: T005

    T005
    Sprawdzanie: zwarcie do masy sygnalizacyjnego obwodu prądowego

    Zapłon WYŁ
    Usunąć mostek zabezpieczony elektrycznie
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Zmierzyć rezystancję między następującymi zaciskami:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
    &
    Masa
    powyżej 500 kOm

    Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: kOm

    Tak: E002 Nie: E003

    T006
    Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia

    Zapłon WYŁ
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
    Zapłon ZAŁ




    Zmierz napięcie między:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
    4,8 ... 5,2 V

    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V

    Tak: E005 Nie: T007

    T007
    Sprawdzanie: zwarcie w obwodzie prądowym/przerwa w sygnałowym obwodzie uziemienia

    Zapłon WYŁ
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
    Zapłon ZAŁ
    Zmierz napięcie między:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
    powyżej 5,2 V

    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V

    Tak: E006 Nie: E007

    T008
    Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem

    Zapłon WYŁ
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
    Zapłon ZAŁ
    Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    Masa
    4,8 ... 5,2 V

    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V

    Tak: E005 Nie: T009

    T009
    Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym zasilania napięciem

    Zapłon WYŁ
    Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia
    Zapłon ZAŁ
    Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    Masa
    powyżej 5,2 V

    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V

    Tak: E008 Nie: E009



    Wynik
    Przyczyna usterki

    E001 Wynik: uszkodzone części składowe
    Uszkodzone części składowe:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne

    Naprawa zakończona
    E002 Wynik: przerwa w obwodzie prądowym
    Obieg prądowy-przerwa między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E003 Wynik: zwarcie do masy
    Zwarcie do masy między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B

    Naprawa zakończona
    E004 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
    Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 61
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk B
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E005 Wynik: uszkodzone części składowe
    Uszkodzone części składowe:
    B18 Czujnik - Ciśnienie Obciążenia

    Naprawa zakończona
    E006 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
    Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 62
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E007 Wynik: przerwa w obwodzie prądowym
    Obieg prądowy-przerwa między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 62
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk A
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E008 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
    Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 14
    &
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E009 Wynik: zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym
    Zwarcie do masy/przerwa w obwodzie prądowym między:
    B110 Czujnik - ciśnienie atmosferyczne
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk C
    &
    A7 Moduł Sterujący - Diesel
    Wtyk wiązki okablowania X74
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 14
    lub

    Uszkodzone części składowe:
    A7 Moduł Sterujący - Diesel

    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnoony moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnoony test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Dodano po 16 [minuty]:

    [size=18] po wymianie ECM:[/size]

    T001 Wyświetlacz testera Zaprogramuj funkcję blokady rozr.
    Moduły sterujące silnika i/lub blokady rozruchu są programowane przy pomocy tej funkcji testera diagnostycznego, aby je zgrać ze sobą.

    Wskazówka:

    Przed zaprogramowaniem sygnału blokady rozruchu do modułu sterującego silnika, tester diagnostyczny musi otrzymać aprobatę programowania od TIS.

    Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu). lub w pamięci ECM.

    Podczas programowania wykonywane są następujące kroki programujące:

    Programowanie typu silnika:
    Programowanie kodu bezpieczeństwa:
    Programowanie numeru identyfikacyjnego pojazdu (numer podwozia):
    Programowanie mechanicznego numeru kluczyków:
    Programowanie kluczyków z transponderem:
    Programowanie wyjść blokady rozruchu

    Zapłon ZAŁ
    W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.

    Ważne:

    Gdy moduł sterujący blokady rozruchu oraz moduł sterujący silnika wymienione zostały w tym samym czasie, konieczne jest użycie nowego transpondera.

    Po programowaniu należy ponownie wybrać system elektroniczny.

    T002 Wyświetlacz testera Zaprogr. wyjście blok. rozruchu
    Ten tryb jest stosowany do programowania którego z systemów zainstalowanych w pojeździe:

    System Przeciwwłamaniowy z Zamkiem Centralnym ATWS + CDL

    Wskazówka:

    Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).

    Zapłon ZAŁ
    W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.

    Gdy pojawi się na końcu testu następujące wyświetlenie, wtedy test zakończył się sukcesem.
    Ważne:

    Po programowaniu należy ponownie wybrać system elektroniczny.
    Programowanie zakończone

    T003 Wyświetlacz testera Zaprogr. kluczyki z transponderem
    Kluczyki z transponderem mogą być zaprogramowane po kolei oraz pojedynczo. W tym celu moduł sterujący blokady rozruchu czyta kod transpondera użytego kluczyka oraz zapisuje go.

    Ważne:

    Gdy kluczyk z transponderem zostanie zgubiony, wtedy należy również ze względów bezpieczeństwa skasować kody transponderów pozostałych kluczyków oraz zaprogramować je ponownie wraz z nowym kluczykiem.

    Wskazówka:

    Przed zaprogramowaniem kluczyków transpondera samochodu tester diagnostyczny musi otrzymać potwierdzenie programowania od TIS.

    Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).

    Zapłon ZAŁ
    W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.

    Gdy pojawi się podczas testu następujące wyświetlenie, wtedy programowanie kluczyka zostało zakończone:
    Wskazówka:
    Programowanie zakończone!

    Gdy podczas testu pojawi się następujące wyświetlenie, wtedy należy wpierw zaprogramować moduł sterujący blokady rozruchu, zanim podejmie się programowanie kluczyka z transponderem:
    Blokada rozruchu nie zaprogramowana!

    T004 Wyświetlacz testera Zaprogramować mech. numer kluczyka
    Mechaniczny numer kluczyka składa się z kombinacji litery oraz 4 cyfr.

    Wskazówka:


    Zanim będzie mogło być przeprowadzone pierwsze programowanie po utworzeniu komunikacji, należy podać kod bezpieczeństwa. Przez wprowadzenie kodu bezpieczeństwa moduł sterujący zostanie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aktualny (ważny) kod bezpieczeństwa znajduje się przy Car-Pass (paszport pojazdu).

    Zapłon ZAŁ
    W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji programowych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.

    Gdy pojawi się na końcu testu następujące wyświetlenie, wtedy test zakończył się sukcesem.
    Programowanie zakończone!

    1
  • #15 06 Lut 2014 10:20
    szafirek11
    Poziom 2  

    Piotr jeśli chcesz to tak jak wcześniej pisałem możemy się umówić któregoś popołudnia na podmiankę. Nie będzie do tego potrzebne podłączanie się nawet komputerem do auta, robiłem już takie rzeczy wielokrotnie i nigdy nie było problemu. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na george08123(malpa)o2.pl

    1