Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie

carck3r 29 Sty 2014 18:35 9408 35
  • #1 29 Sty 2014 18:35
    carck3r
    Poziom 14  

    Witam, to znowu ja :lol: .

    Mam oczywiście problem z moją xsarą 1.4 2003. Po odpaleniu od razu gaśnie. Na zapłonie słychać pompę paliwa. Aby podtrzymać obroty naciskam pedał gazu i przez kilka(naśnie) sekund gazuję (ale to niszczy silnik). Bez gazowania nie odpali (chociaż raz odpalił za pierwszym razem bez gazowania kilka dni temu... :roll: ). Podświetlany wyświetlacz (na którym jest data i godzina) przygasa, gdy obroty są za niskie, a gdy mocniej przygazuję, to jasność się zwiększa. Gdy puszczę pedał gazu samochód gaśnie i wyświetlacz oczywiście też. Wskazówki obrotomierza i prędkościomierza od razu się nie podnoszą, tylko tak po 2-3 sekundach, gdy gazuję.

    Dodam, że kilkanaście dni temu wymieniałem dwa wtryskiwacze, cewkę zapłonową, filtry paliwa, powietrza, oleju i olej (świecił się check engine, a błędy dotyczyły cewki i katalizatora). Po wymianie już nie świeci.
    Sytuacja pierwszy raz miała miejsce w dniu wymiany (ale nie po, tylko przed wymianą).
    Po odpaleniu auto jeździ normalnie, obroty na zimnym wynoszą 1000-1100, a na rozgrzanym około 800 (wskazówka czasami zadrga o dosłownie 1 mm). Na jałowym nie gaśnie.

    Co może być problemem?

    0 29
  • #3 29 Sty 2014 18:50
    carck3r
    Poziom 14  

    Nie rozumiem pytania :D. Jeżeli chodzi o diagnostykę, to nie robiłem (nic by pewnie nie wykryło, bo nie ma check engine).

    0
  • #4 29 Sty 2014 19:02
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Diagnostyka kolego to nie jest odczyt i kasowanie błędów, dlatego pytałem o parametry. Ale skoro nie rozumiesz pytania, to sam i tak tego nie ogarniesz...

    0
  • #5 30 Sty 2014 18:51
    carck3r
    Poziom 14  

    Nie ogarnę, bo nie mam Lexii.

    0
  • #6 30 Sty 2014 20:10
    pepe150
    Poziom 33  

    Rozświetlanie wyświetlacza przy dodawaniu gazu - zrób pomiary alternatora.

    0
  • #7 30 Sty 2014 20:44
    carck3r
    Poziom 14  

    Jutro spróbuję zrobić pomiary pod obciążeniem. Martwi mnie to, że wczoraj o 16:00 po przyjeździe od razu zmierzyłem napięcie akumulatora i wyniosło 12.58 V (w spoczynku). Teraz, po 29 godzinach bez odpalania jest 12.28 V. Przez ten czas nie zamykałem samochodu (w garażu siedzi). Do tego przy otwartym samochodzie cały czas pali się dioda alarmu (a chyba nie powinna?). Po zamknięciu miga szybko i po 40 sekundach wolno aż do otwarcia samochodu. Po zamknięciu miga także dioda w przycisku świateł alarmowych (to chyba coś z immo?).

    0
  • #8 01 Lut 2014 11:17
    carck3r
    Poziom 14  

    Dziwne.
    Przed chwilą testowałem samochód. Temperatura w garażu: +4 *C (odpalałem w garażu (oczywiście otwartym)). Samochód normalnie odpalił od strzała :lol: a stał z 48 godzin bez odpalania. Przed tym odpaleniem zajrzałem mu pod maskę i jeden przewód dochodzący do kolektora nie był do końca włożony (wystawał ze 3 mm od końca). Wpiąłem go do końca. Jest on zaznaczony na tym zdjęciu (nie moje zdjęcie):
    Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie

    Napięcie akumulatora w spoczynku: 12.29 V
    Napięcie akumulatora przy odpalaniu: spadło do około 9.5 V (na pewno poniżej 10 V)
    Napięcie akumulatora przy ładowaniu, obroty jałowe 1100: 14.23 V (od razu po odpaleniu wzrosło)
    Napięcie akumulatora przy ładowaniu, wyższe obroty, włączony nawiew na maksa, światła: 14.33 V
    Napięcie akumulatora po zgaszeniu silnika: 12.69 V

    Po drugie: teraz przy otwartym samochodzie nie pali się dioda alarmu i dioda w przycisku świateł awaryjnych :P. Wcześniej przy otwartym cały czas się paliła, a w awaryjnych migała.

    Nie rozumiem tego samochodu. Możliwe, że to przez ten lekko odpięty przewód?

    0
  • #9 01 Lut 2014 15:25
    kybernetes
    Poziom 39  

    Możliwe. Objawy mogą wskazywać na niewłaściwy skład mieszanki a przez nieszczelne zapięcie mogło dostawać się do kolektora lewe powietrze. Obserwuj czy teraz, po dopięciu przewodu, usterka zniknie.

    0
  • #10 01 Lut 2014 18:37
    pepe150
    Poziom 33  

    Parametry alternatora są w porządku, ten przewód jest od odmy.
    Lewe powietrze, błąd składu mieszanki i wadliwa informacja dla czujnika pochłaniacza spalin.
    To możliwe przez nie dopięcie tego przewodu.

    0
  • #11 02 Lut 2014 13:24
    carck3r
    Poziom 14  

    Dzisiaj trzy razy odpalałem. W garażu, 4 *C, nie odpalił za pierwszym, trzeba było gazu dodać. Potem po jeździe, na ciepłym silniku (ze 30 minut czekał nieodpalony), dwa razy odpalił za pierwszym razem i bez gazu. Czy to może być zabrudzony silnik krokowy? Pompa paliwa działa cicho przez 2 sekundy.

    0
  • #12 22 Lut 2014 09:32
    carck3r
    Poziom 14  

    Teraz, gdy jest w miarę ciepło, trzyma obroty jałowe po odpaleniu w 95% przypadków. Raz tylko zgasł. Skoro zgasł, to znaczy, że niedopięty do końca przewód nie jest rozwiązaniem. Usterka jest raczej związana z temperaturą zewnętrzną.

    0
  • #13 04 Mar 2014 22:56
    carck3r
    Poziom 14  

    Ja dalej się z tym męczę. Zauważyłem jedną, chyba istotną rzecz - mój akumulator jest prawdopodobnie fabryczny :E. Nie wiem czy to jakiś numer seryjny, czy data produkcji:
    Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie

    0
  • #14 10 Mar 2014 19:49
    carck3r
    Poziom 14  

    Czy taki wygląd silnika krokowego jest normalny? Zamówiłem CRC carburetor cleaner - nadaje się ten specyfik do mycia krokowca?
    Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie
    Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika słychać takie stuki "ty ty ty ty ty ty ty" (nie te od nagrzanego silnika, tylko głośniejsze i po chwili przestają).
    Zauważyłem jeszcze, że:
    - wskazówka obrotomierza przez jakiś czas wskazuje 0 i drży, skacze dopiero w trakcie gazowania przy odpalaniu i dalej wskazuje prawidłową wartość,
    - elektroniczny wskaźnik poziomu oleju (te kwadraciki w miejscu licznika przebiegu) czasem wskazuje prawidłową wartość (zgodną z pomiarem na bagnecie), a czasem miga i wskazuje zerowy poziom oleju,
    - podczas gazowania trzymam pedał przyspieszenia w tym samym miejscu i na początku wskakuje 1500 obrotów i niektóre kontrolki się palą, a po chwili wszystkie kontrolki gasną (oprócz mijania) i obroty rosną do 2000 (tak samo trzymam nogę) - wtedy mogę puścić pedał i trzyma sam obroty.

    0
  • #16 16 Mar 2014 18:03
    carck3r
    Poziom 14  

    Rozwiązałem problem. Nie był to silnik krokowy, akumulator, sensor MAP tylko... radio Kenwood (niefabryczne). Przeczytałem, że komputer może wariować po podłączeniu niefabrycznego radia ( nie można obciążać "szyny VAN" ) i wymontowałem Kenwooda i zamontowałem oryginalne. Teraz za każdym razem trzyma obroty (na dworze deszcz leje, zimno - też odpalił).

    0
  • #17 16 Mar 2014 18:29
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 16 Mar 2014 18:32
    carck3r
    Poziom 14  

    Nie spodziewałem się, że to może być przyczyną :D. Da się w ogóle podłączyć inne radio niż fabryczne (bez podłączania do tej magistrali?)? Bo jak sprawdzałem miernikiem na zapłonie, to napięcie pojawiało się tylko w tej magistrali "Radioodbiornik Citroen". W "Akcesoria" cały czas 0.

    0
  • Pomocny post
    #19 16 Mar 2014 19:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 16 Mar 2014 19:29
    carck3r
    Poziom 14  

    georgesgr napisał:
    Dzisiaj wszystko ma znaczenie.
    Kiedys "walczylem" z 206-tka, ktora nie chciala palic. Klient zapomnial sie przyznac, ze zmienil wtyk od radia, aby nie montowac przejsciowki, potrzebnej przy niefabrycznym radiu.

    Hah, no to nieźle. Wychodzi na to, że jestem zmuszony do słuchania polskiego radia 3 i starych kaset, hahaha.
    Możesz mi napisać dlaczego nie trzymał obrotów po zmianie radia? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym (po angielsku też nie). Niektórzy piszą tylko, że komputer wariuje od tego (niezbyt fachowo powiedziane :D ).

    0
  • Pomocny post
    #21 17 Mar 2014 08:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 17 Mar 2014 08:48
    carck3r
    Poziom 14  

    Problem w tym, że na zapłonie na pinie 6 (+Akcesoria) jest 0 V. Tylko na pinie 4 pojawia się 12 V. Po podłączeniu pod +Akcesoria (Pin 6), zamiast pod +Radioodbiornik Citroen (Pin 4) radio nie działa.
    Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie

    Od strony radia mam przejściówkę i mogę sobie przestawiać piny.
    Xsara 1.4 2003 Benzyna - Odpala i od razu gaśnie

    0
  • Pomocny post
    #23 17 Mar 2014 09:38
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 17 Mar 2014 10:01
    carck3r
    Poziom 14  

    georgesgr napisał:
    Wloz bezpiecznik F27 w skrzynce pod deska.

    Był już włożony i nie wygląda na przepalony (od góry widać nieprzerwany drucik).

    0
  • #25 17 Mar 2014 10:31
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 17 Mar 2014 10:59
    carck3r
    Poziom 14  

    No nieźle. Okazało się, że nie ma w ogóle bezpiecznika ani w F24 ani w F24B. Czyli włożyć w F24 ("+ osprzętu") i powinno być 12V na akcesoriach na zapłonie?

    0
  • #27 17 Mar 2014 13:21
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 24 Mar 2014 20:07
    carck3r
    Poziom 14  

    georgesgr napisał:
    Tak.
    Nie ma bezpiecznika, bo nie jest on potrzeby. Jest on przewidziany do zasilania radia niefabrycznego. Tym nie mniej, wtyk do radia nie odpowiada normie ISO.

    Radio podpiąłem tak jak napisałeś i działa. Włącza się na zapłonie i wyłącza po zgaszeniu silnika. Zapamiętuje też ustawienia.

    ALE radio nie było jednak przyczyną problemu, bo po tygodniu normalnych odpaleń cytryna znowu nie trzyma obrotów po odpaleniu na zimnym silniku... :cry:
    Jakie macie pomysły teraz?

    0
  • Pomocny post
    #29 24 Mar 2014 20:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Np. te poklejone taśmą przewody podciśnienia.
    Brudną przepustnice, anomalie ciśnienia paliwa i odczytu temperatury........

    Do tej cytrynki nie musi być skaner firmowy dużo innych go ogarnia.

    0
  • #30 24 Mar 2014 20:20
    carck3r
    Poziom 14  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Np. te poklejone taśmą przewody podciśnienia.
    Brudną przepustnice, anomalie ciśnienia paliwa i odczytu temperatury........

    Do tej cytrynki nie musi być skaner firmowy dużo innych go ogarnia.

    1. Poklejone taśmą przewody podciśnienia - to nie było moje zdjęcie. U mnie te przewody są szczelne, w środku drożne i niepoklejone taśmą.
    2. Brudna przepustnica - czyściłem przepustnicę wczoraj (po tym jak znowu sama zgasła) środkiem CRC do czyszczenia gaźników. Przepustnica jest czysta. Oprócz tego czyściłem silnik krokowy.
    3. Ciśnienie paliwa i odczyt temperatury - to muszę sprawdzić... Jaki najtańszy skaner nadaje się do Xsary?
    Tak przy okazji - na innym forum mówią, że to akumulator, który ma 11 lat i napięcie spadało do 7.5 V przy odpalaniu.

    0