Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra k12 1.2 - Nissan Micra K12 1.2 - sonda lambda dziwny sygnał

gontdanielek 29 Jan 2014 22:37 13881 6
  • #1
    gontdanielek
    Level 10  
    Witam.
    Nissan Micra K12 1.2 2003r. Pojawił się błąd silnika, niski sygnał sondy nr.1- uboga mieszanka.
    Na testerze w parametrach bieżących podczas pracy silnika sonda nr 1, pokazuje napięcie 0.00v a sonda nr 2, 0.27 v, nie reagują na zmianę pracy silnika. Sonda w ogóle nie próbkuje. Zasilanie sondy nr.1 i nr. 2 , wynosi 0.27v, i nie wiem czy to prawidłowe zasilanie, wydaje mi się że powinno być ok 0.4-0.5 v.
    Sondy nie mają zwarć , grzałki działają , zasilanie grzałek działa.
    Wymieniłem sondę nr.1 na nową Boscha o tych samych numerach. I po uruchomieniu silnika, pokazała sygnał zasilania 0.27v i zaczęła zwiększać napięcie do ok 0,80v i stanęła , i dalej nie próbkuje, tylko cały czas pokazuje napięcie ok 0.80 v, i silnik ma bogatą mieszankę a sonda nr.2 pokazuje tak jak wcześniej 0.27v. Sprawdziłem okablowanie sond do ecu, sprawdziłęm masy i zasilanie ecu, jest ok. Gdy założyłem ponownie starą sondę , to pokazała znowu napięcie sygnałowe 0.00v ??
    Czy ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny.
    Pozdrawiam
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Pierwsza i druga sonda powinna wskazywać w granicach 0-1V, a względem czego mierzyłeś zasilanie tych sond. To są sondy 4 czy 5 przewodowe?
  • #3
    gontdanielek
    Level 10  
    To są sondy czteroprzewodowe, zasilanie sond mierzyłem na kostce sondy, na przewodzie sygnałowym i masowym sondy, oraz na przewodzie sygnałowym i masą z akumulatora. I zasilanie sondy przy włączonym zapłonie wynosi 0.27v ,
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Diagnostyczna sonda nie może wskazywać "do 1V" , gdyż testuje tylko katalizator. Taką wartość przybiera jak nie ma (wypruty) katalizatora.


    Pierwsza , regulacyjna , powinna pracować w zakresie 0,2 do 0,9V. Warunkiem jej pracy jest temperatura silnika (90*C) i sprawna grzałka. Może masz padnięty czujnik temperatury silnika dla ECU.
    Czym to mierzysz? Programem , czy miernikiem , to jakim?
  • #5
    gontdanielek
    Level 10  
    Sygnały mierzyłem testerem i miernikiem , pokrywają się ze sobą. Czujnik temperatury silnika, na testerze pokazuje prawidłowe dane.
    Czy morze to być związane mapami wtrysku, morze coś jest ze sterownikiem. ??
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Na testerze sprawdź czas wtrysku na wypiętej i wpiętej sondzie I.
  • #7
    gontdanielek
    Level 10  
    Auto kilka dni jeździło po wymianie sondy regulacyjnej , sprawdziłem ponownie testerem co pokazuje sonda regulacyjna, i ku mojemu zdziwieniu sonda zaczęła pracować (próbkować) ale dziwne jest to sonda pracuje tylko podczas jazdy, gdy auto chodzi na wolnych obrotach to sonda znowu pokazuje cały czas ok 0.8 v. minimalnie zmieniając wartość. Nawet jak zwiększam obroty na postoju pokazuje 0.8 v. Tylko podczas jazdy próbkuje.
    Gdy na początku , jak wymieniłem sondę regulacyjną, to pokazywały cały czas ok 0.8 v, i podczas jazdy i na postoju.
    Badanie sondy przeprowadziłem zawsze gdy silnik był rozgrzany do prawidłowej temperatury.

    Czasu wtrysku jeszcze nie sprawdzałem , ale zrobię to .