Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra k12 1.2 - Nissan Micra K12 1.2 - sonda lambda dziwny sygnał

gontdanielek 29 Sty 2014 22:37 7848 6
  • #1 29 Sty 2014 22:37
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Witam.
    Nissan Micra K12 1.2 2003r. Pojawił się błąd silnika, niski sygnał sondy nr.1- uboga mieszanka.
    Na testerze w parametrach bieżących podczas pracy silnika sonda nr 1, pokazuje napięcie 0.00v a sonda nr 2, 0.27 v, nie reagują na zmianę pracy silnika. Sonda w ogóle nie próbkuje. Zasilanie sondy nr.1 i nr. 2 , wynosi 0.27v, i nie wiem czy to prawidłowe zasilanie, wydaje mi się że powinno być ok 0.4-0.5 v.
    Sondy nie mają zwarć , grzałki działają , zasilanie grzałek działa.
    Wymieniłem sondę nr.1 na nową Boscha o tych samych numerach. I po uruchomieniu silnika, pokazała sygnał zasilania 0.27v i zaczęła zwiększać napięcie do ok 0,80v i stanęła , i dalej nie próbkuje, tylko cały czas pokazuje napięcie ok 0.80 v, i silnik ma bogatą mieszankę a sonda nr.2 pokazuje tak jak wcześniej 0.27v. Sprawdziłem okablowanie sond do ecu, sprawdziłęm masy i zasilanie ecu, jest ok. Gdy założyłem ponownie starą sondę , to pokazała znowu napięcie sygnałowe 0.00v ??
    Czy ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny.
    Pozdrawiam

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Sty 2014 06:18
    piotrekwoj1
    Poziom 36  

    Pierwsza i druga sonda powinna wskazywać w granicach 0-1V, a względem czego mierzyłeś zasilanie tych sond. To są sondy 4 czy 5 przewodowe?

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 30 Sty 2014 07:43
    gontdanielek
    Poziom 10  

    To są sondy czteroprzewodowe, zasilanie sond mierzyłem na kostce sondy, na przewodzie sygnałowym i masowym sondy, oraz na przewodzie sygnałowym i masą z akumulatora. I zasilanie sondy przy włączonym zapłonie wynosi 0.27v ,

    0
  • #4 30 Sty 2014 09:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Diagnostyczna sonda nie może wskazywać "do 1V" , gdyż testuje tylko katalizator. Taką wartość przybiera jak nie ma (wypruty) katalizatora.


    Pierwsza , regulacyjna , powinna pracować w zakresie 0,2 do 0,9V. Warunkiem jej pracy jest temperatura silnika (90*C) i sprawna grzałka. Może masz padnięty czujnik temperatury silnika dla ECU.
    Czym to mierzysz? Programem , czy miernikiem , to jakim?

    0
  • #5 30 Sty 2014 12:27
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Sygnały mierzyłem testerem i miernikiem , pokrywają się ze sobą. Czujnik temperatury silnika, na testerze pokazuje prawidłowe dane.
    Czy morze to być związane mapami wtrysku, morze coś jest ze sterownikiem. ??

    0
  • #6 31 Sty 2014 08:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na testerze sprawdź czas wtrysku na wypiętej i wpiętej sondzie I.

    1
  • #7 02 Lut 2014 13:15
    gontdanielek
    Poziom 10  

    Auto kilka dni jeździło po wymianie sondy regulacyjnej , sprawdziłem ponownie testerem co pokazuje sonda regulacyjna, i ku mojemu zdziwieniu sonda zaczęła pracować (próbkować) ale dziwne jest to sonda pracuje tylko podczas jazdy, gdy auto chodzi na wolnych obrotach to sonda znowu pokazuje cały czas ok 0.8 v. minimalnie zmieniając wartość. Nawet jak zwiększam obroty na postoju pokazuje 0.8 v. Tylko podczas jazdy próbkuje.
    Gdy na początku , jak wymieniłem sondę regulacyjną, to pokazywały cały czas ok 0.8 v, i podczas jazdy i na postoju.
    Badanie sondy przeprowadziłem zawsze gdy silnik był rozgrzany do prawidłowej temperatury.

    Czasu wtrysku jeszcze nie sprawdzałem , ale zrobię to .

    0