Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koparko- Ładowarka MF silnik Perkins 4

30 Sty 2014 00:04 10194 21
  • Poziom 6  
    Witam.
    Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z silnikiem Perkins 4, r.89

    Problem jest następujący od pewnego czasu nie palił na jeden tłok, pojawił się intensywny dym z wydechu (po wymienieniu wtrysków na zamiennik dym się zmienił na biały przy rozpaleniu ale w dalszym ciągu intensywny, po rozgrzaniu kolor się zmienia na ciemniejszy dalej intensywny ) co do tłoków zostały założone nowe pierścienie, głowica po regeneracji, nowy olej, panewki są dobre, i silnik ładnie pracuje, równo ale najbardziej niepokojącą rzeczą są pojawiając się metaliczne stuki w silniku przy uruchomieniu nie rozgrzanego silnika gdyż jest ciepły niema stuknięć (stuki występują 3 -4 uderzenia jeden po drugim im więcej tym cichsze i szybszej częstotliwość)

    jeśli ktoś się spotkał z takim bądź podobnym problemem proszę o pomoc
  • Poziom 6  
    4 celinder nie dzialal ale po regeneracji głowicy i nowych pierścieniach działa pali ładnie
  • Poziom 23  
    A co z pompą wtryskową?była sprawdzana? Filtry paliwa kiedy wymieniałeś? Paliwo jakiej jakości? Zimowe? Miałem podobne obiawy w koparce "CAT" z takim samym silnikiem,winne były filtry paliwowe, były zawalone parafiną.
  • Poziom 6  
    wszystkie filtry zmienione, natomiast pompa wtryskowa nie sprawdzana, rozumiem ze piszesz o dymie a czy stuki tez miałeś
  • Poziom 32  
    Sprawdź czy paliwo nie kapie ze świecy płomieniowej.
  • Poziom 23  
    U Mnie były okropne stuki w silniku,jak by coś się w nim łamało,a dym raz puszczała czarny a raz niebieski,oprócz tego nie chciała wchodzić na obroty.wymiana filtrów pomogła. Ale widać u Ciebie to coś innego. A turbo masz w dobrej kondycji?
  • Poziom 6  
    A jak to turbo sprawdzić?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Na chwilę obecną dym zniknął po przestawieniu zapłonu. Pozostają jeszcze stuki w silniku.
  • Poziom 23  
    Jeśli dymienie ustało po przestawieniu zapłonu,to turbo zostaw narazie w spokoju. A może rozrząd źle ustawiony? Wygląda mi na to że ten co składał ten silnik,walną się o jeden ząbek na wale korbowym,za czym idzie przestawiony rozrząd i zapłon,zapłon ustawiłeś na fasolkach ale rozrząd dalej jest przestawiony,z tego mogą brać się stuki w silniku.
  • Poziom 6  
    czy możliwe jest uszkodzenie rozrządu po przez wyłączanie silnika metodą duszenia go (operator się przyznał)
  • Poziom 23  
    Raczej nie, w tym silniku rozrząd jest napędzany kołami zębatymi, i ten system jest prawie wieczny. Ale jednej rzeczy nie rozumiem,stuki zaczęły się po remońcie silnika? Czy po zgaszeniu go po przez zaduszenie?
  • Poziom 6  
    stuki pojawiły się przed remontem silnika, w tym regeneracja głowicy, pierścienie i wtryski tego nie wyeliminowały
    pojawiają się przy zapalaniu zimnego i średnio rozgrzanego silnika
  • Poziom 6  
    Panowie koparko-ładowarka MF PERKINS 4, przedostaje się ropa do oleju, pompa wtryskowa była robiona ale jutro popuszczę śruby i sprawdzę czy zaś simering nie puścił, również została wymieniona pompka paliwa w której membrama mogła przepuszczać. Może ktoś zna przyczyny takiego objawu?
  • Poziom 8  
    Witam :) Koledzy mam mały problem ?? silnik perkins 4cylindrowy został wyciągniety i zawieziony do wsadzenia nowych tulej , po przywiezieniu i złozeniu silnika tłoki wychodzą minimalnie ponad tuleje ?? i mam pytanie czy tak ma byc czy to jest jakis problem ?? moze nie takie tłoki za duze ?? dodam ze tłoki,wszystkie panewki sa nowe . I był takze robiony szlif wału ?
  • Poziom 34  
    Minimalnie czyli ile mm. Tłoki od tego typu silnika. Tłok nie powinien wystawać ponad płaszczyznę bloku. Można próbować podłożyć grubszą uszczelkę pod głowicę o ile taka występuje.
  • Poziom 8  
    wystaje okolo 1 mm , a stara uszczelka ma prawie 1,5 mm to powinno chyba nic nie przeszkadzac ???
  • Poziom 34  
    Nowa uszczelka ulegnie zgnieceniu jak dokręcisz głowicę , chodzi o to by tłok nie uderzał w głowicę. Po dokręceniu obróć parę razy wał silnika ręcznie.
  • Poziom 8  
    Rozumiem :) ale wiesz nie wiedziałem czy tak ma byc czy cos jest nie tak :) złoże i zobaczymy :) dzieki
  • Poziom 14  
    Megawe napisał:
    Sprawdź czy paliwo nie kapie ze świecy płomieniowej.

    Duże prawdopodobieństwo że kolega ma rację miałem dwa takie przypadki w Perkinsie tylko dziwne że na rozgrzanym stuki ustają,jeszcze sprawdz pompkę zasilającą.
    Też mam koparkę MF tyko starszą z silnikiem A4.212 bez turba,dopiero kupiłem starą a teraz nie mam czasu do niej zajrzeć, może ma ktoś taką maszynę?Jest to chyba model MF 250 ale nie wiem.
  • Poziom 8  
    Mam jeszcze pytanie ? jakie sa luzy zaworow w w tym perkinsie A4
  • Poziom 32  
    Luzy zaworowe 0,25 mm na wszystkich zaworach.
  • Poziom 8  
    Witam jeszcze raz :) mam pytanie ? ile mniej wiecej mozna wziąść za robote ? generalny remont silnika perkins bez częsci i szlifu wału :?? bardzo pilne