Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

grubość przewodów zasilających przetwornice ksenonowe

30 Jan 2014 19:28 1749 9
  • Level 22  
    W aucie z oryginalnymi xenonami padły przetwornice. Ponieważ fabryczne są bardzo drogie zakupiłem zamienniki ze średniej półki cenowej. Po tygodniu zauważyłem, że czasem nie odpala za pierwszym razem prawy żarnik, pomaga ponowne włączenie świateł. Zamieniłem żarniki miejscami ale nadal problem jest z prawą lampą która znajduje się dalej od akumulatora. Znalazłem już podobne problemy na forum i często przyczyną były spadki napięcia dochodzącego do przetwornicy. U mnie oryginalna instalacja zasilająca przetwornice jest oparta na przewodach o przekroju 1,5mm ale prawdopodobnie jest to za mało bo według informacji jakie znalazłem na necie chińskie przetwornice potrafią podczas rozruchy brać nawet 20A. Moje niby biorą 7A przy starcie a później 35W i 3,5A ale jak jest na prawdę nie wiem (na pewno biorą mniej niż 15A bo taki bezpiecznik zabezpiecza obwody).
    O jakim przekroju założyć nowe przewody tak aby było ok ale żeby też nie przesadzać z ich grubością?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Level 16  
    Podłącz przetwornice na krótko od akumulatora i zobacz czy odpala.
    Jak tak sprawdź najpierw masę może jest słaba. Skoro druga odpala na 1,5mm przekroju to i ten powinien.
  • OxomiOxomi
  • Level 22  
    Podłączenie na krótko mi za bardzo nie pomoże bo palnik nie odpala raz na 10 startów i tylko na zimno. Później przetwornica nie bierze tyle prądu więc bym musiał pół dnia tak testować. Masę sprawdzałem i jest ok, złącza we wtyczce też czyściłem. Do obu lamp dochodzą przewody 1,5mm z tym, że lewa lampa jest przy samym akumulatorze i skrzynce z bezpiecznikami więc przewody mają max 50cm a do prawej wiązka ma z 2,5 metra.
  • Level 35  
    Zamień jeszcze przetwornice miejscami, to będziesz wiedział czy to wina kabli czy przetwornic. Rozumiem, że przekładałeś same żarniki, a nie przetwornice z żarnikami.
  • Level 29  
    Dość częste przypadki chińszczyzny, szczególnie gdy jest chłodno na podwórku.
  • Level 22  
    Z podmianą przetwornic mam problem bo są przykręcone od spodu reflektorów i trzeba ściągać zderzak i wyciągać lampy. Wolał bym zacząć od przewodów - pytanie tylko jaki przekrój będzie dobry?

    wiesiek3d wrote:
    Dość częste przypadki chińszczyzny, szczególnie gdy jest chłodno na podwórku.

    Już takie opinie czytałem i sporo osób twierdzi, że to przez spadek napięcia. Do tego często u innych też jest problem z lampą do której idą dłuższe kable.
  • Level 26  
    sliver1 wrote:
    Wolał bym zacząć od przewodów - pytanie tylko jaki przekrój będzie dobry?

    Lampy są włączane przez włącznik świateł, który może mieć wypalone styki.
    Podłącz na krótko przewodem 3mm i zobacz jak będzie działać. Mozesz dać też 4mm i przekaźnik do świateł. To trochę na wyrost, ale święty spokój.
  • Level 22  
    carot wrote:
    sliver1 wrote:
    Wolał bym zacząć od przewodów - pytanie tylko jaki przekrój będzie dobry?

    Lampy są włączane przez włącznik świateł, który może mieć wypalone styki.
    Podłącz na krótko przewodem 3mm i zobacz jak będzie działać. Mozesz dać też 4mm i przekaźnik do świateł. To trochę na wyrost, ale święty spokój.

    U mnie w aucie fabrycznie były przekaźniki podające napięcie na lampy więc nie sądzę, żeby miały wypalone styki. Do tego osoby jest na prawą i lewą lampę. Zamieniłem je miejscami ale nadal jest problem z prawym xenonem.
  • Moderator of Cars
    W jakim aucie ?
    W japończykach często jest tak, że przekaźnik podaje + na lampę, a masa leci sobie przez przełącznik/ manetkę przy kierownicy i na niej są największe spadki napięcia
  • Level 22  
    carrot wrote:
    W jakim aucie ?
    W japończykach często jest tak, że przekaźnik podaje + na lampę, a masa leci sobie przez przełącznik/ manetkę przy kierownicy i na niej są największe spadki napięcia


    Opel Insignia, masa jest wspólna a plus leci przez przekaźnik do lampy.