Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Gras - pneumatyka

30 Sty 2014 20:11 5580 15
  • Poziom 7  
    Witam.
    Mam problem z pneumatyką w naczepie GRAS, w żółtej końcówce pojawia się powietrze. Wymieniłem zawór ten z czarnym i czerwonym przyciskiem (nie wiem jak on się nazywa) i dalej to samo. Pojawi się też powietrze w gumowym przewodzie przy siłowniku. Jaka może być przyczyna. pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Skoro powietrze pojawia się na żółtej końcówce to wymień zawór zwrotny na tym przewodzie. Znajdziesz go zaraz za końcówką albo kawałek dalej.
  • Poziom 31  
    Witam.
    mega93trans napisał:
    zawór ten z czarnym i czerwonym przyciskiem (nie wiem jak on się nazywa)

    Zawór parkująco-luzujący.
    saron22 napisał:
    to wymień zawór zwrotny na tym przewodzie.

    Na "żółtej" nie ma i nie może być zaworu zwrotnego.
    Jaki system ABS/EBS jest w tej naczepie?
    Na początek sprawdź czy któryś z siłowników sprężynowo-membranowych nie jest uszkodzony.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    saron22 napisał:
    Znajdziesz go zaraz za końcówką albo kawałek dalej.
    Koledze się pomyliło z filtrem przewodowym.
  • Poziom 26  
    Pytanie czy właściwie podłączyłeś zawór parkująco-luzujący. Ponawiam pytanie kolegi daro111 jaki system hamulcowy?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 7  
    Witam ponownie. Dzięki za wskazówki. Naczepa jest na systemie WABCO.
    Pod dużym zaworem EBS jest zawór regulujący siłę odhamowania (tak go nazwali w sklepie) taki na sześć przewodów po trzy z każdej strony, czy to też może być przyczyna.
  • Poziom 26  
    Chyba zawór szybkiego odhamowania.
    Czy wygląda jak ten poniżej?



    Naczepa Gras - pneumatyka
  • Poziom 31  
    Napełnij zbiorniki w naczepie,odłącz media,zaciąg hamulec postojowy (zaworem parkująco-luzującym) i sprawdź czy nadal pojawia się powietrze na "żółtej".
    diablo23248 napisał:
    Pytanie czy właściwie podłączyłeś zawór parkująco-luzujący.

    Oczywiście podłączenie na 100% prawidłowe?
  • Poziom 7  
    Tak to taki sam zawór odhamowania. Właśnie go zamontowałem. Nie wiem czy to coś zmieni. Raczej nie. Reguluje on ciśnienie w siłownikach - ściska sprężyny.
    Jeżeli chodzi o zawór parkująco-luzujący to tak właśnie robiłem, pomagało na jakiś czas.
  • Poziom 26  
    Jeśli nie pomoże odłącz przewody części membranowej siłowników i zobacz czy z któregoś siłownika nie uchodzi powietrze. Jeśli tak to siłownik do wymiany.

    Czekamy na wieści :)
  • Poziom 15  
    Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania to na niego wchodzi obwód sterowania.
    Piszesz ze wymieniony zawó park .luz (czarno czerwony) zostaje tylko zawór reg.
    I to napewno nie bedzie zaden siłownik.
  • Poziom 26  
    A gdzie w układzie EBS ( a kolega mega93trans napisał,że taki właśnie ma) masz zawór regulacji siły hamowania? :)
    Siłą hamowania steruje elektronika.
  • Poziom 31  
    karlos85 napisał:
    Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania

    Nie jest to zawór regulacji ciśnienia (regulacja odbywa się elektronicznie), a zawór hamulcowy przyczepy i spełnia on taką funkcję:ponieważ pojazdy ciągnione z EBS są także użytkowane wspólnie z pojazdami ciągnącymi wyposażonymi w konwencjonalne układy hamulcowe, konieczne jest utrzymanie dotychczasowych funkcji zaworu hamulcowego przyczepy, jak funkcja hamowania automatycznego i zaworu zwrotnego. Nie jest potrzebne nastawne wyprzedzenie, ponieważ jest ono realizowane elektronicznie.
    Zawór hamulcowy przyczepy EBS steruje jej układem hamulcowym pneumatycznie w przypadku uruchomienia funkcji rezerwy.
    W EBS generacji "E" nie ma tego zaworu ,a w "D" powinien być zamontowany (na rys.nr 8)
    Naczepa Gras - pneumatyka
  • Poziom 26  
    daro111 zgadzam się z Tobą. Jednak ostatnie EBS D Wabco nie miały już dokładanego tego zaworu. Mam na myśli 480 102 014 0.
    Tak jak napisał serwisantscani1 czekamy na dane z tabliczki :)
  • Poziom 7  
    Witam. Siłowniki w porządku. Po wymianie zaworu szybkiego odhamowania wszystko gra. Nie wiem jakim cudem . Pozdrawiam.