Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wladimirec t-25 kłopot ze sprzęgłem

MRobert79 05 Mar 2014 20:33 12072 54
  • #31
    mtracz
    Poziom 29  
    Pomiar napięcia ładowania.
    Ten mostek prostowniczy z linku jest do alternatora 9 diodowego.
    Zmierz napięcie pomiędzy dwoma przewodami niebieskimi na alternatorze. Jest na nich napięcie zmienne.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    MRobert79
    Poziom 10  
    Kolego mtracz dodałeś jakieś przekierowanie na inne strony czy coś takiego, ale nie bardzo wiem jak z tego skorzystać, albo nie umię tam poszukać odpowiedzi na moje pytanie.
    Czy mógłbyś odpowiedzieć czy przyczyną ciagłego świecenia się tej kontrolki ładowania moga być uszkodzone diody w alternatorze??
    Ładowanie - wszystko jest oki. ale w sumie to ta kontrolka ciagle świecąc chyba na jakimś zwarciu lub przebiciu chodzi.
    Byłbym Ci wdzięczny za podpowiedz i z gory przepraszam że zawracam głowe.
    Pozdrawiam
  • #33
    mtracz
    Poziom 29  
    Pisząc o linku miałem na myśli ten z Twojego postu z mostkiem prostowniczym.
    Może być faktyczne za niskie napięcie ładowania. Spowodowane np. nieprawidłową pracą regulatora napięcia. Nie sugeruj się amperomierzem, bo przepływ prądu ładowania będzie nawet przy niewłaściwym napięciu ładowania. A kontrolka powinna zgasnąć przy odpowiednim napięciu.
    Podejrzewam, że czytałeś o świecącej kontrolce ładowania i odpowiedzialnych za to diod w alternatorze, ale to się tyczy alternatorów 9 diodowych, a nie 6 którego posiadasz i w którym nie ma diod wzbudzenia.
    Może być uszkodzony przekaźnik kontrolki ładowania. Np. uszkodzone uzwojenie stycznika, sklejony stycznik, uszkodzony mostek prostowniczy w przekaźniku, przerwa w tym obwodzie.
    Zmierz ciągłość przewodów niebieskich jak i napięcie na nich.
    Przekaźnik kontrolki działa na tej zasadzie, że przy zgaszonym silniku-braku ładowania stycznik zwiera obwód kontrolki pod siłą sprężyny i ona się świeci, bo w jego uzwojeniu nie płynie prąd. Gdy jest ładowania w uznojeniu stycznika płynie odpowiedni prąd by stycznik mógł zadziałać i rozłączyć obwód, kontrolka gaśnie.
    Zaopatrz się w miernik i pomierz napięcia.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • #34
    MRobert79
    Poziom 10  
    Dziękuje bardzo za odpowiedź, bede w w tygodniu mierzył to napięcie. Wczoraj zrobiłem próbną jazdę po remoncie i renowacji i znów pojawił sie kolejny problem, otoż wszystko ładnie chodzi, blokada ok, tylko by nie było zbyt kolorowo to na biegu 2 i 4 ( skrzynia na 2 wajchy) szarpie lewarkiem od biegów i jakby co obrót jakiegos koła zębatego było uderzenie na wodzik, lewarek. Może się coś wytrze, albo urwie, nie chce mi sie na nowo odkrecac dekla skrzyni biegów i tam zerkac. Czy moze ktoś przerabiał taki problem??
  • #35
    MRobert79
    Poziom 10  
    Po głębszym przemyśleniu chyba jednak muszę odkręcić ten dekiel od skrzyni biegów, bo problem może być w tym że ten wodzik od 2 i 4 biegu może w jednym miejscu obcierać o nit na kole mechanizmu różnicowego. Błędem było nie sprawdzenie tego przed skręceniem, a nie będzie mi to dawało spokoju.
  • #36
    slawomir71
    Poziom 1  
    Witam a sprawdziłeś koła zębate cz nie są wycięte bo 2 i 4 to ten sam tryb,i najczęściej uszkadzają się,co do alternatora to najlepiej zamontować nowy typ i po problemie ,pozdrawiam.
  • #37
    MRobert79
    Poziom 10  
    Witam, co masz na myśli pisząć że "wycięte" Jeżeli dobrze dopatrzyłem to zęby były wszystkie.
    A co do wymiany alternatora na nowy typ to wtedy wyrzucam regulator i przekaźnik ładowania??
    Czyli z amperomierza bym podłączył pod plus na alternatorza a z drugiej strony amperom. przez kontrolkę ładowania do drugiego zacisku na alternatorze?? Czyli wiecej nic nie potrzeba żadnych regulatorów??

    I jeszcze jedno czy alternator nowego typy pasuje bez przeróbek w zamian za stary typ?? chodzi mi o mocowanie.
  • #38
    MRobert79
    Poziom 10  
    A czy ma ktoś schemat podłączenia czujnika i wskaźnika paliwa w T-25 ??
  • #40
    MRobert79
    Poziom 10  
    Coś mi się to nie chce otworzyć. a w skrócie nie dałbyś rady kolego mi podpowiedzieć?
    Czujnik jest na 2 wyjścia
  • #42
    MRobert79
    Poziom 10  
    Niestety otwiera mi się tylko jeden z tych plików pdf i tam akurat nie ma schematu a drugi wyskakuje że jest jakiś błąd.
    Poniżej wstawię widok wskaźnika paliwa od tyłu może ktoś komu nie sprawi to kłopotu zaznaczy gdzie jaki kabel, nie chcę metodą prób i błędów spalić tego wskaźnika i uszkodzić pływak.
    https://obrazki.elektroda.pl/3784550000_1394705267.jpg
  • #44
    MRobert79
    Poziom 10  
    Dziękuję kolego. To mi się otwarło bez problemu, ale niestety nie widzę na tym schemacie czujnika poziomu paliwa oraz wskaźnika.
    Pozdrawiam
  • #45
    MRobert79
    Poziom 10  
    Witam. Ogarnąłem instalację i wszystko działa jak należy łącznie z tym wskaźnikiem paliwa.
    Ponieważ nie miałem wcześniej t-25 mam pytanie - Jak długo musi silnik pracować z niewielkim obciążeniem, by wskaźnik temperatury wskazał cokolwiek ( chociaż to 40)?? 10 miniut, pół godziny??
  • #46
    mtracz
    Poziom 29  
    Dość długo.
    Można zastosować tarczę dławiącą którą stosuje się w temperaturze poniżej 5 stopni.
    Najlepiej dać jakieś większe obciążenie.
    Pytanie jaki masz wskaźnik. Niektóre od razu stają na początku skali po włączeniu masy inne maja wskaźnik schowany i wychyla się dopiero po osiągnięciu 40.
  • #48
    mtracz
    Poziom 29  
    Ja wiem jak wyglądają, ale są różnych producentów i inaczej zaczynają prace po zasileniu.
  • #49
    MRobert79
    Poziom 10  
    A to przepraszam ja jestem w tej dziedzinie amator samouk
    Po wlączeniu skazówka nawet nie drgnie, muszę go przygrzać to się zobaczy.
    Bardzo dziękuje za odpowiedzi
  • #50
    MRobert79
    Poziom 10  
    Mam jeszcze jedno pytanie po pierwszych jazdach. Czy skrzynia biegów, mechanizm różnicowy pracuje w t-25 dość głośno?? tzn. jest wyraźne wycie mimo że w zwolnicach i na mechanizmie różnicowym mam nowe łożyska, zęby wszędzie wyglądają b.dobrze. Może jest to powód konstrukcji skrzyni biegów czyli prostych zębów ??
    A co może być powodem że kilka razy po wciśnięciu sprzęgła, pedał nie wrócił dopiero po kilku mocniejszych wciśnięciach znów wszystko było oki?? Mam nadzieję że nie trzeba będzie rozpaławiać traktora.
  • #51
    MRobert79
    Poziom 10  
    Witam ponownie. Niepokoi mnie to wycie w skrzyni, jak jade np 6 na równej drodze i luźno traktor idzie to nic nie wyje ale jak dodam gazu albo hamuje silnikiem to wyje dość głośno. Ruszałem cały mechanizm różnicowy przy remoncie i przy wymianie uszczelek na wałku rewersu ( tych na zewnatrz skrzyni biegów) nie pamietam czy dałem idealnie tyle ile było. Czy te podkładki dystansowe na zewnatrz skrzyni na wałku rewersu mogą mieć wpływ na wycie skrzyni?? Za dużo by ich było czy za mało?? Może mi ktoś pomóc? Wszystko idealnie mi pracuje po tym remonciku( mimo że pierwszy raz w życiu to rozkręcałem) tylko to wycie skrzyni :(
  • #52
    MRobert79
    Poziom 10  
    Po chwili przerwy i zrobieniu 10 mth, mam kolejne pytanie co do skrzyni biegów Władimirca.
    Skrzynia na 2 wajchy, problem pojawia sie przy zmienie kierunku jazdy. Przy przekładaniu rewersu do jazdy w kierunku przodnim dość często zawiesza sie sprzęgło i nie powraca co samej góry. Wydaje mi się, że to będzie jakiś problem z ta blokadą wyskakiwania biegów. Nie wiem czy to jest szansa czymś wyrególować, czy coś sie kończy w rewersie??
  • #53
    wojtek250590
    Poziom 20  
    Tam są zabezpieczenia żeby biegi nie wyskakiwaly i jak biega nie wsadzisz do końca to wlasnie jest taki objaw ewentualne te zapadki mogą być już wyrobione i też będzie taki efekt cały mechanizm znajduje się z lewej strony skrzyni na deklu od góry sprawdź to czy działa poprawnie
  • #54
    MRobert79
    Poziom 10  
    Oki dzięki bedę musiał to rozkręcić. Dziwne to tylko jest dla mnie, że przy jeździe do przodu ani raz tak sie nie stało, tylko jak przełączam rewers z jazdy do tyło na przód.