Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lista częstych usterek w VW Golf 2, 1,6l, benzyna (1989r) - czy warto kupić?

31 Mar 2005 20:55 2671 13
  • Level 14  
    Witam.

    Interesuje mnie Golf 2. Ostatnio widzialem ladnego, 3-drzwiowy, 1989r, 1,6l benzyna za 5900 zl i zastanawiam sie, czy kupic. Co w takim samochodzie moze byc nie tak, co sie czesto psuje i na co zwrocic uwage przy kupnie?
  • Helpful post
    Level 22  
    witam wydaje mi se ze nie jest to taki całkiem tani no ale to jest moje zdanie :) jezeli chodzi o to co szukac w takim golfie to zwróc uwagę na: hamulce, prace silnika powinien równo pracowac na wolnych obrotach, zawieszenie czy nic nie stuka, jezeli chodzi o to aby szybko zdiagnozowac silnik to sprawdź ostatni tłumik palcem wytrzyj od srodka rurę jezeli palec będzie okopcony to silnik nie pracuje najlepiej dam Ci taki przykład ze kumpel ma golfa 2 z nie miec 1,8i przejechane ma 130tyś to tłumik ostatni jest czyściutki zero sadzy :), jeszcze zwróć uwage na skrzynie biegów czy nie wyje na któryms biegu zwlaszcza na wyższych. Jezeli będziesz chciał zbić cenę to popatrz na zawieszenie wtrysku jest taki gumowy amortyzator od spodu może być peknięty koszt takiego to w granicach 80 zł oryginał, no to by było na tyle chyba :)
    Pozdrawiam i udanego zakupu :)
  • Level 25  
    pawelsiara74 na Twoje warunki to nie da sie kupic samochodu (troche ekstremalne :-)). Ten niby przyklad z nieokopconym tlumnikiem mi nie pasuje. Jakis osad, tym bardziej w aucie starszym niz 10 lat musi byc. Tak jak wstajesz rano i idziesz do pracy tak auto sie starzeje i gromadzi sie osad wtlumniku, nie musi to byc olej bo po tylu latach to i zanieczyszczone powietrze utworzy osad. Moje autko bierze olej: raz 100ml, a raz 1l na jakies 10tys km, ale sie tym nie martwie bo lubie go czasami wkrecic na obroty i w takim przypadku to jest normalne (najwyzej niedlugo wymienie uszczelniacze i tyle). Ten osad w tlumniku mozna porownac do czystosci silnika: jak silnik jest wypucowany to znaczy, ze jest zyleta. A Golf II z przebiegiem 130tys km to tez co najmniej dziwne zjawisko.

    bj86 auto nie jest nowe, wiec ma swoje wady i zalety. Tak prawde mowiac nie ma pewnego sposobu na sprawdzenie stanu technicznego auta. Sprzedajacy moze mowic, ze auto jest super itd., ale za miesiac bedziesz musial zmieniac glowice. Sprzedajacy mogl powiedziec prawde, ale kupiles auto poprostu w zlym momencie. Wszystko sie moze zdazyc. Najlepiej bedzie jak pojedziesz na stacje diagnostyczna i sprawdzisz zawieszenie, spalanie, cisnienie w cylindrach itp. Nic wiecej nie zdzialasz. kupno dobrego auta od zawsze opieralo sie na szczesciu (nawet z salonu).

    Ja mialem nissana z 83 roku. Sprzedalem 5 lat temu, ale do tej pory widuje goscia, ktory go kupil i mowi, ze po za wymiana oleju, swiec, paskow, rochomych elementow zawieszenia itd. nic wiecej w nim nie wymienia. Dla ciekawskich jest to Nissan Cherry 1.3 (nadal mozna kupic takie cacka i to za grosze). Ja akurat zaluje, ze sprzedalem, auto super a i wyglad jak na dzisiejsze czasy pasuje.

    Pozdrawiam Marcin.
  • Helpful post
    Level 26  
    upewnij się czy napewno jest to wtrysk a nie gaźnik elektroniczny bo później są z tym same problemy! sprawdź zawieszenie tylnych wachaczy, lubią mieć wybite tuleje gumowe! jak kopniesz mocno z boku w koło to nie powinno sie nawet rusczyć a jak jest po tulejach to koło podskoczy.
    a cena faktycznie nie jest wyjątkowa! nie lepiej pojechać do niemiec i sobie coś przyprowadzić za jakieś 400-500euro + opłaty jakieś 1500zł i masz porządne autko zobacz tu
    http://www.mobile.de/SIDS2GYTvHE0db9xZzfjvfXc...1990/cgi-bin/index_cgi.pl?bereich=pkw&top=41&
  • Level 22  
    witam
    no może i dla niektórych dziwne no ale napewno prawdziwe a co do tłumika to to jest czysty i jeżeli jeździsz codziennie to spaliny wydmuchają osad jeżeli same spaliny nie robia osadu, a co do przebiego to nie wiem czy wiecie ale na bloku sa takie cztery odlewy okragłe o srednicy ok 1cm i w serwisach w niemczech madrzy ludzie przy okresowym serwicowaniu samochodu szlifuja te odlewy, i tym sposobem jeżeli sprowadzimy samochód to wiemy ile ma przejechane jeden odlwe to jest 50tyś km czyli jak samochód przyjeżdża z niemiec i ma zeszlifowane dwa odlewy i kawałeczek drugiego to ma przejechane ok 130 tys km i kolegi włąsnie tak ma.
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze chciałem dodac ze 1,6i to jest jednopunktowy wtrysk a np1,6s to jest gaźnik czyli tak jak autor postu napisał 1,6i czyli punktowy wtrysk i wcale nie ma tam niewidomo jakiej elektroniki :)
  • Level 25  
    pawelsiara74 wrote:
    witam
    no może i dla niektórych dziwne no ale napewno prawdziwe a co do tłumika to to jest czysty i jeżeli jeździsz codziennie to spaliny wydmuchają osad jeżeli same spaliny nie robia osadu, a co do przebiego to nie wiem czy wiecie ale na bloku sa takie cztery odlewy okragłe o srednicy ok 1cm i w serwisach w niemczech madrzy ludzie przy okresowym serwicowaniu samochodu szlifuja te odlewy, i tym sposobem jeżeli sprowadzimy samochód to wiemy ile ma przejechane jeden odlwe to jest 50tyś km czyli jak samochód przyjeżdża z niemiec i ma zeszlifowane dwa odlewy i kawałeczek drugiego to ma przejechane ok 130 tys km i kolegi włąsnie tak ma.


    Pomine juz kwestie tlumnika (dla chcacego nic trudnego). A co do tych szlifow to prawda, tez o tym slyszalem. Ale jeszcze powstaje pytanie: kiedy samochod przestal byc serwisowany? Sa zeszlifowane dwa odlewy i jeszcze troche trzeciego, to sugeruje ok 130tys km, ale ile km potem przejechal? Auto ma udokumentowany przebieg? Ja nauczylem sie jednego: nic nie jest tym na co wyglada... Nie tylko jezeli chodzi o samochody.
  • Level 22  
    witam
    ja napisałem ze dwa i kawałek trzeciego poniewaz tak jest u kolegi i jest to udokumentowane książką serwisową i samochód sciągał znajomy kupił go od pani prokurator pierwsza właścicielka no i po stanie samochodu moge stwierdzic że stan licznika jest taki rzeczywisty, zawieszenie w stanie idealnym z przodu były wymieniane tulejki i cos tam jeszcze dokładnie nie pamietam ale w książce serwicowej wszystko jest udokumentowane.
    A jezeli chopdzi o to szlifowanie to niemcy nie są tacy jak polacy jeżeli książka serwisowa jest w samochodzie i i jest uaktualniana przez serwis to wszytsko jest dobrze oni tam nie oszukuja tak jak w polsce chyba że ktoś tam jeździu do warsztatu gdzie pracują polacy hehehehhehehhehe chociaz zaden niemiec nie dał by swojego samochodu w polskie rece hehe :) a więc jak samochód przyjeżdza z nie miec to można sugerować się szlifowanymi odlewami oczywiście jeżeli jest książka serwisowa.
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że jeden zeszlifowany odlew jest to 50tys kilometrów :)
  • Level 15  
    Przepraszam, a o jakie odlewy chodzi? Z czym sie to je?
  • Level 30  
    Ja mysle ze to auto jednak jest na gazniku bo na wtrysku byly w samej koncowce. Jesli jest tak jak ja mowie to warto zwrocic uwage na ten gaznik bo w razie awarii nie kazdy go naprawi. W zawieszeniu lubia sie wybijac sworznie, rzadziej tuleje i przede wszystkim obejrzyj auto pod wzgledem stanu nadwozia i podwozia zeby sie nie okazalo ze auto 4 slady zostawia. Ale ogolnie uwazam ze lepsze jest to auto niz np. ople astry ktore bedziesz malowal po kazdej zimie.
  • Level 22  
    witam
    odlewy o których mówiliśmy to sa takie cztery punkty okragle odlane z blokiem znajdują się one w górnej części bloku pod pokrywą zaworów(takie cztery kółeczka) no i w niemczech przy serwisowaniu samochodu w serwisach te kółeczka zeszlifowuja i każde kółeczko zeszlifowane to jest przejechane 50tys kilometrów czyli w serwisie jeżeli samochód przyedzie na przegląd i ma rzejechene 50tys km to szlifują jedno kółeczki, 100tys km to dwa kółeczka itd...... :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    jeszcze raz ja :) napisałem że pod pokrywą zaworów znajduja sie te odlewy, nie chodziło mi o to że tzreba pokrywe sciągac tylko że ponizej pokrywy są one sa one widoczne bez żadnego sciągania jakiś elementów :)
    Pozdrawiam
  • Level 25  
    Jak tak to spoko. Zwracam honor. Nie napisales od razu, ze wszystko jest udokumentowane. Sorki.

    Pozdrawiam.
  • Level 34  
    1,6 gażnik,za stare,za drogie odradzam,bo można kupić taniej.
  • Level 30  
    O ile dobrze sie orientuje to ceny takich golfow zaczynaja sie powiedzmy od 3000 zl ale za naprawde ladnego mozna dac o wiele wiecej. Nie w prowadzajcie w blad goscia bo zeby przywiezc dobrego golfa np. z Niemiec to trzeba miec czas i znac jezyk, a to ze ktos przywiozl golfa za 200 euro to mozna wlozyc miedzy bajki. Oczywiscie do jazdy bo takiego gdzie trzeba wlozyc od razu z oplatami z 5 tys zl to szkoda pieniedzy i czasu.
    Jesli sie nie znasz dobrze na samochodach to zawsze mozna isc z kims kto sie zna i wjechac na stacje diagnostyczna. Te pare groszy wydanych na ogledziny moze nam zaoszczedzic w przyszlosci wielu wydatkow.
    Powodzenia.
  • Level 22  
    witam
    kordel nic sie nie dzieje nie masz za co przepraszac :)
    po to jest forum zeby sobie pogadać :)
    Pozdrawiam