Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 CITD 2.0 136 KM - Stuki w silniku i gaśnie przy włączeniu świateł.

31 Sty 2014 10:29 3747 8
  • Poziom 11  
    Witam,

    Ostatnio martwi mnie pewne zachowanie mojej madzi. Kilka dni temu po przejechaniu ok 60km silnik zaczął szarpać i wydawać z siebie pewne stuki w okolicy turbo (tylnej strony silnika). Te objawy ustały po 5-10km i dojechałem do celu i autko pauzowało jakieś kilka godzin. Skontaktowałem się z warsztatem i umówiłem się na weryfikację problemu. Niestety przy uruchomieniu silnika i włączeniu świateł mijania silnik zaczął wydawać wcześniej wspomniane stuki i raptownie gasł. Ponowne uruchomienie było możliwe tylko po "ręcznym" napompowaniu paliwa lub włączeniu na chwilę webasta. W związku z tym postanowiłem podjechać do warsztatu na światłach pozycyjnych :)
    Po dojechaniu do warsztatu co się okazało ? Że po włączeniu świateł wszystko gra <zawstydzony> ehhh.
    Specjaliści kazali mi obserwować dalsze objawy. Więc obserwowałem do dziś :) po 700-800 km problem powrócił.

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co to może być?

    Poniżej zamieszczam filmiki przedstawiające zachowanie silnika.
    film1) po włączeniu świateł mijania na wolnych obrotach jest jedno pukniecie w silniku i momentalnie gaśnie

    film2) na wyższych obrotach słychać jak stuka, nieraz silnik zgaśnie a nieraz utrzymuje obroty. Niekiedy są przypadki że po tych stukach później silnik nie może wejść na obroty powyżej 1500 obr/min

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź.
    http://www.youtube.com/watch?v=ppAZpNJLPJ8
    http://www.youtube.com/watch?v=J278nr0rE7w
  • Poziom 24  
    Dla mnie jakby spalał detonacyjnie na którymś cylindrze, od czego pali check?
  • Poziom 11  
    P2009, P0404 - te błędy mam już od bardzo dawna rok może półtora. Z tego co mi wiadomo komputer mam do naprawy (zimne luty).

    Tylko dlaczego tak się dzieje na włączonych światłach?
    Bez świateł wszystko jest ok. Wkręca się na obroty, przyspieszenie idealne. Silnik równo pracuje.
  • Poziom 24  
    A czy przy włączeniu innych odbiorników jak dmuchawa, grzanie tylnej szyby też tak pracuje?
  • Poziom 11  
    Tak się robi tylko przy włączeniu świateł mijania, światła ostrzegawczego i drogowe

    Przy włączeniu jakichkolwiek innych urządzeń, świateł cofania, światła awaryjne, klakson, klimatyzacja to jest wszystko ok.
  • Poziom 24  
    Ale chodzi mi o konkretnie coś z dużym obciążeniem to jest grzanie szyby i dmuchawa na najwyższym biegu.
    SKowalski napisał:

    Tak się robi tylko przy włączeniu świateł mijania, światła ostrzegawczego i drogowe

    Czyli wszystko z jednej manetki?
  • Poziom 11  
    Tak ale myśle, że to nie wina manetki. Dlatego, że jak pochodzi silnik dłużej w takim stanie jak na filmie nr2 to odgłosy wychodzące z silnika powoli ustają i później jest ok może to coś ma wspólnego z temperaturą?.
  • Poziom 24  
    Dla mnie to raczej wina wtrysku, ewidentnie spala detonacyjnie po załączeniu obciążeń jak światła.
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązany. uszkodzony mikroukład w komputerze. Nie zawsze dawał 7V (na listwę wtryskową). Przy okazji naprawiono problem z kontrolkami wyżej opisanymi.

    Błąd P0404 często występuje w tych modelach a powodem są zimne luty w komputerze. Jest duże prawdopodobieństwo że spalony układ był powiązany z tym błędem.