Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.4 - Dziwne objawy, kłopoty z ładowaniem

31 Sty 2014 11:49 4455 20
  • Poziom 17  
    Witam, mam problem ze swoim Citroenem Xsarą z 2002 roku, silnik 1.4 benzyna. Otóż kilka dni temu pojawiły się problemy z ładowaniem. Pierwszym objawem były pulsujące wszystkie światła - wyglądało to na kończący swe życie alternator ale żadna kontrolka nie świeciła się a ładowanie była na poziomie około 14V. Następnie jadąc w trasie zapaliła mi się kontrolka ładowania, lecz zjechałem na stację paliw zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie- kontrolka zgasła. Zaniepokojony tym faktem podjechałem do znajomego mechanika który pomógł mi wyjąć alternator który oddaliśmy do serwisu zajmującego się regeneracją alternatorów.
    Po sprawdzeniu altka w zakładzie okazało się ze jest on sprawny, więc mechanik zamontował alternator , przejechałem tak około 1000km, światła oczywiście pulsowały jak wcześniej, ale nie było żadnych problemów z odpalaniem, czy świecącą się kontrolką. Po około tygodniu gdy chciałem wyjechać z pracy zapaliła się kontrolka ładowania, przejechałem około kilometra, rozładował się całkowicie akumulator, na przydrożnym parkingu znajomy podpiął mnie pod kable rozruchowe po krótkim ładowaniu udało się cytrynę odpalić, dojechałem do domu bez problemu, jednak następnego dnia po przejechaniu około 30 km znów zapaliła się kontrolka ładowania, zgasiłem więc samochód, odpaliłem z powrotem i nie pozwoliłem zejść z obrotów poniżej 2tyś. Tak jeździłem 2 dni, zapalała się kontrolka gasiłem samochód odpalałem na obrotach i było dobrze, dzisiaj kontrolka już nie gaśnie. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania.
    -Wg. profesjonalnego serwisu- alternator sprawny
    -akumulator jest 2 letni lecz do tej pory trzymał i odpalał w mrozy, zamieniłem na drugi także sprawny objawy wciąż takie same.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Coś nie tak z tym profesjonalnym serwisem,migające czy pulsujące światła to objaw padającego regulatora napięcia.
  • Poziom 14  
    Witam. Alternator dosprawdzenia.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Witam ponownie, po odwiedzeniu dwóch mechaników samochód dalej nie ma ładowania, alternator sprawny na 100%, ostatni mechanik mówił że znalazł luźne połączenie przewodu idącego od alternatora do komputera, i poprawił to miejsce, po tej naprawie ładowanie było na poziomie 14.5V lecz po przejechaniu około 10km znów zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka. Koledzy błagam pomóżcie, bo w dzisiejszych czasach bez samochodu jak bez ręki.
    Może ktoś ma jakieś schematy? spróbuje poprawić to połączenie, może jakiś zimny lut w komputerze się pojawił, co o tym myślicie?
  • Poziom 19  
    Gdzie mierzone było napięcie ze wyszło 14,5 V na kablach klemach od akumulatora czy na samym akumulatorze ? . Kolega mierzł mi napięcie i pokazywało na samym akumulatorze 14,0 V , a na kablach klem 14,3 V , Po oczyszczeniu słupków akumulatora sie poprawiło i było 14,3 V na słupkach akumulatora . Na uruchomionym silniku
  • Poziom 17  
    Napięcie mierzone było na akumulatorze, wskazywało między 14.2-14.5V ale to z powodu słabego miernika użytego do tego celu.
  • Poziom 19  
    KuReK93 napisał:
    Napięcie mierzone było na akumulatorze, wskazywało między 14.2-14.5V ale to z powodu słabego miernika użytego do tego celu.


    Bateria w mierniku była słaba ? czy miernik za 15 zł ? :? ja mam Voltomierz do gniazda zapalniczki włonczony taki kupiłem na portalu pewnym pokazuje troche mniej jak na akumulatorze i wtedy coś mozna wywnioskować jakie jest napięcie . Służy do obserwacji tylko, natomiast napięcie mierzyć rasowym miernikiem z homologacjom najlepiej i wtedy nikt twojego pomiaru nie powinien podważyć ze pomiar był jakimś paściami robiony :D
    Woltomierz Samochodowy do gniazda zapalniczki ok 20ZŁ+ przesyłka 5zł
  • Poziom 39  
    U mnie wprawdzie szybciej nastąpiły zjawiska, ale okazało się że uzwojenia stojana zamieniły się w węgielki. Do tego informacja o niesprawnym alternatorze pojawiła się na krótko a później według sygnalizacji wszystko było w porządku.
    Kolego Bogdanbenek! Kto tobie zagwarantuje, że ten wskaźnik jest precyzyjny? Ja zaliczałbym jego do grupy gadżetów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    mczapski napisał:
    U mnie wprawdzie szybciej nastąpiły zjawiska, ale okazało się że uzwojenia stojana zamieniły się w węgielki. Do tego informacja o niesprawnym alternatorze pojawiła się na krótko a później według sygnalizacji wszystko było w porządku.
    Kolego Bogdanbenek! Kto tobie zagwarantuje, że ten wskaźnik jest precyzyjny? Ja zaliczałbym jego do grupy gadżetów.


    Masz rację to nie jest precyzyjny wskaźnik ale służy do obserwacji tylko ze ja nie miałem na myśli ze on jest jako standardowy do pomiaru . Natomiast mierzyć konkretnym miernikiem z atestem i homologacjom .
  • Poziom 17  
    Koledzy, wskazujecie w dyskusji nieistotne elementy, jak to jakiego multimetru użyłem a nie jest to ważne dla rozwiązania problemu, multimetr nie jest z tych najtańszych za 15zł ani z tych najdroższych, powiedzmy jest ze średniej półki aczkolwiek jest bardzo wysłużony i przewody do pomiarów nie są orginalne, w dodatku wydłużyłem je względem orginału, co uniemożliwia pomiary precyzyjne, ale do celów pomiaru napięć gdzie różnica 0.5V jest nieistotna, miernik ten jest w sam raz.
    Wracając do tematu, ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
    Po wstępnej analizie doszliśmy do wniosku że uszkodzone jest BSI, gdyż po odpięciu go i ponownym podłączeniu wszystko wróciło do normy, lecz na krótko, i znów problem jest ten sam.
  • Poziom 39  
    Pracą alternatora zarządza sterownik silnika (to coś przy przegrodzie przedniej ze złączem do góry). Natomiast sygnalizacja to już sprawa BSI. I przyznaję, że zgubiłem się, czy problem z sygnalizacją, czy wadliwą pracą alternatora.
  • Poziom 17  
    W dniu dzisiejszym próbowaliśmy ominąć sterowanie alternatorem z komputera, przez podanie "+" przez żarówkę na szary przewód wchodzący do alternatora, pojawiło się ładowanie, lecz znowu po kilku odpaleniach samochodu i paru minutach pracy problem powrócił-ładowanie brak. Wpięta "kontrolka" zachowuje się w ten sposób że świeci gdy silnik jest unieruchomiony, natomiast gdy odpalamy auto "kontrolka" gaśnie wtedy pojawiło się ładowanie, lecz tak jak mówiłem po kilku próbach problem powrócił. Jutro alternator jedzie jeszcze raz do sprawdzenia.
    I tu moje pytanie co w przypadku gdy altek okaże się dobry?
    Dodam że przewody od alternatora do bsi były mierzone, są dobre, brak oporów.
    Kolego mczapski, jak wygląda ten sterownik silnika? I jeszcze jedno putanie, czy jest możliwość wymiany samego sterowniki i bsi, czy trzeba kupić cały komplet, stacyjka,kluczyk, bsi, sterownik itd?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    KuReK93 napisał:
    Jutro alternator jedzie jeszcze raz do sprawdzenia.


    W przypadkach gdy alternator wykazuje problemy okresowe , to należy go podmienić a nie po kilka razy sprawdzać . Miałem podobna usterkę , fachowcy nie byli w stanie nic wykluczyć . Dopiero któryś z kolei zamienił alternator i to był strzał w 10 . Pojedz na złomowisko , wymontuj z Cytryny odpowiedni altek i za 50 zl będziesz miał diagnozę.
  • Poziom 17  
    Jeszcze jedno pytanie, w którym momencie BSI podaje sygnał do wzbudzenia alternatora? Przy rozruchu silnika? Czy zależy to od jakiegoś parametru pracy? W sensie że np. wykrywa spadek napięcia-podaje sygnał na alternator? Chciałbym spróbować obejść cały moduł BSI, bo kupić cały zestaw BSI, kluczyk, stacyjka, komputer to koszt pewnie około 1500zł albo i więcej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Dziękuję kolego georgesgr, w końcu jakaś konkretna odpowiedź, jutro wymienię alternator, zobaczymy czy to coś pomoże.
  • Poziom 35  
    W Peugeocie 306 spotkałem się ze zapalała się kontrolka ładowania i nie działały np. el. szyby bo stacyjka nie odbijała poprawnie. Ładowanie alternatora były OK.
    W 306 nie ma typowego układu BSI.

    Piszę bo może watro. :)
  • Poziom 17  
    W moim przypadku wszystkie podzespoły są sprawne, jedynie świeci się kontrolka ładowania i tego ładowania faktycznie nie ma.