Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.6 16v Szarpanie na rozgrzanym silniku.

31 Sty 2014 14:08 2043 5
  • Poziom 13  
    Witam.
    Ostatnio zrobiłem tzw. SWAPa silnika przy swoim Fiacie (przedtem był 1.4 12V). I mam taki problem że jeśli silnik jest zimny i pracuje na ssaniu ok 1500 RPM to pracuje równo, tak jak powinien. Problem zaczyna się gdy silnik się rozgrzeje i jego obroty spadną do ok 1000 RPM. Wtedy silnikiem strasznie telepie i szarpie. Oczywiście świeci się tzw. marchewa. Wiem że nie jest to związane ze SWAPEM bo takie samo zjawisko było gdy silnik był jeszcze w oryginalnej budzie. Z tego co czytałem może to być zbyt niskie napięcie na akumulatorze i wtedy wywala błąd sądy lambda lecz niestety na razie nie mam dostępu do komputera. Wszystkie inne przypuszczenia sprawdziłem i niestety bez zmian.
    Podczas przyśpieszania wszystko jest ok zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.


    Jak myślicie, czy pomogło by mu podłączenie prostownika wtedy jak nim telepie ?
  • Poziom 13  
    Sprawdziłem z tym prostownikiem i niestety bez zmian.
    Dodam że po odłączeniu sondy lambda poprawiło mu się i na razie tak jeżdżę.
    Na komputer dopiero będę jechał czwartego.
    Podpowie ktoś.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    walek18-14 napisał:
    Podpowie ktoś.

    Jak się świeci "marchewa" to jedziemy w pierwszej kolejności na komputer .....
  • Poziom 13  
    Dzisiaj jadę na komputer do dobrego gazownika. Kiedyś usuwał mi błędy (jak był jeszcze 1.4 12v). Zobaczymy co tam wyskoczy. Mam nadzieję że to jakaś pierdoła bo od razu by mi założył instalację sekwencyjną.




    Niestety ale na razie nie byłem na komputerze.
    Mam jeszcze jeden problem a nie chcę zakładać nowego tematu. Mianowicie tylne koła schodzą się do siebie przodem. Wszystkie gumy, łożyska zostały wymienione i właśnie po tym się tak stało. Wcześniej jak było wszystko ''rozklekotane'' to było dobrze, nawet go nie ściągało. A teraz muszę trzymać kierownicę na lewą stronę aby jechać prosto. :cry:

    Proszę moderatorów aby nie usuwali tego bo ja już nie mam siły na to auto,
    na dodatek za dużo kasy już w niego włożyłem. :cry:
  • Poziom 13  
    Koledzy pal to licho z tą świecącą się ''marchewą''.
    Powiedzcie mi w których punktach na tylnej belce sprawdzać poszczególne elementy tylnego zawieszenia. Niestety jest rozbieżny. Podczas testu wyszło 9.4.
    Przypomnę iż rozbieżność nastąpiła po wymianie wszystkich łożysk oraz tulei.
    Proszę o pomoc ponieważ żaden diagnosta nie wie co jest nie tak.

    Przepraszam za chaos w wypowiedzi.