Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VECTRA MODEL A, 2.0 i 8 zaworów, problemy z silnikiem

SENATORX 31 Mar 2005 21:46 6778 44
  • #1 31 Mar 2005 21:46
    SENATORX
    Poziom 10  

    Witam!. Posiadam samochód marki opel vectra model A, z silnikiem 2.0 na pełnym wtrysku 8 zaworów ( 116 km). Mam problem tego rodzaju iż po zapaleniu auta na "ciepłym silniku" - silnik nie równo pracuje czasem gaśnie. Prblem ten nie zdaza sie po zapaleniu auta na "zimny silniku" ani przy dłuzszej jednostajnej eksploatacji auta - poki nie zgasze silnika i ponownie nie uruchomie go ( na cieplym silniku). Czy ma ktoś z was jakąś hipoteze dotycząca przyczyn tego stanu rzeczy ?, i od czego powinienem rozpocząć poszukiwanie przyczyny usterki? Z góry dziekuje za odpowiedż i podrawiam!!

    0 29
  • #2 31 Mar 2005 23:00
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    dziwny problem ale coś mi mówi ze to coś z silniczkiem kroczkowym może być, a jezeli go odpalisz na ciepło jak nierówno pracuje po przygazowaniu jest dobrze czy dalej nierówno pracuje?? kiedy ustępuje to dziwne przerywanie??

    0
  • #3 31 Mar 2005 23:32
    SENATORX
    Poziom 10  

    Jak dodam gazu nic mi to nie da bo silnik na biegu jalowym nadal pracuje nie rowno, jak trzymam auto na biegu silnik normalnie pracuje, tylko na biegu jalowym pracuje nie rowno. Usterka ta przechodzi jak poczekam chwile jak silnik ostygnie i uruchomie go ponownie. W kazdym badz razie dzieki za checi i za zainteresowanie

    0
  • #4 31 Mar 2005 23:56
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam w takim razie sprawdź czujnik biegu jałowego i do tego czujnika powinien być podłaczony jakis termozawór chodzi o to że na zimnym silniku jest inne strowanie czujnika a na ciepłym inne i ten termozawór przełancza to moze tam sidzi usterka w sumie to napewno bo nic inego zabardzo nie moze być :) przynajmniej mi sie tak wydaje :) zarz jeszcze poszukam w necie moze cos znajde jak cos bede miał to Ci napisze
    Pozdrawiam

    0
  • #5 01 Kwi 2005 00:41
    SENATORX
    Poziom 10  

    Dzieki wielkie za fatygę - mi się wydaje ze to jest cos bardziej powaznego mam tu na mysli defekt kabli rozdzileacza, moze swiece, moze komputer wariuje itp, ja mysle ze to jest cos z elektryka!!

    0
  • #6 01 Kwi 2005 00:50
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam nie ma za co dziękować :)
    też o tym myslałem ale jak było by cos z elektryka to na zimno tez by szalał, nie wiem wszytsko możliwe jak sie oporasz już z tym to daj znac co było ciekawy jestem :)
    chociaz może być coś z komputerem, jakis głupi czyjnik może dawać zły sygnał do komputera i bedzie wariował a na zimnym silniku ssanie jest to chodzi normalnie, może cos być z czujnikiem wolnych obrotów on daje do komputera sygnał i może dawać zły sygnał i dlatego tak sie dzieje :) no a komuter automatycznie przetwaza zły sygnal i robia się takie dziwa
    Pozdrawiam

    0
  • #7 01 Kwi 2005 14:28
    SENATORX
    Poziom 10  

    Kurde, szukałem w necie ludzi z podobnymi porblemami i lipa. A nie chce jechac do mechanika bo juz nie raz mialem tak ze zaplacilem im tylko kase i nic mi nie zrobili!!!

    0
  • #8 01 Kwi 2005 14:57
    toldec
    Poziom 10  

    Miałem podobny problem w seacie toledo z silnikiem 2.0 8 zaworów 115KM. Wymieniłem potencjometr przepustnicy i pomogło chociaż nie jestem pewien czy ustąpienie zimy nie było tu bez znaczenia. Po nocy odpalałem bez problemów i póki nie zgasiłem było ok. potem przy kazdym odpaleniu na ciepłym silniku problem sie powtarzał. Zauwazyłem że duża wilgotność powietrza nasilała objawy.Jak znajde trochę czasu wrzuce ten stary potencjometr i sprawdzę jego działanie.
    Spróbuj sprawdzić jeszcze przepływomierz powietrza za filtrem

    0
  • #9 01 Kwi 2005 15:35
    SENATORX
    Poziom 10  

    Dzieki. Z tym "potencjometr przepustnicy" to dobra uwaga. Bo objawy by się zgadzały. Teraz tylko pytanie żebym nie pojechał do sklepu, nie kupił tego i żeby się nie okazało że to nie to :). Rozeznałem się w cenach i nie jest to taka w sumie tania rzecz jak na portfel studenta. Czy jest możliwość, że jakiś mechanik zdiagnozuje mi ( że to jest to) bez wcześnijeszego zakupu tej części?. Zgóry dzieki za odpowiedź ! Pozdrawiam.

    0
  • #10 01 Kwi 2005 17:24
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Masz kontrolkę "check engine"-zapala się w tym czasie ?

    0
  • #11 01 Kwi 2005 18:31
    SENATORX
    Poziom 10  

    mam kontrolke check egine ale nic sie nie pali!!

    0
  • #12 01 Kwi 2005 19:28
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Wydaje mi się że to jest usterka mechaniczne uszkodzony popychacz hydrauliczny lub pęknięta sprężyna zaworowa.

    0
  • #13 01 Kwi 2005 19:46
    SENATORX
    Poziom 10  

    Ale to wtym moimencie bylo by dziwne ze uruchamiam zimny silnik i jest dobzre i moge zorbic 1000 km ( nie gasic silnika) i nadal jest dobzre dopiero jak zgasze i uruchomie go na goracy silnik ? Wiec moze to jednak komputer swiruje i zle dozuje mieszanke paliwowa ?

    0
  • #14 01 Kwi 2005 19:53
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Usterek może być kilkadziesiąt bez dobrego fachowca się nie obędzie.

    0
  • #15 01 Kwi 2005 19:59
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    to będzie coś z komputerem poniewaz przy uruchomieniu samochodu komputer sie takjakby programuje no i do czasu zgaszenia samochodu samochód chodzi dobrze, po zapaleniu samochodu na cieplym silniku zaczyna swirowac ponieważ jest uszkodzony jakiś czujnik który steruje wolnymi obrotami i na cieplo cos mu odbija i odrazu komputer dostaje zły sygnał i nie może sie zaprogramowac tak jak trzeba dlatego. Na zimno chodzi dobrze poniewaz było ssanie na ciepło ssania nie ma i tak mu sie dzieje. na moje oko będzie uszkodzone cos od wolnych obrotów dokładnie nie wiem jak jest tam wszytsko rozwiązane dlatego nie moge opisac dokładnie co i jak ale ja bym szukał coś z sterowaniem na wolnych obrotach.
    A jeszcze takie małe pytanko czy nie ma tam przypadkiem automatycznej skrzyni biegów??
    pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    pomyłka na poczatku postu nie chodziło mi że będzie uszkodzony komputer tylko że komputer może swirować przez jakiś czujnik wonych obrotów :)

    0
  • #16 01 Kwi 2005 20:04
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Paweł nie świrój.

    0
  • #17 01 Kwi 2005 20:04
    SENATORX
    Poziom 10  

    Nie auto nie posiada automatycznej skrzyni biegow ani gazu, ja z tym jezdze juz 8 miesiac i w sumie da sie z tym zyc, po prostu tzreba chwile od czekac az silnik wystygnie, aczkolwiek chial bym miec juz to za soba :D

    0
  • #18 01 Kwi 2005 21:31
    mleczko
    Poziom 10  

    miałem podobną usterke w oplu kadecie gsi 2.0 8v też miałem problemy z obrotami na ciepłym silniku a na zimnym chodził idealnie ,ale od czsu do czsu świeciła mi kontrolka nieprawidłowej pracy silnika,komputer wyświetlił błąd że coś nie tak z czujnikem temperatury płynu chłodzącego,wymieniłem ten czujnik ale nie pomogło,ople mają jedną wade mają kiepską instalacje elektryczną,przed udaniem się do sklepu czy do mechanika radził bym sprawdzić i przeczyścić wszystkie złącza instalacji elektrycznej ,u mnie pomogło,może i u pana też pomoże

    0
  • #19 01 Kwi 2005 21:52
    SENATORX
    Poziom 10  

    dzieki, zaczne od tego!!

    0
  • #20 01 Kwi 2005 22:16
    mleczko
    Poziom 10  

    i na początek radziłbym zdiagnozować komputer w aucie,zworka na kosce i liczyć ile razy mignie dioda może ma jakieś ukryte błędy w komputerze,w razie czego mam opis jak diagnozować komuter i spis wszytkich komend błędów,jak coś to prosze dać znać

    0
  • #21 02 Kwi 2005 01:24
    Andrzej Mrowczynski
    Poziom 11  

    jeśli kontrolka MIL nie świeci to odczyt kodów usterek nic nie da bo mogą to być usterki zapisane do pamięci podczas "napraw"przez różnych fachowców.Skierował bym obserwacje w kierunku przepływomierza.Mam klienta który sukcesywnie przyjeżdża do mnie 2 razy w roku na regulacje .Prawdopodobnie jest to związane z jego zużyciem.Przed jakimikolwiek regulacjami zrób analizę spalin i zobacz co wykaże.

    0
  • #22 02 Kwi 2005 01:30
    SENATORX
    Poziom 10  

    Auto zostalo sprowadzone z niemiec jakies 8 miesiecy temu i juz ten defekt miało, wiec zaden "super mechanik z Polski", przy nim nie gzrebał. Zaraz po sprowadzeniu auta za granicy pzrechodzilo pzreglad i kontrola spalin wypadła super wiec to chyba nie to ?

    0
  • #23 02 Kwi 2005 01:37
    Andrzej Mrowczynski
    Poziom 11  

    A alarm jakiś dokładany jest?

    0
  • #24 02 Kwi 2005 02:01
    SENATORX
    Poziom 10  

    nie, nie ma zadnego alarmu tylko fabryczny centralny zamek

    0
  • #25 03 Kwi 2005 13:41
    andrzej 7773
    Poziom 10  

    sprawdz czujnik temperatury który podaje sygnał do komputera ewentualnie weż potencjometr o podobnej wartości i wepnij w instalacje regulując potencjometrem obroty będą się dzwigać i opadać (podobne objawy są kiedy własnie ten czujnik świruje)

    0
  • #26 03 Kwi 2005 14:04
    mleczko
    Poziom 10  

    Z OPORNIKIEM MOŻNA SPRÓBOWAĆ ALE TYLKO NA CIEPŁYM SILNIKU I NAJLEPIEJ 1,3 KOMA,ALE NA DŁUŻSZĄ METE BĘDZIE PROBLEM BO PRZEZ TEN OPORNIK CAŁY CZAS DAJE TAKI SAM OPÓR I JAK SAMOCHÓD BĘDZIE ZIMNY TO BĘDZIE GASŁ,SPRAWDZAŁEM TO WIEM

    0
  • #27 11 Kwi 2005 22:42
    MaciejMax
    Poziom 2  

    Witam.
    Miałem ten sam problem. To wina komputera. Już nie mam problemu, bo... komputer padł. Na amen. Po prostu silnik przestał pracować w trakcie jazdy i już się nie dało go uruchomić. Po kodach (jak jeszcze VECTRA żyła) wychodziło, że mam uszkodzony obrotomierz (nie ma go fabrycznie;) i inne takie cuda, czasami nie zapalała się kontrolka od komputera, czasami się paliła przez chwilę po starcie silnika. Na nowym komputerze chodzi jak malina, ale to cacko kosztuje ponad 3 tysiące... Diagnozę komputera polecam zrobić u speca od tuningu - tak polecił mi mój zaufany (naprawdę!!!) mechanik. Ten spec może też naprawić kompa, jesli jeszcze będzie to możliwe. Aha... u mnie to zaczęło się dziać po uderzeniu pioruna w samochód (lub bardzo blisko). Tym modelom szkodzi też np. spawanie tłumika, czy blach. Pozdrawiam, dam znać jak mi spec coś pomoże.

    0
  • #28 12 Kwi 2005 00:22
    SENATORX
    Poziom 10  

    3 tys to astronimiczna suma ja nie wiele wiecej za te auto dałem :-], bardziej mi by się opłacało silnik kupić :D. W każdym bądz razie jezdze tak juz ze 9 miesiąc wiec może da się cos jescze z kompterem zrobić. Czy mozesz mi polecić jakiś dobry zakład jak wyżej wspomnaiłęś do tiuningu najlepiej na dolnymśląsku - ja jestem ze Swidnicy. Zgóry dzieki za zainteresowanie i za posta. Pozdrawiam!.

    0
  • #29 15 Kwi 2005 20:15
    MaciejMax
    Poziom 2  

    Niestety Dolnego Śląska nie znam zupełnie, nie pomogę Ci... Chyba, że chcesz przyjechać do Bydgoszczy;). Kupiłem używany komputer za 180 zł i... DZIAŁA!!! Może nie jak na nowym (bardziej chyba to tylko moje subiektywne uczucie), ale jest dużo lepiej niż było... No i najważniejsze - samochód jest mi niezbędny, więc jeździłem maluchem małżonki, w którym (PECH przez duże P) poszła skrzynia biegów. Nie muszę tłumaczyć, jak się ucieszyłem z zakupu. Jest to jednak ryzyko, że kupisz np. gorszy komputer niz masz, albo lepszy ale od innego modelu i np. samochód będzie palił 25 litrów benzyny. Dobrze jest mieć możliwość pożyczenia kompa na trochę i przetestowania - ja tak zrobiłem. Znalazłem tez rozbitą taką VECTRĘ (w Kielcach) i jakbyś chciał to cała elektronika jest do kupienia za niezłe pieniądze.

    0
  • #30 15 Kwi 2005 23:08
    SENATORX
    Poziom 10  

    Oka dzieki ja sie rozejrze za rozbita vectra 2.0 w poblizu i sprobuje sie dogadac z walscicielem zeby sprzedal komputer z mozliwoscia oddania, mimo wsyztsko dzieki!!

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo