Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zetor 6245 - silnik po kapitalnym remoncie i czarny dym z wydechu

zetor6245 14 Lut 2014 20:59 18498 49
  • #31
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Nie obiecuje że znajde. Postaram się poszukać, bo sam szukam.
  • Pomocny post
    #32
    krzysztofz14
    Poziom 13  
    W tych zetorach kat na znaki sie nie ustawia tak jak ty to robisz ,czyli z gazem na max.Pompa podaje wtedy pod mniejszym kątem i po uruchomieniu wychodzi za wczesny wtrysk.Ustaw go na około 10stopni.
  • #33
    zetor6245
    Poziom 15  
    Myślałem ,że wszystko dobrze jest z rozrządem tylko coś innego z pompą.
    Dziękuję za odpowiedz
  • #34
    rzemyk90
    Poziom 20  
    krzysztofz14 napisał:
    W tych zetorach kat na znaki sie nie ustawia tak jak ty to robisz ,czyli z gazem na max.Pompa podaje wtedy pod mniejszym kątem i po uruchomieniu wychodzi za wczesny wtrysk.Ustaw go na około 10stopni.


    Dźwignia regulacji obrotów w maksymalnym położeniu nie powoduje raczej zwiększenia dawki rozruchowej? W moim przypadku odnośnie uruchamiania zimnego motoru, nie ma jakiejkolwiek różnicy, czy dźwignia jest maksymalnym położeniu, czy w minimalnym.

    Przy wyjętej pompie wtryskowej, przy maksymalnym położeniu dźwigni musiałby by być widoczny ruch wałka pompy.
  • #35
    krzysztofz14
    Poziom 13  
    Na rozrządzie o ząbek trzeba go będzie przestawić.Żeby wyszło na znaki to z przodu pompy od frontu jest zaślepka listwy wtryskowej .Po odkręceniu zobaczysz czarny pręt który się wysuwa jak dasz gaz max.Musisz tak ustawić by był na równi z korpusem pompy i wtedy ma wyjść na znaki.
  • #36
    rzemyk90
    Poziom 20  
    krzysztofz14 napisał:
    Po odkręceniu zobaczysz czarny pręt który się wysuwa jak dasz gaz max


    Masz na myśli listwę?
  • #37
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Ma znaczenie w jakiej pozycji jest dźwignia gazu przy zapalaniu. Na niepracującym silniku danie dawki na max włącza dawkę rozruchową silnika.
    Co do zmiany kąta wtrysku paliwa to nawet jeśli ma to wpływ to przy gazie na max powinien być kąt wtrysku wcześniejszy a nie późniejszy. Chociaż zmiana kąta nie ma prawa byc zależna od dawki paliwa tylko od obrotów silnika.
    Co do zmiany kąta w zależności od dawki paliwa to z tego co mnie pamięć nie myli krawędź sterująca na tłoczku sekcji zmienia tylko koniec wtrysku paliwa a na początek nie ma wpływu. Czyli początek jest zawsze taki sam a koniec wtrysku na większej dawce jest później niż na mniejszej.
    W nowszych zetorach coś zchrzanili ze znakami bo właśnie nie za bardzo pasują. Na pewno w 5340 jak by nie robił nie pokrywają się z ustawionym fabrycznie kątem wtrysku.
  • #38
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Ma znaczenie, jest to spowodowane inna dawką rozruchową. Jednak nie ma znaczenia odnośnie początku tłoczenia.
  • #39
    krzysztofz14
    Poziom 13  
    W 7211 też się nie zgadza i tak zostało.A już sprzęgiełko piłowałem i rozrząd chciałem przestawiać.
  • #40
    zetor6245
    Poziom 15  
    Dziś rozmawiałem z pompiarzem i wytłumaczył mi na czym polega ustawienie zapłonu w zetorze 6245 i pochodnych(70,72,77).
    Krzysztofz14 dobrze pisze.
    Chcąc ustawić zapłon trzeba odkręcić tą zaślepkę, wepchnąć do środka listew do około 0,5cm w głąb obudowy pompy następnie dodać około pół gazu (więcej nie można bo wypchnie listew) i dopiero kręcić kołem ustawiając na znaki. Wtedy wszystko powinno dobrze wyjść.
    Ustawiając bez wykręcenia zaślepki zapłon ustawia się na około 10 stopni.
    Chcąc zwiększyć dawkę rozruchową należy włożyć grubszą podkładkę ograniczającą wkręcenie tej zaślepki. Dawkę paliwa na pompie ustawia się odkręcając z tyłu pokrywkę, regulując śrubą jak u mnie na rysunku o numerze 3.
  • #41
    bimladentoja
    Poziom 11  
    Autor tego tematu ma peknieta sprezyne korektora lub nie prawidlowo wyregulowana,pompa rzedowa wraz ze wzrostem predkosci obrotowej zwieksza dawke paliwa zwiekszajac zadymienie aby to nie nastepowalo stosowany jest korektor dawki.Jesli to autora interesuje podam sposob jego regulacji,chyba ze woli na you tube wypisywac o zakladaniu turbo,jedynym takim zetorze i karze zgadywac na jakim forum opisuje swoje problemy-wiec nie wiem czy chodzi o rozwiazanie problemu dymienia,czy nabijanie ilosci obejrzen?Przepraszam za brak poprawnyzh znakow'niestety pisze z tableta,jak wejde na kompa edytuje i poprawie:-)
  • #42
    zetor6245
    Poziom 15  
    Pompa wtryskowa w zetorach 62.. 72.. i 77.... jest starego typu. Co to oznacza..?
    Pompiarz tłumaczył mi to tak. Dawka paliwa zwiększa się do końca wraz ze wzrostem obrotów ( dlatego są żarłoki) Przy 5340 pompa jest nowego typu oznacza to ,że dawka paliwa wzrasta do około 1900 obrotów. Powyżej tych obrotów dawka się nie zwiększa tylko obroty. Kolego ,jeśli zostałem źle poinformowany popraw mnie , lub można tą starą przerobić na nowy model podaj w jaki sposób. :)
    Pozdrawiam
  • #43
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Dawka paliwa rośnie tylko w momencie gdy chcemy zwiększyć obroty silnika lub gdy regulator próbuje utrzymać zadane pedałem gazu obroty w momencie wzrostu obciążenia silnika. Jest raczej niemożliwe żeby silnik zwiększał obroty bez większej dawki paliwa. Nie ma paliwa potrzebnego do zwiększenia obrotów to i obrotów nie będzie większych. W pompach coś faktycznie pomieszali na niekorzyść nowszego zetora i to małego jak dużego. Starsze chodzą lepiej.
  • #44
    zetor6245
    Poziom 15  
    Co masz na myśli pisząc stare chodzą lepiej . Sąsiad ma 5340 podobno mało pali [nowy typ pompy ] RZEMYK 90 ma 7745 z pompą nowego typu też chwali oszczędności paliwa
  • #45
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Starsze są mniej mułowate. Nowy górkę widzi i już sapie a stary szedł. Szczególnie widać różnicę pomiędzy starą 385a a nowszym 914 których te zmiany nie ominęły i nie wpłynęło to w ogóle na mniejsze spalanie. 5340 tez jest taki sobie pod względem elastyczności silnika 10 lat w lesie nim ganiałem i po polach. Nawiasem mówiąc oszczędny nie jest. Dwa biegi do pracy w polu mu na to nie pozwalają. Praktycznie nie ma możliwości zmienić prędkość pracy utrzymując silnik na obrotach odpowiadającym największemu momentowi obrotowemu. Chcesz szybciej to gaz w podłogę, wolniej dwójka i tez gaz w podłogę. Ale to akurat słabość każdego modelu starej małej serii zetora.
    Przynajmniej ja mam takie odczucie.
  • #46
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Ja mam nadal 7745 od nowości i miałem też od nowości 914. 77 to pocisk w porównianiu do 914. Nawet przy tym samym osprzęcie radził sobie lepiej. A w spalaniu różnica podwójna. Zetor pod obciążeniem dostaje charakterystycznego basu, ma sporo momentu, mocny dół, krzywa mocy rozłożona w szerokim zakresie obrotów. A 914-żółw zając, żółw zając,żółw zając...i jeszcze zetor lepiej sobie radzil... Przykładowe spalanie dla 77 - opryskiwacz 2 tys. litrów 3.3 -3.7 litra na godzinę, w rozsiewaczu podobnie, polska prasa sipma 4.5-4.8litra na godz, słoma na 2-3 polową bo szybciej nie da rady(kombajn 5m heder). Miałem porównanie do jd 5075e to ten jd z pompa rotacyjną i turbo i dużo mniejszej wagi był zdecydowanie slabszy a o spalaniu nie wspomnę...
  • #47
    zetor6245
    Poziom 15  
    rzemyk90

    Witam po chwilowej przerwie w dyskusji . Po części zgadzam się z tobą gdyż miałem to i to .

    77 to pocisk w porównianiu do 914 ale spalanie podobne na 1ha czyli 8-9 l na godz bez znaczenia czy w pługu czy pusto w transporcie może dlatego że przysłowiowo cegłę trzymam na gazie a nie pod gazem . Obecnie mam 62...pali 6-7 l na godz ma założoną pompę od 72... oraz mtz 2005r [pompa wtryskowa gaszona linko ] spalanie 8-9 l na godz pod obciążeniem [szybki bieg dużo więcej wykonanej roboty , mniejsze spalanie na ha ] . W mojej ocenie wygląd i komfort to kwestia dyskusyjna [jakie pieniądze taki ciągnik ] ale silnik w tej samej mocy i spalaniu chyba trudno znajść . Wspomiałeś że masz pompę nowego typu [przy 77... były starego typu zmieniałeś ją , może wiesz czym się różnią podziel się z nami opinią ] .
  • #48
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Pompy nie ruszałem, widziałem starsze w 7745, nieco inne, nie znam szczegółów. Ja mam wszystko z 89r. Odnośnie spalania w porównianiu do 914 u mnie różnica była spora. W orce jakie było spalanie to już nie pamiętam, ale nigdy nie miałem 8-9. Max 6-7(1800-2000obr.min). Pod obciążeniem schodzi z obrotów, z komina czysto, brak czarnej chmury. W porównaniu do 360 na hektar orki oszczędzało się kilka litrów. A 914 na godzine okolo 10-11. Natomiast znajomy ma 4718 3 cyl, pompa wtryskowa bardzo zbliżona do 360 tylko 3 sekcje(przycisk dodatkowy zwiększający dawkę rozruchową), a spalanie wyższe niż w moim. Niektórzy zakładają osiowe pompy do 360 lub mtz, różnica w spalaniu jest odczuwalna, te same osiągi,natomiast w rzędowej pompie decyduje głównie charakterystyka kształtu krzywki odpowiadającej za pracę sekcji tłoczącej.
  • #49
    irekneusz
    Poziom 10  
    W Zetorach 62xx występowały 2 rodzaje pomp wtryskowych PP4M8K1e-3112 (nr katalogowy 60010824) oraz PP4M85K1e-3144 (nr katalogowy 60010881). Jeśli dobrze pamiętam to 4 cyfry identyfikujące pompę np 3112 można odczytać w ciągu znaków na tabliczce znamionowej na samej górze pompy (obok sekcji). Nie jestem pewien ale 3144 to chyba nowsza wersja pompy, a 3112 starsza. Ogólnie w serii 52xx, 62xx, 72xx występowały 2 wersje pomp, do serii 77xx w katalogu z 1989 r. jest tylko jedna wersja pompy. Pytanie kiedy nastąpiło przejście z jednych na drugie. Na razie nie miałem w praktyce do czynienia z tymi pompami bo u taty jest jeszcze pompa starego typu z "guzikiem" do rozruchu. W wakacje będziemy zakładać nową 3113 (72xx) i wtedy sprawdzimy jak to jest w ustawieniem kąta zapłonu.
  • #50
    Wizjoner3237
    Poziom 2  
    Witam mam pompę taka przy 1014 z reg dawki czy kolega może zdradzić tajemnice jak zwiększyć dawkę paliwa w tej pomp motorpal i jak ten reg dziala