Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2t czy 4t jak sprawdzić? -

catryk 31 Sty 2014 23:34 16326 13
  • #1 31 Sty 2014 23:34
    catryk
    Poziom 9  

    Witam, wiem że taki post na pewno gdzieś był, lecz nie mogę go znaleźć, a jest to mi bardzo potrzebna informacja jak sprawdzić jaki mamy silnik. Jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.

    0 13
  • #2 31 Sty 2014 23:39
    Blicek
    Poziom 26  

    To jakiś żart?
    Głowica z zaworkami 4T
    Głowica bez zaworków 2T
    Nie trzeba być specjalistą, żeby odróżnić po gangu pracy silnika...

    -1
  • #3 31 Sty 2014 23:45
    catryk
    Poziom 9  

    Oczywiście ze nie trzeba, ale ja nie widziałem więć postanowiłem wejść na forum i sie zapytać, bo chyba po to to forum stworzono. Dzięki wielkie za pomoc.

    3
  • #4 31 Sty 2014 23:50
    Rowik
    Poziom 12  

    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika ( nie chodzi mi o cylinder ;) ) in aczej też wygląda ,,góra,,to chyba najprostsze do rozpoznania ( pomijając prace, dźwięk i wizualną budowe )

    4
  • #5 01 Lut 2014 00:46
    BC109B
    Poziom 31  

    I dymek przy zimnym silniku dwusuwowym.

    -1
  • #6 01 Lut 2014 01:57
    catryk
    Poziom 9  

    to skoro mam mam w silniku otwór do wlania oleju, i jeśli leję czystą benzynę 98 na stacji to oznacza ze to 4 suw? A co do tego dymku który leci przy zimnym silniku to też go mam ale czy to nie jest jakaś wada?

    3
  • #7 01 Lut 2014 03:46
    budiet
    Poziom 22  

    Każdy silnik dymi, zwłaszcza jak jest zimny.
    Może masz silnik dolnozaworowy jak w starszych kosiarkach;)

    2
  • #8 01 Lut 2014 08:06
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Lut 2014 16:11
    BC109B
    Poziom 31  

    Silnik dwusuwowy ma specyficzny tłok z oknami. Po zdjęciu rury odprowadzającej spaliny z cylindra lub cylindrów, będziesz widział tłok(i) i owe okna. W czterosuwie nie zobaczysz nawet tłoka, bo ten jest za zaworem wydechowym.
    Jak nie dasz rady zidentyfikować po głowicy, to sprawdzaj tak.

    3
  • #10 01 Lut 2014 19:21
    Inkwizycja
    Poziom 26  

    Rowik w nowych skuterach z silnikami 2T osobno wlewa się i paliwo i olej (dozownik) więc nie jest to wyznacznik typu silnika.

    2
  • #11 01 Lut 2014 21:32
    budiet
    Poziom 22  

    Najlepiej to wykręć świecę, otwór zatkaj palcem i obracaj wałem silnika.
    Jeśli sprężanie występuje co drugi suw (czyli co jeden obrót wału) to masz 2 suwa.
    Jeśli sprężanie jest co 4 suwy (czyli co 2 obroty wału) to masz 4 suwa.

    0
  • #12 02 Lut 2014 11:48
    Rowik
    Poziom 12  

    Wiem, że w nowych skuterach wlewa się osobno, ale nie wlewasz tego oleju bezpośrednio do silnika, by smarował wał korbowy i wszystko inne, tylko do innego oddzielnego zbiorniczka, z którego za pomocą pompki olejowej silnik sam sobie dozuje proporcje paliwo-olej...
    Skoro wlewasz olej normalny do silnika- np motul 10w40, a na stacji lejesz czysta benzyne to masz 4suw.
    Jeśli lejesz olej np motul 2t do zbiornika gdzieś obok zbiornika z paliwem ( jesli to np skuter,albo inne cudo ) to masz 2T... nie ma co dalej drążyć tego tematu :)

    1
  • #13 02 Lut 2014 13:32
    kwok
    Poziom 39  

    Rowik napisał:
    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika

    Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była.

    0
  • #14 02 Lut 2014 14:18
    kryststgpom
    Poziom 25  

    kwok napisał:
    Rowik napisał:
    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika

    Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była.


    Stihl ma 4-mix'a, który też pracuje na mieszance.

    Link

    0