Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2t czy 4t jak sprawdzić? -

31 Sty 2014 23:34 20769 13
  • Poziom 9  
    Witam, wiem że taki post na pewno gdzieś był, lecz nie mogę go znaleźć, a jest to mi bardzo potrzebna informacja jak sprawdzić jaki mamy silnik. Jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to sprawdzić byłbym bardzo wdzięczny.
  • Poziom 26  
    To jakiś żart?
    Głowica z zaworkami 4T
    Głowica bez zaworków 2T
    Nie trzeba być specjalistą, żeby odróżnić po gangu pracy silnika...
  • Poziom 9  
    Oczywiście ze nie trzeba, ale ja nie widziałem więć postanowiłem wejść na forum i sie zapytać, bo chyba po to to forum stworzono. Dzięki wielkie za pomoc.
  • Poziom 12  
    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika ( nie chodzi mi o cylinder ;) ) in aczej też wygląda ,,góra,,to chyba najprostsze do rozpoznania ( pomijając prace, dźwięk i wizualną budowe )
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    to skoro mam mam w silniku otwór do wlania oleju, i jeśli leję czystą benzynę 98 na stacji to oznacza ze to 4 suw? A co do tego dymku który leci przy zimnym silniku to też go mam ale czy to nie jest jakaś wada?
  • Poziom 22  
    Każdy silnik dymi, zwłaszcza jak jest zimny.
    Może masz silnik dolnozaworowy jak w starszych kosiarkach;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Rowik w nowych skuterach z silnikami 2T osobno wlewa się i paliwo i olej (dozownik) więc nie jest to wyznacznik typu silnika.
  • Poziom 22  
    Najlepiej to wykręć świecę, otwór zatkaj palcem i obracaj wałem silnika.
    Jeśli sprężanie występuje co drugi suw (czyli co jeden obrót wału) to masz 2 suwa.
    Jeśli sprężanie jest co 4 suwy (czyli co 2 obroty wału) to masz 4 suwa.
  • Poziom 12  
    Wiem, że w nowych skuterach wlewa się osobno, ale nie wlewasz tego oleju bezpośrednio do silnika, by smarował wał korbowy i wszystko inne, tylko do innego oddzielnego zbiorniczka, z którego za pomocą pompki olejowej silnik sam sobie dozuje proporcje paliwo-olej...
    Skoro wlewasz olej normalny do silnika- np motul 10w40, a na stacji lejesz czysta benzyne to masz 4suw.
    Jeśli lejesz olej np motul 2t do zbiornika gdzieś obok zbiornika z paliwem ( jesli to np skuter,albo inne cudo ) to masz 2T... nie ma co dalej drążyć tego tematu :)
  • Poziom 39  
    Rowik napisał:
    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika

    Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była.
  • Poziom 25  
    kwok napisał:
    Rowik napisał:
    w silnikach 2t lejesz olej do paliwa, w 4t- olej bezposrednio do silnika

    Naprawiałem kosę spalinową (wymiana karteru) i jakież było moje zdziwienie że 4-suw pracuje na mieszance. To chyba Husqwarna była.


    Stihl ma 4-mix'a, który też pracuje na mieszance.

    Link