Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cisco EPC3925 - samoczynne resetowanie?

hawli 31 Sty 2014 23:44 4725 9
  • #1 31 Sty 2014 23:44
    hawli
    Poziom 11  

    Mam modemorouter EPC3925 z Vectry, do niego dwa kompy podłączone po LANie i ze dwa urządzenia po WiFi. Teraz do rzeczy: dzieje się dziwna rzecz, zdaje się że co jakiś czas jakby się resetował - na kompach podłączonych po kablu mam 'ograniczoną łączność' a na urządzeniach po wifi widzę, że po prostu znika sygnał wifi, jakby router się resetował, wyłączał na chwilę. Po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach wszystko wraca do normy.
    Dzwoniłem do vectry i gość mówi, że modem mam zalogowany w sieci od kilku godzin - a ostatni 'reset' był kilka minut temu. Niby cośtam mają naprawiać, ale póki co trwa to od kilku dni bez żadnych efektów.
    Z ciekawości podpiąłem pod niego moj router dlink dir-300 i było to samo.
    Wszedłbym na router zobaczyć co się dzieje, ale wczoraj vectra zmieniła dane do logowania i user user juz nie działa:P
    Aha i nie wiem czy to ma znaczenie ale kontrolka na routerze od jednego kompa jest żółta a od drugiego zielona, niezależnie od tego do którego portu podłączam kompy.
    Router jest walnięty?

    Jeszcze jedno - czy przy nie podłączonym telefonie kontrolka na modemie powinna się świecić? mam wykupioną usługę telefonu, ale kontrolki TEL1 i TEL2 się nieustannie świecą, niezależnie czy mam podłączony telefon.
    pozdrawiam

    0 9
  • #2 01 Lut 2014 05:24
    yokoon
    Poziom 28  

    Witam.
    Posiadam ten sam modem z Vectry, sprawuje się dobrze.
    U mnie połaczenie to: modem > karta sieciowa, nigdy nie zerwał mi połączenia.
    Mam prędkość 40Mb/s.
    Może u Ciebie modem jest przeciążony
    Ja nie mama usługi telefonu i u mnie diody TEL1 i TEL2 mrugają.
    Przy ciągłym świeceniu oznacza, iż masz usługę telefonu włączoną.

    Pozostałe wiadomości w instrukcji na płycie.

    0
  • #3 01 Lut 2014 08:36
    VooVoo
    Poziom 33  

    Kiedy pada internet, jaki jest status lampek na front panelu modemu?? Czy któraś z lampek US DS świeci inaczej niż zielono?? Czy sprawdzałeś inssiderem/wifi analizerem (android) jakie stacje pracują obok i na jakich kanałach?

    0
  • #4 01 Lut 2014 10:43
    hawli
    Poziom 11  

    Witam
    kiedy pada internet nie widzę żadnej zmiany w kontrolkach na routerze. Świecą się na zielono power, online, ds, us, tel1 i tel2. kontrolka od kompa po LAN miga a LINK nie świeci.
    Czyli przy odłączonych telefonach kontrolki tel1 i tel2 powinny się świecić? W instrukcji jest, że ta kontrolka oznacza że telefon jest zalogowany i to mi nie wyjaśniło czy powinno się świecić przy odłączonym telefonie.
    Nie bardzo rozumiem co ma tutaj do rzeczy sieć wifi. Jest sporo sieci wifi dookoła, załączam screenshot z Wifi Analyzer.
    Cisco EPC3925 - samoczynne resetowanie?
    Moja sieć to LolNet.

    0
  • #5 01 Lut 2014 12:37
    VooVoo
    Poziom 33  

    hawli napisał:
    Witam
    kiedy pada internet nie widzę żadnej zmiany w kontrolkach na routerze. Świecą się na zielono power, online, ds, us, tel1 i tel2. kontrolka od kompa po LAN miga a LINK nie świeci.
    [...]
    Jeżeli wszystkie lampi się świecą a Ty nie masz dostępu do internetu, to wg mnie masz problem z komputerami. Możesz to sprawdzić pingując cisco3925 z parametrem -t oraz jednocześnie jakiś serwer zewnętrzny. Zobaczysz gdzie następuje problem.

    0
  • #6 01 Lut 2014 13:52
    hawli
    Poziom 11  

    Jak to możliwe żeby byl to problem z komputerami, skoro na wszystkich czterech urządzeniach jednocześnie nie mam internetu. Na tych z wifi po prostu znika sieć, a potem mi się pojawia komunikat o tym, że jest dostępna sieć bezprzewodowa i automatycznie z nią łączy.

    Tak wyglądają pingi. Jednocześnie znika ping z cisco i z google.com. Ping cisco jest zazwyczaj kilka,kilkanascie milisekund a co jakis czas trafia sie ping rzędu 2350ms.
    Cisco EPC3925 - samoczynne resetowanie? Cisco EPC3925 - samoczynne resetowanie?

    0
  • #7 01 Lut 2014 14:06
    VooVoo
    Poziom 33  

    Zgłoś do ISP chyba modem zdycha, albo zbyt duży SNR na karcie.

    0
  • #8 01 Lut 2014 14:34
    hawli
    Poziom 11  

    Zgłaszałem, dzwoniłem kilka razy, niby pracują nad tym a w rzeczywistości to chyba liczą że się odwalę, konsultanci sprawdzają zdalnie ten modem i niby jest wszystko ok. Jakby nie mogli tu kogoś przysłać żeby mi wymienił modem:P.

    0
  • #9 01 Lut 2014 17:52
    VooVoo
    Poziom 33  

    hawli napisał:
    Zgłaszałem, dzwoniłem kilka razy, niby pracują nad tym a w rzeczywistości to chyba liczą że się odwalę, konsultanci sprawdzają zdalnie ten modem i niby jest wszystko ok. Jakby nie mogli tu kogoś przysłać żeby mi wymienił modem:P.
    Jeśli po raz kolejny zgłosisz awarię, to w końcu przyślą kogoś z serwisu, ale jeśli serwis stwierdzi, że wszystkie parametry są ok, oraz że usługa jest ok na ichnim sprzęcie, możesz liczyć na parę złotych do faktury za nieuzasadnione wezwanie serwisu :P

    0
  • #10 01 Lut 2014 22:16
    hawli
    Poziom 11  

    Właśnie wiem, że mogą policzyć za nieuzasadnione wezwanie, jednak teraz nawet TV przerywa, dekoder przestał odpowiadać na sygnały z pilota w połowie wpisywania numeru kanału, parę razy się wyłączał i wyświetlało się na nim jakieś c-h, u-h, b-h czy coś takiego. Masakra.

    0