Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna I 1.8 8v - Silnik szatkuje, nie równo chodzi i brakuje mocy.

01 Lut 2014 01:40 3465 10
  • Poziom 8  
    Witam, mam taki problem ze swoją laguną 1.8 8v B/G 96r. gaz zakładany w serwisie w 96 w Holandii i tak jak w temacie silnik szatkuje, chodzi nie równo i słaba jest zarówno jak na benzynie jak i na gazie. Na początku myślałem że to sonda lambda bo chodziła jeszcze na dużych obrotach i falowała więc zmieniłem sondę i silniczek krokowy bo pod komputerem pokazało błąd sondy, krokowca i czujnika ciśnienia powietrza. Czujnika nie wymieniałem bo dolot miałem pęknięty i dlatego wyskakiwał błąd. Po tej wymianie obroty się uspokoiły ale tylko na tydzień a silnik jak chodził nie równo tak dalej chodził więc stwierdziłem że mogą to być świece lub kable więc wymieniłem je ale to też nie dało rezultatu także wymienienie filtrów benzyny i gazu. Po tych operacjach postanowiłem pogrzebać trochę i pod lampą stroboskopową pokazywało mi że w różnych momentach i zależnie jak sądzie na jednej czasami na dwóch świecach zanika na chwilkę iskra, więc sprawdziłem rozrząd ale jest dobrze ustawiony nie przeskoczył więc pomyślałem że to cewki bo w mojej wersji są 2 dwu palcowe i na 2 minuty samochód wrócił do normy i dalej tak samo było po dwóch minutach więc myślałem że miałem pecha i dostały przebicia albo coś ale po zakupie znowu 2 cewek nie było reakcji silnik tak samo chodzi a i zapomniałem dodać że słabo pali na zimnym na ciepłym trochę lepiej. Po tym wszystkim zacząłem sprawdzać czujniki i czujnik położenia wału jest dobry bo po odłączeniu samochód nie pali w ogóle ale zastanowił mnie czujnik położenia wałka rozrzadu ten co jest na górze gdzie w takim samym silniku jak moim tylko z innym zapłonem jest kopułka, nie jestem specjalistą ale to chyba czujnik halla to gdy go wypinam to silnik w ogóle nie raguje więc kupiłem taki czujnik trudno było go dostać ale kiedy założyłem go dalej to samo.... Sprawdzałem też ciśnienie w cylindrach w dwóch pierwszych jest po 12 a w trzecim i czwartym po 9 gdy nalałem oleju ciśnienie wyrównało się ale nie sądzę że to tego wina jest byłem już z nią u dwóch mechaników i każdy ręce rozkłada to jest po prostu czarna magia. Może ktoś z was mi pomoże może ktoś słyszał już o czymś takim, proszę o pomoc bo mi już brakuje pomysłów. :cry:
  • Poziom 1  
    Holenderski Gaz To 1 Silniki Renault Cieżko Obsłużyć I nie łatwo się je naprawia Skąd jestes Kolego ?
  • Poziom 22  
    A same świece sprawdzałeś?
    Wspominałeś coś że zanika iskra chwilowo.
  • Poziom 8  
    Jestem z Podkarpackiego, samych świec nie sprawdzałem ale jak tak samo silnik zachowywał się na starych jak i teraz nowych to raczej nie wina świec...
  • Poziom 8  
    Zastanawiam się czy to nie przypadkiem sterownik silnika albo zawory jak myślicie ?
  • Poziom 22  
    A może paliwo jest marnej jakości?
  • Poziom 8  
    tankuje na różnych stacjach..
  • Poziom 13  
    Kolego sprawdź jak wyglądają szklanki zaworowe
  • Poziom 8  
    Moim zdaniem przyczyn moze być 4
    1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach
    2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza)
    3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać i cuda sie dzieją
    4 Podcięty klin na kole wałka rozrządu (najczęściej po strzale z gazu)
  • Poziom 8  
    U mnie nie ma przepływomierza tylko dolot który wymieniłem, obudowę filtra i filtr tez zmieniałem nie dało to efektu, w zaworach hydraulicznych jest regulacja bo to w sumie mogą być zawory, jak i ten klin.
  • Poziom 27  
    A napęd czujnika wałka rozrządu sprawdziłeś? Jest tam coś w rodzaju palca zapłonowego, sprawdź, czy nie oberwał się kołeczek ustalający