Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Cougar 2.5 V6 - Uszkodzone sondy lambda czy jednak cos innego?

01 Lut 2014 11:33 2595 4
  • Poziom 7  
    Witam,

    Mam taki problemik. Mam Forda Cougara z 99' silnik 2.5 V6 LCBA i ostatnio stracił z 70% mocy. Mam instalacje gazową zamontowana w ubiegłym roku (wcześniej tez była ale wymieniłem na nową żeby wiedzieć co mam) generalnie cały czas auto spisywało się bdb. Spalanie około 12l gazu w trybie mieszanym, benzyny do odpalania starczało mi za 50zł na miesiąc (Na oko, bo utrzymywałem ofc. wyższy stan żeby pompa miała chłodzenie :) ) i nagle zaczął słabnąć:

    - Do setki zamiast ok 9 gdy go kupiłem, ma 15
    - Czuć nieprzepaloną benzyne i gaz (w zależności na czym jadę)
    - Tak samo słaby na benzynie i na gazie

    Pojechałem do lokalnego "magika" elektryka, owianego nienajlepszą sławą ale jedynego w okolicy posiadającego kompa do mojego modelu. 9 błędów sond lambdy: dotyczyły "grzania lamd", dawki i reszty nie pamiętam. Powiedział mi że lambdy są do wyrzucenia, ale gdy spytałem żeby sprawdził czy w ogóle jest napięcie na nich, powiedział że nie ma sensu. Nie ufam mu z lekka i nie chce topić 600zł jeśli się okaze że to jakiś bezpiecznik lub coś innego. Co radzicie ??
  • Poziom 14  
    Witam. Afiltry powietrza ipaliwa wymienione,świece jaki mają przebieg.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Hybryda85 napisał:
    Proponował bym sprawdzić styki w kostce lambda-sterownik oraz samą lambdę czy pracuje. Pracę lambdy możesz od biedy sprawdzić nawet multimetrem choć da to informację czy w ogóle ona działa.Pomiaru dokonaj pomiędzy czarnym przewodem lambdy a minusem akumulatora napięcie 0 do ok 1V musi się zmieniać. Sprawdź też napięcia 12V czy dochodzi na dwa białe przewody sondy, to grzałka.
    W ten sposób uzyskasz informację na temat działania sond.
    Elektryk przeczytał błąd ale nie wiadomo jakim sprzętem, niektóre pokazuj głupoty.


    Równie często padają grzałki w sondach, sonda może jeszcze działać a i tak komp będzie uważał że są złe i tryb awaryjny. Takie uroki fordowskiego EECV ;)

    Z drugiej strony po wypięciu sond, powinien dostać kopa i palić jak smok... Spróbuj je wypiąć. Problem może być bardziej w układzie zapłonowym i/lub w głowicy (zawory). Skoro ten magik ma kompa do tego modelu to powinien mieć też możliwość sprawdzenia wypadania zapłonów. Trochę mało informacji o tych błędach, na razie to takie wróżenie z fusów.
  • Poziom 7  
    Filtru paliwa nie wymieniałem odkąd kupiłem auto.
    Filtr powietrza ostatnio założyłem stożek (tylko dlatego bo miałem, a oryginalny był w tragicznym stanie) ale przepływomierz i czujnik temp. powietrza podpięte są.
    Świece mam z rok.

    Dzisiaj wybieram się do kumpla na kanał więc zdam relacje wieczorkiem :)