Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323F BA 1.5 98r - obroty silnika

pawelgta 01 Lut 2014 11:51 8043 3
  • #1 01 Lut 2014 11:51
    pawelgta
    Poziom 2  

    Witam. Moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty ok 1500, gdy silnik sie rozgrzewa to spada do normalnej wartosci. Ale to jeszcze nie wszystko. Gdy skręcam kierownicą na postoju na biegu jałowym, obroty zaczynają spadać i podnosic się, po prostu falują, ale żeby tego było mało, to gdy jest jakieś obciążenie np włączę dmuchawę, to obroty też spadają i silnik również faluje ale mniej niż przy skręcie kierownicą. Po włączeniu świateł mijania, światła wewnątrz kabiny, podświetlenie zegarów i wszelkich przycisków lekko przygasa, na oko 25%. Miałem również problem że śmierdziało mi paliwem w kabinie, ale został wymieniony filtr paliwa i teraz jest ok. Autko jest zagazowane, powyższy problem dotyczy benzyny jak i gazu, tylko że instalacja jest sekwencyjna więc odpala się tylko na benzynie, a na gazie podczas gdy przęłączy się na LPG przez chwilę można odczuć woń w kabinie i po dodaniu gazu obroty najpierw spadną, troszkę się zadławi a dopiero później normalnie wejdzie na obroty(temperatura śilnika chyba 35 stopni). Gdy silnik nabierze optymalnej temp to "dławnienie" ustaje i wracają dolegliwości takie jak poprzednio.

    Ale to jeszcze nie koniec. Coś żre mi płyn chłodniczy, na pewno się nie wylewa bo auto stoi na kostce. Możliwe że silnik? Spaliny po odpaleniu są niebieskie, później prawie nie widać. NO I NA KONIEC ŻEBY JESZCZE MNIE DOBIŁO DO KONCA 100 OLEJU NA 1000KM. Wystarczy uszczelniacze wymienić? czy panewki i pierścienie od razu no i planowanie? głowicy

    Akumulator sprawny, alternator ładuje tak jak należy, świece wymienione takie jakie producent "karze", filtr paliwa nowy, rozrząd robiony, wszystkie paski są ok

    teraz co mnie niepokoi:
    silniczek krokowy, rozkręcałem, już troszke zjechany jest, dolot powietrza klejony taśmą samowulkanizacyją, jak chciałem fajkę wyciągnąć to się taki cycek odstający urwał, co się ciągnie za niego, czyli prawdopodobnie stare gumy

    0 3
  • #2 01 Lut 2014 14:11
    radeons
    Poziom 9  

    Najpierw wyczyść klemy, nasmaruj, następnie wszystkie połączenie masy sprawdź-przesmaruj.
    Nie zaszkodzi zresetować kompa do ustawień fabrycznych.Odłącz akumulator i przytrzymaj pedał hamulca na 20 sekund. Po pierwszym odpaleniu włącz radio,światła, wentylator, poruszaj trochę kierownicą. Niech tak pochodzi na obciążeniu chwilkę. Powinno pomóc na obniżenie obrotów podczas poboru prądu, jeżeli masz sprawne ładowanie. Jak to nie pomorze to obstawiam regulator napięcia, względnie alternator-sprawdź miernikiem jak ładuje przy obciążeniu. A silnik krokowy jeżeli jest wysłużony daje również podobne efekty.
    Kolejność sprawdzania, eliminowania usterek-od najprostszych rzeczy do najbardziej skomplikowanych.
    Zobaczy czy tego płynu nie ma w oleju i odwrotnie. Na korku wlewu oleju może być "masło".
    Co do reperacji silnika i zakupu części. Miałem w jednym aucie podobny problem z ubywaniem obydwu składników w silniku, po odkręceniu głowicy zdecydowałem się na nowy(używka) silnik. Nic nie kupuj bez diagnozy, pewności chyba że masz za dużo kasy.

    0
  • #3 01 Lut 2014 14:31
    xhumungus
    Poziom 16  

    Co to znaczy " 100 OLEJU NA 1000KM" bo jeśli to znaczy zużycie 1l oleju na 10 000km to nie pali go dużo.

    0
  • #4 01 Lut 2014 16:02
    pawelgta
    Poziom 2  

    klemy były czyszczone i nasmarowane na jesień, ładowanie sprawdziłem jeszcze raz, jest w porządku, korki wszystkie czyściutkie.Prawdopodobnie będzie regulator napięcia, albo silniczek, krokowy, też to obstawiałem. Reset zrobiłem, nie pomogło. Ten silniczek krokowy najpierw wymienie bo wysłużony jest i jego czas już nadszedł, ale na razie jeżdżę drugim autem to mazda poczeka chyba do wiosny.

    0