Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5/2.5TDi - Przyczyna utraty mocy po wymianie głowicy.

01 Lut 2014 11:54 3438 8
  • Poziom 9  
    Witam Forumowiczów.

    Postanowiłem napisać na tym forum z powodu braku rozwiązania zagadki.

    Jeżdżę dosyć dużo autem, robię po 250 km dziennie, dokładnie w listopadzie regenerowałem turbinę, serwisant powiedział mi, ze muszę koniecznie wymienić olej... 'masło' na korku... skojarzyłem fakty, ubywający płyn w chłodnicy... Tak.. uszczelka. Gorzej. Głowica, powiedział mechanik po sprawdzeniu. Głowica była już spawana, więc szukanie używanej... Znaleziona w Niemczech.
    Założona, wszystko skręcone. Auto nie ma mocy. Mechanik mówi... Turbina... Myślę... Stop wjechałem tu o 'własnych siłach' i co... 'operacja się udała, pacjent zmarł'. Styczeń, auto na lawecie trafia do renomowanego warsztatu. Pełen professional. Czekam w kolejce. Okazuję się ze dwa wtryski są całkowicie uszkodzone a trzy pozostałe nadają się do regeneracji. Ok. Robimy auto jeździ aż miło.

    I teraz pytanie.
    Jak to jest możliwe ze wymiana głowicy, koszt 2tyś zł w konsekwencji kosztowała mnie jeszcze dodatkowo reg. wtrysków, koszt 4,5tyś. Gdzie został popełniony błąd.
    Nie szukam tu haka na mechanika. Chce wiedzieć...
    Dodam jeszcze, ze bardzo boli mnie fakt że oddając auto mechanikowi, mówiłem "Zróbmy to auto na 100%, cena jest na drugim planie" a mimo to, wyszło jak wyszło.

    Proszę pytać o jakieś szczegóły może pomogę rozwiązać tą zagadkę...
    Pozdrawiam.
    Z Uszanowaniem
    ŁD.
  • Admin grupy Samochody
    Po prostu tak już jest. Wtryskiwacze po wymontowaniu powinny leżakować w ropie. Mam często auto w warsztacie po wymianie uszczelki pod głowicą bez mocy- zawsze leżą wtryskiwacze.
  • Poziom 9  
    T5 napisał:
    Po prostu tak już jest.


    Taki Klimat ?

    Wydaję mi się że można się bardziej "pochylić" nad tym tematem.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Zabójstwem dla wtryskiwaczy jest czyszczenie szczotką drucianą rozpylaczy z nagaru, częsty błąd warsztatów.
  • Użytkownik obserwowany
    wcale nie musiały byc czyszczone szczotką , zawsze obchodze sie z pompkami jak z jajkiem , a mimo to raz na jakis czas potrafi którys umrzeć .
  • Poziom 14  
    Może rozrząd przestawiony
  • Poziom 9  
    wojt3k napisał:
    Może rozrząd przestawiony


    Nie, i u tego mechanika i u tego były wypożyczane 'blokady'...
  • Poziom 39  
    lukaszdlubala napisał:
    Nie, i u tego mechanika i u tego były wypożyczane 'blokady'...
    Ten drugi mechanik przy wymontowaniu i zamontowaniu wtryskiwaczy nie musiał demontować wałka rozrządu więc po co blokady.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    lukaszdlubala napisał:
    Nie, i u tego mechanika i u tego były wypożyczane 'blokady'...
    Ten drugi mechanik przy wymontowaniu i zamontowaniu wtryskiwaczy nie musiał demontować wałka rozrządu więc po co blokady.

    Dopiero ten drugi mechanik znalazł przyczynę braku mocy...
    Szukał od podstaw. Pierwsze założenie było, ze źle złożony silnik.