Witam!
W silniku statyczny błąd U0426 Elektroniczna blokada odjazdu i po chwili U1706 CAN komunikacja z ABS. Auto już u nas drugi raz, poprzednio postało, pokombinowaliśmy i naraz odpaliło. Jednak po tygodniu po wjechaniu na myjnię znów nie odpaliło.
Błędy w silniku te same, w BODY komputerze U0426 Minicrypt brak sygnału i jakiś błąd przełącznika oświetlenia wnętrza. Inne sterowniki (Airbag, wspomaganie ) brak błędów. Rozrusznik nie kręci, BODY rozpoznaje poprawnie oba kluczyki, antena raczej sprawna (13 Ohm).
Słyszałem że te auta są wrażliwe na wodę, jednak staram się zlokalizować gdzie może być zakłócenie. Magistrala CAN wg mojego schematu łączy szeregowo ECU - ABS - wspomaganie - kąt skrętu kier - BODY - OBD, tak że odłączenie któregoś sterownika po drodze przerywa obwód. Obecnie jest poprawne przejście (oporność kabli 1 OHM) na obu liniach CAN między ECU a OBD, między liniami 60 Ohm a po wypięciu ECU 120Ohm - czyli ok. Wypinam ABS - nie ma komunikacji z ECU, ABS (ale też co ciekawe z Airbag)
Wnioski - jeśli problemem byłoby zakłócenie na magistrali CAN - nie byłoby możliwości skomunikowania z ECU. A tu komunikacja jest a BODY nie może przesłać informacji o immo do ECU? Co jest grane? Pewnie znów postoi, obeschnie i zapali

W silniku statyczny błąd U0426 Elektroniczna blokada odjazdu i po chwili U1706 CAN komunikacja z ABS. Auto już u nas drugi raz, poprzednio postało, pokombinowaliśmy i naraz odpaliło. Jednak po tygodniu po wjechaniu na myjnię znów nie odpaliło.
Błędy w silniku te same, w BODY komputerze U0426 Minicrypt brak sygnału i jakiś błąd przełącznika oświetlenia wnętrza. Inne sterowniki (Airbag, wspomaganie ) brak błędów. Rozrusznik nie kręci, BODY rozpoznaje poprawnie oba kluczyki, antena raczej sprawna (13 Ohm).
Słyszałem że te auta są wrażliwe na wodę, jednak staram się zlokalizować gdzie może być zakłócenie. Magistrala CAN wg mojego schematu łączy szeregowo ECU - ABS - wspomaganie - kąt skrętu kier - BODY - OBD, tak że odłączenie któregoś sterownika po drodze przerywa obwód. Obecnie jest poprawne przejście (oporność kabli 1 OHM) na obu liniach CAN między ECU a OBD, między liniami 60 Ohm a po wypięciu ECU 120Ohm - czyli ok. Wypinam ABS - nie ma komunikacji z ECU, ABS (ale też co ciekawe z Airbag)
Wnioski - jeśli problemem byłoby zakłócenie na magistrali CAN - nie byłoby możliwości skomunikowania z ECU. A tu komunikacja jest a BODY nie może przesłać informacji o immo do ECU? Co jest grane? Pewnie znów postoi, obeschnie i zapali

