Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot z 2004 - Oryginalny pilot szybko rozładowywuje baterię

01 Lut 2014 16:05 5859 10
  • Poziom 10  
    Chodzi o pilot do Peugeota 206 widoczny na załączonym obrazku.
    Pilot w stanie spoczynku czerpie z baterii 10.3mA, co uniemożliwia jego normalne używanie.
    Zmierzyłem oba mikro-łączniki. Działają prawidłowo. Wymyłem cały w spirytusie czyszcząc delikatnym pędzelkiem. Bez efektu.
    Jeżeli jest ktoś, kto wie jak urządzenie przywrócić do normalnego działania, to proszę o radę.

    Peugeot z 2004 - Oryginalny pilot szybko rozładowywuje baterię
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    wylutuj mikrostyki i wtedy mierz prąd
  • Poziom 10  
    Wylutowałem oba. Bez zmian
    Wymyłem ponownie, tym razem w IPA.
    Bez zmian ciągnie 10.3mA.
  • Poziom 10  
    No cóż. Jak nie da się tego reperować, to zostaje szukać sprawną używkę.
  • Poziom 11  
    Najpewniejszą opcja to przelut procesora na taką samą płytkę - używkę.
  • Poziom 10  
    Coś jeszcze mi chodzi po głowie. Nie mam drugiego pilota, aby pomierzyć elementy. Nie mam też schematu. Więc nie mam, póki co porównać, który element nawalił.
    Chodzi mi po głowie, że uszkodzony jest któryś element, od którego zależy jak często pilot z centralką negocjują zmianę kodu. Następuje to wielokrotnie za często, wiec bateria jest rozładowywana wielokrotnie szybciej.
    Prawdopodobieństwo, że przyczyna jest inna jest duże, ale wiedza jakie powinny być wartości elementów dyskretnych przyda się.
    Gdzie można znaleźć schemat pilota? Tego konkretnego pilota, albo transpondera zbudowanego na układzie Motorola 510300 75078020 CTEMO4O4J.

    Tak, czy inaczej muszę znaleźć i kupić używany pilot tego typu.
  • Poziom 11  
    Najczęściej uszkodzeniu ulega procesor i nic nie można z tym zrobić.
  • Poziom 13  
    Mam podobny problem z pilotem z 206. U mnie w stanie spoczynku układ pobiera około 300 uA prądu, a bateria pada po około 1 tygodniu. Drogą element po elemencie doszedłem, że na 100% uszkodzony jest mikrokontroler (prawdopodobnie padł jakiś z nieużywanych pinów lub program wysypał się tak, że nie wchodzi w stan uśpienia).

    Doszedłem już do tego, że prostą procedurą do samochodu można jedynie przyuczyć nowy pilot, a używanego nie.

    Czy zna ktoś jakieś sposoby na przyuczenie używanego pilota?
    Podobno piloty parowane są z transponderami imobilizera.
    Czy jedyna droga przy używany pilocie to:
    1. Odczyt używanego pilota
    2. Użycie specjalnego kalkulatora do obliczenia wartości dla transpondera
    3. Zaprogramowanie nowego transpondera
    4. Przy pomocy odpowiedniego programu i interfejsu diagnostycznego nauczenie samochodu, że nowy transponder i pilot są do niego przypisane?
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Możesz tylko przyuczyć nowy kluczyk z pilotem. Musi być niekodowany transponder z nową płytką pilota. Na etapie produkcji jakaś część kodu transpondera (najprawdopodobniej ID) jest zapisywana w procku pilota. Trenowałem kilka razy m.in. na Peugeot 206, 307, Citroenie C3 próbę zapisu używanej płytki pilota. Dodam, że sprzętem diagnostycznym dedykowanym do powyższych modeli. Miałem pin kody do tych samochodów i nic z tego. Transponder zawsze się zapisywał, a pilot był niewidzialny dla samochodu.
  • Poziom 13  
    Czy kolega orientuje się gdzie można nabyć nowy pilot?
    Na aliexpressie są piloty o takim samym numerze, ale wyglądają lekko inaczej. Czy będą pasować? (Nie daję linku, bo przez link moderatorzy usunęli poprzedniego posta, wystarczy wpisać w aliexpressie 73373067c i wyszukać)
    Czy konieczny będzie też zakup czystego transpondera?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Peugeot z 2004 - Oryginalny pilot szybko rozładowywuje baterię
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Nie rozumiesz kolego. Pisałem wyżej, że część kodu transpondera jest zapisana w pilocie mimo, że są to osobne urządzenia. Więc jeśli kupisz płytkę pilota nic z nią i tak nie zrobisz. Chyba, że potrafisz lub znasz kogoś kto potrafi sparować transponder z płytką pilota. Ja np. nikogo takiego nie znam. Musi być oryginalny nowy klucz z pilotem i z transponderem, który jest sparowany z płytką pilota. Popytaj u gości, którzy dorabiają klucze w twoim mieście ile kosztuje nowy kluczyk z pilotem.