Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

quad 110 ATV - Quad 110 ATV brak iskry.

01 Lut 2014 20:43 11670 13
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich :)

    Jestem świeżym posiadaczem silnika od quada 110 atv, kupiłem go wcelu włożenia do motoru. Silnik kupiłem z cała instalacją elektryczną, brakowało tylko modułu CDI, który już kupiłem Odblolowany (sa na allegro takie niebieskie z radiatorem)

    Instalacje niestety musiałem całą przerobić ponieważ były tam kostki od alarmu świateł itp, (a to mi nie potrzebne) wszystko podłaczyłem według schematu.
    Wydawało by się że wszystko jest ok, ale niestety nie. Ponieważ rozrusznik kręci a iskry nie widać.
    Dodam ze to nie wina kabla WN, świecy, ani fajki od świecy ponieważ to już sprawdziłem. myślałem że może ma przebicie na cewkach w silniku (wszystko dobrze poizolowałem) niestety to też nie to. Ogólnie to tylko kiedy włożyłem w kabel WN neonówke (próbnik) i przyłożyłem do silnika to widać było ze coś tam w środku się świeci...
    Ale gdy podłączyłem zwykłą żarówke to nie było żadnej reakcji.

    Gdzieś wyczytałem ze napięcie na cewce WN ma być około 60V, ja jak mierzyłem to u mnie jest ( na zakresie 20V) 0,62V. Co może być powodem tego napięcia? myślicie że cewka do wymiany?? a może moduł bym jakiś trefny?
    Powiedzcie mi jak się mierzy inne elemęty które mogą być za to odpowiedzialne.
  • Testo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co tam było? AC CDI? DC CDI?
    Ten moduł to nie przypadkiem DC CDI?
    Co z sygnałami z magneta? Co z blokowaniem modułu?
  • Poziom 9  
    A czym będą się różnić od siebie te moduły??? AC CDI od DC CDI??

    Niestety nie wiem jaki był tam oryginalnie ponieważ poprzedni właściciel twierdzi że go zgubił i nie wiem jak wyglądał...

    Sygnałów ze statora (tj. impulsatora i cewki prądowej) jeszcze nie mierzyłem ponieważ nie wiem które kable mam pomierzyć i jakie mają mieć wartości mierzone elementy.
  • Testo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przede wszystkim rodzajem zasilania. Nie są zamienne.
    Bez pomiarów sygnałów z magneta nawet nie masz co zaczynać. Przewody są zazwyczaj standardowe. A jeśli nie wiesz które, to otwórz i będzie widać.
  • Poziom 9  
    Jutro dam wyniki pomiarów.
    Jednak nie daje mi spokoju ten moduł. Kable miały identyczne kolory jak przewody które były przy kostce w instalacji piny również się zgadzały (5 pinów). wydaje mi się że raczej w quadach to tylko jeden model był, ponieważ nie jest to nigdzie wyszczególnione. A taka duża różnica pewnie była by gdzieś zaznaczona.

    Ale to tylko moje domysły, jutro pomierze i podam wyniki.

    Dzieki za odpowiedzi ;)
  • Poziom 9  
    Oto moje wyniki:

    Impulsator - 111.6Ω (mierzone miernikiem na zakresie 200Ω. Mierzony kabel niebiesko-biały do masy)

    cewka prądowa - 323Ω (mierzone na zakresie 200Ω. Mierzony kabel czerwono-czarny do masy)

    moduł zapłonowy - 2,62V (mierzony na zakresie ACV 20. Mierzony kabel żółto-czarny do masy)

    Cewka zapłonowa:
    Uzwojenie wtórne - 3,81Ω ( mierzony na zakresie 20kΩ. Mierzonw wyjście na kabel WN do masy)
    Uzwojenie pierwotne 2.1Ω (mierzony na zakresie 200Ω. Mierzony kabel plusowy cewki do masy)

    Co o tym myślicie???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Uzwojenie wtórne ceki na pewno 3.81 oma? A nie KILOoma?
    To teraz jeszcze usta miernik na zakres pomiaru napięcia przemiennego 200V, zakręć rozrusznikiem i sprawdź, jakie napięcie daje cewka zasilająca moduł CDI bez obciążenia.
    Przydało by się też podejrzeć, co tam podaje cewka wyzwalająca.
  • Poziom 9  
    masz racje Uzwojenie wtórne cewki 3.81kΩ

    Dodano po 3 [godziny] 20 [minuty]:

    Niestety te pomiary o których mówisz moge zrobić dopiero we wtorek, ponieważ nie ma mnie teraz w domu..
    A może mógłbyś mi coś powiedzieć albo postawić jakąś diagnoze na podstawie tych pomiarów które już zrobiłem???
  • Poziom 9  
    Jednak zamawiam cały nowy stator z cewkami i impulsatorem, cewke WN i moduł. Ponieważ moje wszystkie pomiary mają za niskie wyniki. Napisze o zmianach jak już przyjdzie mi przesyłka :)
  • Poziom 9  
    Jeszcze raz wszystko sprawdziłem i o to wyniki:

    Wstępnie sprawdziłem cewke, kabel i świece WN na innym silniku (w skuterze) i te elementy są sprawne.

    Następnie chciałem sprawdzić oporność cewki WN, o to wyniki: uzwojenie pierwotne- 01.8 (mierzone miernikiem na przedziale 200 om ). Uzwojenie wtórne- 3.83 KILO oma (mierzone miernikiem na przedziale 20 KILO om)

    Następnie zmierzyłem prąd wychodzący z modułu ( kabel czarno-żółty do masy) i niestety prąd jest tak niski że ciężko było zasilić mała żaróweczke.

    Więc sprawdziłem prąd przed modułem cdi ( Kabel czarno-czerwony) żaróweczka świeciła odrobinę mocniej.. Ale tutaj chyba powinien płynąć prąd rzędu 60V. A na pewno tak nie jest..

    Wiec sprawdziłem oporność cewki prądowej. mierzony kabel czerwono-czarny do masy - 332 om (mierzone miernikiem na przedziale 2000 om )

    Impulsator mierzony kabel niebiesko-biały do masy- 120,7 om (mierzone miernikiem na przedziale 200 om )

    Dodam że gdy cała instalacja jest połączona to gdy dotknę ręką kabla WN i masy i zakręce rozrusznikiem, to nie czuje zupełnie nic... żadnego prądu

    Czy teraz jest ktoś mi wstanie powiedzieć w czym problem?
  • Poziom 42  
    Błażej napisał:
    To teraz jeszcze usta miernik na zakres pomiaru napięcia przemiennego 200V, zakręć rozrusznikiem i sprawdź, jakie napięcie daje cewka zasilająca moduł CDI bez obciążenia.
    Pogrubienie moje.
    Błażej napisał wyraźnie: Bez obciążenia! Po co więc mierzysz przy podpiętej żaróweczce.
    Po co ją w ogóle podpinałeś??? Jaki cel ci przyświecał?
    Ok 300 om dla cewki zasilającej CDI to stanowczo za mało. Cewka do wymiany/przewinięcia.
    Kupowanie całego zestawu zapłonu uważam za niepotrzebne, ale jak ktoś lubi....
  • Poziom 9  
    Pomiar napięcia przemiennego cewki prądowej BEZ obciążenia- oscyluje od 27.2V do 37.3V (mierzone miernikiem, na zakresie 200ACV)

    Sprawdziłem również tym sposobem co dzieje się za modułem CDI.. No tu jest znacznie gożej ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem na mierniku są same zera, natomiast gdy przestaje kręcić rozrusznikiem to pojawia się napięcie od 00.1V do 02.0V. Ale to są tylko takie mignięcia tego pomiaru na mierniku.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Zmierzyłem jeszcze napięcie wychodzące z cewki prądowej ale z obciązeniem (modułem cdi) przed cdi. wynosiło od 17.1V do 23.4V
  • Poziom 42  
    mati1649 napisał:
    Pomiar napięcia przemiennego cewki prądowej BEZ obciążenia- oscyluje od 27.2V do 37.3V (mierzone miernikiem, na zakresie 200ACV)

    Jakiej prądowej??? Chyba o różnych cewkach mówimy. :cry

    Zamieść schemat to się wszystko wyjaśni.
    mati1649 napisał:
    Sprawdziłem również tym sposobem co dzieje się za modułem CDI.. No tu jest znacznie gożej ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem na mierniku są same zera, natomiast gdy przestaje kręcić rozrusznikiem to pojawia się napięcie od 00.1V do 02.0V. Ale to są tylko takie mignięcia tego pomiaru na mierniku.

    Te ostanie "pomiary" są g warte. Nikt ci ich nie proponował, bo są bez sensu!
    Aby coś mierzyć trzeba wiedzieć jak działa (ma działać) układ i jakich wyników się spodziewać! Ty nie wiesz ani jednego ani drugiego... :cry: więc nie kombinuj bo tracisz czas na pierdoły zamiast się skupić na meritum.
    Coś mi się zdaje że stosujesz zły moduł lub źle go podłączasz, ale bez dobrego rozeznania sytuacji trudno ci pomóc.
    SCHEMAT to podstawa. Jak nie to dobre zdjęcia i dobry opis. Bez tego będziemy się krecić w kółko. :cry:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeszcze raz mati1649 użyjesz zwrotów typu
    mati1649 napisał:
    powinien płynąć prąd rzędu 60V
    dokona innych pogwałceń jednostek, wartości i będzie wypisywać bzdury, całość poleci w kosz. I tak już z forumowych pieniędzy trzeba kupić melisę jack'owi63 bo zdążyłeś go już nieźle zdenerwować. W tej chwili zrobisz tak: wygooglasz sobie zasadę działania ukłądów zapłonowych typu CDI (są bardzo fajne materiały wraz z rysunkami i animacjami), ściągniesz schemat elektryki do swojego pojazdu (w sumie, to dowiesz się, czy masz tam AC CDI, czy DC CDI) lub pokrewnego z takim samym osprzętem i wtedy będziemy dalej dyskotować. W tej chwili nawet nie rozumiesz, co się do ciebie pisze. Bez podstaw wiedzy naprawa ci się nie uda.