Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler grand woyager - webasto nie działa

mariusz18 01 Feb 2014 21:19 4158 25
  • #1
    mariusz18
    Level 9  
    Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Chryslera Grand Voyager 2.5 CRD wszystko jest pięknie ale webasto przestało poprawnie działać. Czytałem wypowiedzi na forum i do końca nie dały mi odpowiedzi co mogę zrobić aby działało ponownie. Opiszę o co mi chodzi - webasto działało normalnie od pewnego czasu nie słychać charakterystycznego cykania w momencie załączania webasta (czyli cisza) od czasu do czasu załączy się dmuchawa. Po sprawdzeniu okazuje sie że nie dochodzi napięcie na pompkę. Próbowałem zewrzeć przewody tak jak było opisane (drugi od prawej do masy - powinno zastartować ale niestety cisza). Moje pytanie czy jest jakiś sposób aby to uruchomić. Dodam że jest to podgrzewacz silnika. Proszę o pomoc nie wiem jak się do tego zabrać. Porady niektórych mechaników o wymianie piecyka jakoś mnie nie przekonują.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #2
    spocona_pacha
    Level 20  
    Wymontuj i dokonaj diagnozy.
    Świeca, sitko, zasilanie, czujnik przegrzania.....
  • #3
    mariusz18
    Level 9  
    Witam. Dzięki za szybką reakcję bardzo mi zależy na tym aby to uruchomić mam małe dzieci i temperatura w samochodzie w zimie jest tak niska że strach z nimi tam wsiadać. Mam takie pytanko czy napięcie na pompkę dochodzi po jakimś sterowniku? jak tak to gdzie go znaleźć. A co z tym cykaniem przed startem dlaczego ucichło. Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #4
    spocona_pacha
    Level 20  
    Webasto steruje pompką, po pierwsze diagnoza. Często webasto się wygada co go boli.
  • #5
    mariusz18
    Level 9  
    Jestem całkowitym laikiem w tych sprawach. Podjadę do kogoś kto to sprawdzi i mam nadzieję że to tylko jakaś drobnostka.

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje co do mojego zapytania. Proszę o dobre rady. Porada od Zbychula w sprawie termostatu sprawdziła się na 5. Dzięki Zbychul
  • #6
    carot
    Level 26  
    Podaj na 1 pin we wtyczce X-1 napięcie z akumulatora. Wtedy odpali.
  • #7
    idoll
    Level 13  
    Milczy czy jakieś dzwieki wydaje podjedz do jakiegoś warsztatu podłączą system diagnozy i wszystko jasne

    Dodano po 3 [minuty]:

    carot wrote:
    Podaj na 1 pin we wtyczce X-1 napięcie z akumulatora. Wtedy odpali.

    Sterowane u niego jest masą bo ma dogrzewacz biały diagnoza niebieski włączenie na mase przez czujnik temperatur poniżej 5 stopni C
  • #8
    carot
    Level 26  
    Do Voyagera wkładano Thermo Top C, analogowe. Odpalane masą na pin 3 z zegara, lub plusem na pin 1 z telestartu.
  • #9
    idoll
    Level 13  
    Jasne termo top c analog mam takie własnie na stole i uruchamia sie go masą. Jego nr.1F067267
  • #10
    carot
    Level 26  
    To podaj sobie plus na 1 pin niedowiarku.
  • #11
    idoll
    Level 13  
    carot wrote:
    To podaj sobie plus na 1 pin niedowiarku.

    Ok powinienem napisać (też minusem)
    Ale temat trzeba rozwinąć:
    1-jak go uruchamia
    -z pilota
    -sms
    -zegara
    -automatycznie poniżej +5
    Bo się nie okreslił zinteresowany
  • #12
    mariusz18
    Level 9  
    Witam ponownie. Byłem trochę zajęty i nie miałem zbyt wiele czasu aby to wszystko sprawdzić. Z ostatniego postu wynika że nie określiłem sposobu załączania mojego webasto. Jest to podgrzewacz, sterowanie manualne nie wiem czy to o to chodzi myślę że tak. Żadnego pilota ,sms , zegara czy też załączania automatycznego poniżej +5 stopni. Stanełem w miejscu i nie wiem za co się zabrać i od czego zacząć.
  • #14
    mariusz18
    Level 9  
    Przyciskiem PWR i ustawieniu temperatury na max. ( Tak powinno być ale nic się nie dzieje od jakiegoś czasu, czasami załączy się dmuchawa, po wcześniejszym rozpięciu i ponownym spięciu wtyczki )
  • #16
    carot
    Level 26  
    Odłącz wyczke zasilania webasto na minutę. Skasują się błędy.
  • #17
    idoll
    Level 13  
    carot wrote:
    Odłącz wyczke zasilania webasto na minutę. Skasują się błędy.

    Napisał- robił tak jest jakaś awaria skoro dmuchawa ogrzewania się na chwile załącz i później milczy
  • #18
    mariusz18
    Level 9  
    na pewno nie dochodzi napięcie na pompkę paliwa przy webasto ( sprawdzałem )
  • #19
    idoll
    Level 13  
    Czyli jest awaria jakiegoś elementu w ogrzewaniu tylko do jakiegoś warsztatu lub kupić system diagnozy webasto i zdiagnozować
  • #20
    carot
    Level 26  
    idoll
    Na siłę próbujesz z siebie zrobić specjalistę od webasto, a jedyne co powtarzasz, to odwiedź warsztat. Jeśli nie masz pomysłu na rozwiązanie problemu, to nie pisz bezsensownie.

    mariusz18
    Podaj numer seryjny webasta, łatwiej będzie doradzic na jaki pin masz podać jakie napięcie. W róznych wersjach Thermo Top C montowano różne sterowniki. Rover miał inny, BMW miało inny, Chrysler miał inny, a i "czyste" webasto od producenta ma inny.
    Różnia się jedynie wykorzystaniem pinów i niektórych opcji (przełącznik lato/zima, sterowanie wentylatorem w kabinie itd) Jednak możesz zdjąć wtyczkę od sterowania i podac bezpośrednio plus z akumulatora na pin nr1 w gnieździe i powinno zapalić, lub chociaż włączyć swój wentylator.
    Natomiast, jeśli nie ma sygnału na pompkę paliwa (pin 6 w złączu X-1, sterowanie plusem), to albo sterownik nie pozwala na odpalenie pieca, albo zwyczajnie masz uszkodzony tranzystor kluczujący w sterowniku. Sprawdzałeś bezpośrednio w webaście, czy przy pompce? Przewód pompki nie jest nigdzie przetarty/przerwany?

    Możesz sobie sam zdiagnozowac webasto. Wcale nie potrzeba oryginalnego interfejsu, wystarczy kabel VAG KKL oraz program Webasto Thermo Test.
    Sprawdzisz błędy i sam je skasujesz.
  • #21
    mariusz18
    Level 9  
    Witam. Numer seryjny postaram się dzisiaj sprawdzić i na pewno go podam do wiadomości. Co zaś tyczy się wtyczki od sterowania to chodzi o tą przy piecyku, czy na podszybiu. Jeżeli tą przy piecyku to mam ograniczony dostęp bo muszę się położyć pod samochód. Takie mam warunki. Co do pompki to sprawdzałem przy pompce. Po rozpięciu wtyczki od pompki i podaniu osobno + i - (pompka zadziałała.)
  • #22
    carot
    Level 26  
    mariusz18 wrote:
    Co zaś tyczy się wtyczki od sterowania to chodzi o tą przy piecyku, czy na podszybiu. Jeżeli tą przy piecyku to mam ograniczony dostęp bo muszę się położyć pod samochód


    Chodzi mi cały czas o wtyczke przy webaście. Piny są numerowane, znajdziesz bez problemu co i gdzie podpiąć.
    mariusz18 wrote:
    Co do pompki to sprawdzałem przy pompce. Po rozpięciu wtyczki od pompki i podaniu osobno + i - (pompka zadziałała.)

    Czyli nie wykluczamy przerwanej wiązki.
  • #23
    idoll
    Level 13  
    carot wrote:
    idoll
    Na siłę próbujesz z siebie zrobić specjalistę od webasto, a jedyne co powtarzasz, to odwiedź warsztat. Jeśli nie masz pomysłu na rozwiązanie problemu, to nie pisz bezsensownie.

    mariusz18
    Podaj numer seryjny webasta, łatwiej będzie doradzic na jaki pin masz podać jakie napięcie. W róznych wersjach Thermo Top C montowano różne sterowniki. Rover miał inny, BMW miało inny, Chrysler miał inny, a i "czyste" webasto od producenta ma inny.
    Różnia się jedynie wykorzystaniem pinów i niektórych opcji (przełącznik lato/zima, sterowanie wentylatorem w kabinie itd) Jednak możesz zdjąć wtyczkę od sterowania i podac bezpośrednio plus z akumulatora na pin nr1 w gnieździe i powinno zapalić, lub chociaż włączyć swój wentylator.
    Natomiast, jeśli nie ma sygnału na pompkę paliwa (pin 6 w złączu X-1, sterowanie plusem), to albo sterownik nie pozwala na odpalenie pieca, albo zwyczajnie masz uszkodzony tranzystor kluczujący w sterowniku. Sprawdzałeś bezpośrednio w webaście, czy przy pompce? Przewód pompki nie jest nigdzie przetarty/przerwany?

    Możesz sobie sam zdiagnozowac webasto. Wcale nie potrzeba oryginalnego interfejsu, wystarczy kabel VAG KKL oraz program Webasto Thermo Test.
    Sprawdzisz błędy i sam je skasujesz.

    Chciałem zaoszczedzic troche czsu a czasto pienądz i narzekanie zainteresowanego że dzieci rano mają zimno a specjalistą jestem od 15lat-na ebera,webasto i trumatica z autoryzacją.
    A napisał po wyieciu wtyczki ogrzewanie raczej wentylator sie uruchamia na chwile czyli bedzie wewnętrzna awaqria ogrzewania i bez diagnozy nic nie zrobi.dyskusja na ten temat tak długo trwa i jak zainteresowanemu by natym zależało to kupiłby za 120 zł system diagnozy webasto kompa,lapka,tableta ma napewno by sie wpioł w diagnoze i by wiedział wszystko łącznie z zniszczoną instalacją elektryczną w co wątpie że jest uszkodzona przy takim przekroju przewodów
    A jeśli zainteresowany to zapraszam Poznań Wilczak 45/47 Lutol Suchy 108 (87km drogi A2) Wezeł Krzywa (56km drogi A4)
  • #24
    carot
    Level 26  
    idoll wrote:
    jak zainteresowanemu by natym zależało to kupiłby za 120 zł system diagnozy webasto


    Po co, skoro VAG KKL odczytuje bez problemów?
  • #26
    mariusz18
    Level 9  
    Witam problem nie został do końca rozwiązany. Jestem w tych sprawach laikiem i do końca nie byłem pewien czy aby dobrze to zrobię. Na chwilę obecną zastosowałem rozwiązanie prostsze, a mianowicie wczytałem że można założyć dodatkowy termostat w wężu przy chłodnicy (koszt to około 15 zł) robocizna mi zajęła również 15 min. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Zobaczymy jak będzie w lecie może się okazać że będę musiał go wyciągnąć. Pozdrawiam