Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F 92r. 1,6 c16nz Nie odpala na benzynie. KOD 33

02 Lut 2014 03:03 3882 8
  • Poziom 2  
    Witam! Mam problem z odpalaniem mojej efki. Na gazie odpala, jeśli jest cieplej. Problem leży w odpalaniu na benzynie. Silnik zaskakuje na dosłownie sekundę i gaśnie, bardzo rzadko zaskoczy na chwilkę ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie, nawet wciskając pedał gazu. Pompę paliwa słychać przy przekręceniu kluczyka, wtrysk podmieniłem z astry kumpla i jest to samo. Na gazie jak i na benzynie zapala sie kontrolka silnika. Po sprawdzeniu wykazało kod 33. zauważyłem również, że astra bardzo dużo pali na gazie za 50 zł robię niecałe 100 km. Ktoś Ma pomysły co sie dzieje??
    Dodam jeszcze, wskazówka od temperatury podnosi się max 1-2mm, powietrze z nawiewów nie jest zbyt ciepłe. Co mnie również dziwi to fakt, że nawet po gwałtownej jeździe i wydawałoby się po rozgrzaniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny...
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Termostat do wymiany na początek. Niestety w tym silniku wymiana wymaga zdjęcia paska rozrządu i odkręcenia koła na wałku rozrządu oraz demontażu całej osłony rozrządu. Dopiero wtedy uzyskuje się dostęp do króćca z termostatem.
  • Moderator Samochody
    herci03 napisał:
    wykazało kod 33

    Podepnij wężyk od MAP tak jak ma być.
  • Poziom 2  
    Więc tak, wężyk od Mapa podpięty, natomiast sprawdziłem jego drożność i dmuchając w stronę silnika i w stronę Mapa, nie dało się wdmuchać powietrza... Czy tak powinno być? Zauważyłem do tego, że mam nie podpięty jeden wężyk wychodzący z takiego czarnego okrągłego jakby zaworka... z tego zaworka wychodzą 3 wężyki, jeden idzie do króćca wchodzącego do serwa hamulcowego, drugi wchodzi z prawej strony tak jakby pod przepustnice, no a trzeci ma długość około 5cm jest grubszy i sobie dynda... gdzie go podpiąć i czy może to mieć jakiś wpływ na to, że nie mogę odpalić auta?
  • Poziom 33  
    Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
  • Poziom 2  
    Czy aby na pewno zassać? W kolektorze wytwarza się przecież podciśnienie, czyli powietrze jest zasysane, prawda? Niemniej jednak nie da się ani powietrza wdmuchnąć ani zassać przez ten wężyk(sam wężyk drożny). Mógł się zapchać tez otwór w kolektorze?
  • Poziom 25  
    herci03 napisał:
    Mógł się zapchać tez otwór w kolektorze?

    Jak najbardziej!
    poprostu przetkaj połączenie z korpusem przepustnicy i powinno być OK.
  • Poziom 2  
    Auto odpaliło, zbiornik był suchutki, chodź ostatnio wlewałem do niego benzyne... (?)
    Nadal jest problem gaśnięcia na benzynie i długiego kręcenia przed odpaleniem.
    rob4028 - próbowałem przetkac ten otwór ale bez skutecznie nawet szpilka się blokuje... jak to możliwe? Czym to przetkac?

    zdjęcie nie podpietego wezyka, wychodzącego z czarnego zaworka:

    Opel Astra F 92r. 1,6 c16nz Nie odpala na benzynie. KOD 33
  • Poziom 26  
    herci03 napisał:
    Czym to przetkac?

    Małym wiertełkiem.