Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Emisja ujawniająca - jak się bronić? Jak testowac?

02 Lut 2014 18:13 1293 2
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie!

Jest to mój pierwszy post na elektrodzie i dotyczy w dodatku dość specyficznego tematu, którego tak do końca nie wiedziałem gdzie umieścić i mam nadzieję, że wybrałem dobrze. Nie znalazłem nic w internecie o budowie takiego sprzętu.

Zaznaczam też, że nie jestem elektronikiem tylko informatykiem.

Do rzeczy! Jakiś czas temu zacząłem się interesować tematyką TEMPEST i jego zagadnieniami. TEMPEST mówi nam, że możliwe jest podglądanie praktycznie każdego urządzenia przetwarzającego dane poprzez emisję ujawniającą. Wiem też, że takie urządzenia istnieją, bo je widziałem i widziałem, że działają skutecznie :) chodzi mi w zasadzie o tematykę podglądania monitorów LCD przy użyciu tej techniki z uwagi na to, że są najmocniejszymi emiterami pola elektromagnetycznego. Chciałbym stworzyć otoczenie(amatorskie) w którym mógłbym obniżyć emisję elektromagnetyczną swojego monitora testowego za pomocą folii ograniczających emisję, uziemnień itp.

Teraz mój problem. Chodzi mi o wykonanie aparatury testowej za pomocą, której widziałbym efekty swoich działań - tzn czy emisja ulega zmiejszeniu i czy dane wyświetlane na monitorze są bezpieczne i nie do odczytania.
    Aparatura testowa musi być w stanie z odległości kilku metrów pokazać na ekranie np. mojego laptopa to, co jest na ekranie mojego monitora testowego.
    Proszę was o rady, spostrzeżenia, pomoc programistyczną czy też z zakresu elektroniki(ewentualnie zawarcie współpracy)