Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Insignia 1.6 turbo, benz - Pękający tłok

sushinron 31 Sty 2018 22:56 56829 63
  • #61
    Pith24
    Poziom 1  
    Czesc. I jak udalo sie znalezc przyczyne tego pekajacego tloka? Zdaje sie ze mam to samo
  • Texa PolandTexa Poland
  • #62
    rob4028
    Poziom 25  
    Zbyt wąskie odległości pomiędzy pierścieniami , co przy pracy na permanentnie ubogiej mieszance (wtrysk bezpośredni ,wysoka temperatura spalania ) , oraz brak natrysku na denko tłoka podczas " spokojnej " jazdy , powodują przegrzanie tłoka i w konsekwencji pękanie przestrzeni między pierścieniami .

    Dodano po 52 [minuty]:

    Problem upychany do kąta , ale jest na to rada .
    Nowe tłoki mają "ponoć" już nie pękać /zmieniony numer części i jakość ..:?: :?: :?:

    Dodano po 48 [sekundy]:

    To się okaże.....
  • Texa PolandTexa Poland
  • #63
    lemon79
    Poziom 9  
    Panowie pomimo że nie jestem mechanikiem to pragnę zwrócić uwagę na problem LSPI który występuje w turbo benach z bezpośrednim wtryskiem i tylko w zakresie 1500-2000 obr/min. Zdjęcie które tu widziałem idealnie pasuje do LSPI którego często czujnik spalania stukowego nie jest w stanie wykryć. Poczytajcie i zobaczcie zdjęcia tłoków po LSPI. Wystarcz zagooglować. Ochrona jest banalna: wystarczy tylko olej z normą SN+ lub Dexos 1 gen 2. Powodzenia.
  • #64
    Kaziu1991
    Poziom 13  
    Tak jak kolega wyzej pisze, LSPI. Lekarstwa na to sa dwa i oba warto stosowac. Pierwsze to olej, który minimalizuje prawdopodobieństwo występowanie lspi. Drugie lekarstwo to paliwa o jak najwyższej liczbie oktanowej. Wszystkiemu winny downsize.