Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakup pierwszego w życiu skutera

Młody3123 02 Lut 2014 21:40 4341 14
  • #1 02 Lut 2014 21:40
    Młody3123
    Poziom 14  

    Witam. Zbliża się wiosna ,a ponieważ mam już dość pedałowania 8 km na ryby wpadłem na pomysł kupić sobie skuter który :
    -jest jak najmniej awaryjny
    -przy mojej wadze 55kg dawał by radę jechać choć trochę szybciej niż 45 km/h
    -mało palił
    -dobrze dawał radę na wzniesieniach
    -mógł od czasu do czasu przejechać przez las bez żadnych usterek

    Skuterem będę jeździł mało bo tylko na ryby ,do dziadków,czasami do sklepu,do sąsiedniego miasta 5-10 km w jedną stronę, ewentualnie na jakieś dalsze trasy + - 50 km (BAAARDZO RZADKO)
    Skuter będzie od czasu do czasu przejeżdzał przez las (praca znajomego) wolał bym by aby się nie zepsuł po pierwszej dziurze.

    Mam na oku następujące modele:

    -Romet Ruter sport 50 1250zł bez negocjacji

    -Zumico Quick4 - 1000zł+subwoofer warty z 200zł

    - jakiś skuter Barton 800zł

    - zipp quantum 1500(do negocjacji) myślę ,że za 1000zł pójdzie do niego są 2 kaski gratis i kufer na kask też

    Skutery te są używane.

    Mogę też kupić " skuter " z TESCO tylko nie wiem jak to z tym jest ,bo jedni mówią ,że one są dobre a drudzy że nie. Co o tym sądzicie.

    Jeśli uważacie ,że te skuterki są nic nie warte to proszę napisać jakie były by lepsze.

    Teraz wytłumaczcie mi proszę jak wygląda rejestracja ile się czeka itd.

    Jak zarejestrować skuter na mnie ... mam 16,5 roku,mam dowód osobisty(tymczasowy),NIE posiadam karty motorowerowej czyli prawka AM.
    Jak może wyglądać rejestracja skutera na mnie czy jest wymagane prawojazdy AM na to czy nie ,bo kolega ma zarejestrowany skuter na siebie mimo ,że nie ma prawka jeździ juz od kwietnia 2013r ma ponad 2 tys km przejechane bez żadnej kontroli. Podobno policja nie zwraca uwagi na kierujących skuterami(nie wiem czy to prawda bo nie miałem skutera)
    Ja będę jeździł po takich mało uczęszczanych drogach między lasem polami do 18 roku życia
    Proszę powiedzieć czy te skutery co zaznaczyłem będą się nadawały,jak wyglądała by rejestracja na mnie w moim przypadku.

    0 14
  • #2 02 Lut 2014 22:44
    wzielonymgaju18
    Poziom 17  

    Rejestracja skutera kosztuje ok 110zł, idziesz do wydziału komunikacji ze zgodą od rodziców na rejestrację pojazdu, homologacją i fakturą lub umową kupna-sprzedaży ,(jeżeli to używany skuter to jeszcze dowód rejestracyjny i stara tablica rejestracyjna), nową tablicę i miękki dowód rej. dostaniesz prawdopodobnie od raz. Następnie musisz iść do ubezpieczalni i wykupić OC też załatwisz od razu. Z tym kompletem dokumentów (tablica, dowód rej. i polisa OC) możesz jeździć. Twardy dowód dostaniesz za ok 2-3 tygodnie.
    Jeżeli zarejestrujesz skuter tylko na siebie (można) to będziesz płacił wysokie OC (zwyżka za wiek, za brak stażu, brak prawa jazdy, brak lat bezszkodowej jazdy) OC będzie droższe ok 3-krotnie niż normalnie (ok 120zł). Najlepiej zarejestruj na kogoś kto ma kilka lat prawa jazdy, wszystkie zniżki, i starszego niż 25 lat, a ty dopisz się jako współwłaściciel. Będziesz płacił normalnie (ok 50 zł zależy od miasta i firmy) a w przyszłości będziesz miał zniżki.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do karty motorowerowej to nic nie wiadomo kiedy złapią a kiedy nie, a za brak uprawnień jest mandat 500zł lub nawet sprawa w sądzie.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Aby skuter jechał szybciej niż 45km/h musisz go odblokować (bez zdjęcia blokad nawet najmocniejszy skuter będzie jechał 45km/h.
    Jeżeli zależy ci na mocy skutera, żeby był dynamiczny, radził sobie na wzniesieniach to szukaj z silnikiem 2-suwowym, natomiast jeżeli zależy ci na niskim zużyciu paliwa i żeby był cichy, to bierz silnik 4-suwowy.
    2suw jest dynamiczny, łatwy i tani w naprawie, mniejszy, łatwiej go tuningować (dzięki temu masz większy schowek na kask) lecz trochę głośniejszy (dużo zależy od rodzaju tłumnika, czasem 2 suwy są tak samo ciche jak 4 suwy).
    4suw natomiast mało pali i jest cichy, lecz ma skomplikowana budowę (tak jak w samochodzie tyle że mniejszy) i naprawa jest dość kosztowna.
    Co do awaryjności to zależy co się trafi.

    0
  • #3 02 Lut 2014 22:44
    Młody3123
    Poziom 14  

    kurde no strach jezdzic.

    0
  • #4 02 Lut 2014 23:02
    wzielonymgaju18
    Poziom 17  

    Jeżeli chcesz jeździć po lesie skuter musi mieć duże koła (np 12') to nie będzie bał się tak dziur, poza tym wszystko zależy od prędkości, jak będziesz jeździł na pełnym gazie po dziurach to najlepszy skuter nie wytrzyma.
    Słyszałem że zippy nie są złe, romety raczej też. Wszystko zależy w jakich rękach był skuter, czy był właściwie dotarty, czy nie był przegrzany i czy był szanowany, dolewany olej, lane dobre paliwo, itp.
    Od siebie mogę polecić nowe Junaki nie są złe (wiem bo mam) wcześniej ta firma nazywała się Ferro.

    0
  • #6 03 Lut 2014 17:37
    Młody3123
    Poziom 14  

    hehe mam rower meride 2 lata temu 2 tyś kosztował.

    po prostu mam dość jeżdzenia z maksymalnie 1 wędką i przynętą
    znajomy w skuterze ma wszystko co mu potrzebne i bierze ze sobą 3 wędki.

    czyli ten zipp quantum będzie ok?

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    z tego co przeczytałem jest to silnik 2t. Powiedzcie mi czy to prawda ze do tego skutera trzeba rozrabiać benzynę z olejem? Podobno taki skuter pali jak smok ponad 3 litry. Ja będę jeździł spokojnie bo wiadomo po pierwsze trzeba się nauczyć,a po drugie nie przeszkadzać innym użytkownikom drogi. jednym zdaniem jazda spokojna.

    0
  • #7 03 Lut 2014 17:46
    bartosz789
    Poziom 30  

    Tak, do silnika 2T trzeba mieszać olej z paliwem.

    0
  • #8 03 Lut 2014 17:47
    Młody3123
    Poziom 14  

    a słyszałem ,że skutery 2t mają osobny zbiornik oleju i paliwa i same sobie dozują ile czego??

    0
  • #9 03 Lut 2014 18:08
    jack63
    Poziom 41  

    Bartosz nie siej paniki. Teraz i od kilku lat chyba nie ma skutera bez dozownika oleju. NIc nie trzeba mieszać tylko pilnować stan oleju w zbiorniczku. Jak spadnie poniżej minimum to dolewać DOBRY olej do 2T. I tyle.
    A doradzanie co kupić jest bardzo ....łatwe albo bardzo trudne. Zależy od podejścia do sprawy.
    Wg. mnie musisz wybrać sam. Niestety. Wtedy pretensje będziesz miał tylko do siebie :D
    Kupowanie każdej używki to loteria. Szczególnie przy polskiej uczciwości. Przecież wszyscy jesteśmy katolikami i się kochamy....

    0
  • #10 03 Lut 2014 19:47
    Młody3123
    Poziom 14  

    Tak myślałem ,że teraz nawet do skutera 2t mozna lać czyste paliwo do baku a do zbiorniczka oleju dawać olej. Dzwoniłem przed chwilą do sprzedawcy tego zippa z 2008 roku co ma przebieg 2374km. Sprzedawca zapewnił mnie ,że w skuterze są nowe opony,nowiutki pasek napędowy, używał razem z synem który ma 16 lat a syn się podobno dopiero uczy jeździć. Jakoś mi nie do wiary by 2 osoby przez 5-6 lat nie zrobiły conajmniej z 5-10 tysięcy. Tak więc zrezygnowałem ze skuterów używanych.

    Pojadę w tygodniu do reala ,bo tam są skutery chińskie bo chińskie ale jak na moje potrzeby wystarczy bo max 1500 chcę dać za sam skuter+ kask + reszta

    Może teraz głupio zapytam czym się różni skuter z TESCO i reala?

    0
  • #11 03 Lut 2014 21:49
    cyborg39
    Poziom 24  

    Chlopaku, jesli chcesz dobrze wydac te 1,5 tysiaca to trzymaj się z daleka od wyrobów skuteropodobnych z marketów.. Kup starszy używany ale MARKOWY skuter to będziesz cieszył się jazdą, w przeciwnym razie będziesz co jakiś czas pchal skutera do domu po przejazdzce albo co chwile go naprawiał.. Aha, te skutery które wymieniłeś wcześniej nie są markowe..

    0
  • #12 03 Lut 2014 22:20
    Młody3123
    Poziom 14  

    rozumiem. Tak się teraz zacząłem wahać czy nie lepiej by było pozostać przy rowerze ? po 1 praktycznie zerowe koszty bo w tym rowerze przejechałem juz z 10< tysięcy km i wymieniłem tylko opony. Po 2 sport to zdrowie. Po 3 lepiej zaczekać te półtora roku do 18 zdać normalne prawko na samochód a pieniądze które miałem zamiar włożyć w "skuter" z marketu rejestracje oc i naprawy to uwazam ze nie opłaca się. Myślę ,że to najlepsze i najbezpieczniejsze wyjście.

    0
  • #13 03 Lut 2014 22:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wzielonymgaju18 napisał:
    2suw jest dynamiczny, łatwy i tani w naprawie, mniejszy, łatwiej go tuningować


    Bardzo to dalekie od prawdy! Jakiekolwiek przeróbki i zmiany w obliczanym układzie pracy silnika dwusuwowego (zaczyna się od filtra powietrza, kończy na końcówce tłumika), to wyższa szkoła jazdy.


    W tej chwili zazwyczaj nie leje się mieszanki, bo są zamontowane dozowniki oleju. Jednak duża grupa ludzi odłącza je i demontuje, gdyż w przypadku awarii pompki (zdarzają się niestety) podającej olej silnik jest albo olejem zalewany lub nie dostaje go wcale. Dlatego też rozrabiają olej z benzyną, co polega najczęściej na wlaniu odpowiedniej ilości oleju do zbiornika i pokiwaniu skuterem i jeżdżą na mieszance.

    Jeśli chcesz jeździć na ryby, czy po drogach polnych i bezdrożach, może zamiast za skuterem, rozejrzyj się za jakimś motorowerem z podwyższonym zawieszeniem. Duże koła na pewno pozwolą ci pewniej, bezpieczniej i bardziej komfortowo pokonywać nierówności.
    Skuter, to jednak masa plastików i jeśli już będziesz kupować, to zaglądaj głęboko pod nie i patrz na ich spasowanie i punkty ich mocowania do ramy.

    Młody3123 napisał:
    rozumiem. Tak się teraz zacząłem wahać czy nie lepiej by było pozostać przy rowerze ? po 1 praktycznie zerowe koszty bo w tym rowerze przejechałem juz z 10< tysięcy km i wymieniłem tylko opony. Po 2 sport to zdrowie. Po 3 lepiej zaczekać te półtora roku do 18 zdać normalne prawko na samochód a pieniądze które miałem zamiar włożyć w "skuter" z marketu rejestracje oc i naprawy to uwazam ze nie opłaca się. Myślę ,że to najlepsze i najbezpieczniejsze wyjście.

    I przy tej opcji zostań. Jest bardzo rozsądna.

    0
  • #14 03 Lut 2014 23:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Za jazdę bez uprawnień jak napisano grozi 500zł mandatu, ale równie dobrze sprawa może trafić do sądu i dostaniesz np. 2 letni zakaz sądowy prowadzenia pojazdów - wtedy jak Cię złapią kolejny raz to możesz nawet iść siedzieć. Dwa to jeśli spowodujesz wypadek, np. kogoś potrącisz, to towarzystwo ubezpieczeniowe może nie uznać Twojego OC i będziesz musiał zapłacić za leczenie poszkodowanego z własnej kieszeni (w tym przypadku Twoi rodzice). Pojazd może być zarejestrowany i ubezpieczony na osobę nie posiadającą uprawnień do kierowania nim, co nie daje tej osobie żadnych uprawnień do kierowania tym pojazdem.

    0
  • #15 04 Lut 2014 17:14
    Młody3123
    Poziom 14  

    To wolę nie kupować bo nigdy nie wiadomo co może sie wydarzyć. Dzięki koledzy temat uważam za zamknięty. Pozdrawia,

    0