Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGL 8.180 - Nie działa Abs

adrian982 02 Lut 2014 21:43 3636 16
  • #1 02 Lut 2014 21:43
    adrian982
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam problem z moim Manem Tgl 'em z 2006 r. Problem polega na tym, że abs nie działa. Auto zachowuje sie niczym osobówka przy ostrym hamowaniu blokuja sie przednie koła ,a tył nie reaguje.Jedynie tył reaguje na ręczny.Na pulpicie świeci sie tylko napis EBS 03015-10 Diagnosis . Prosze o pomoc :)

    0 16
  • #2 03 Lut 2014 09:05
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    03015 - Zasilanie napięciowe sterownika (zacisk 30b)

    Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci się ciągle na czerwono.
    Skutek błędu: Odłączenie elektropneumatycznego sterowania ciśnieniem osi tylnej, dodatkowej oraz zaworu sterowania przyczepy. Odłączane są ABS, ASR i ESP.
    Przyczyna błędu: Awaria zasilania napięciowego (zacisk 30b).
    Usuwanie błędu:
    Sprawdzić bezpiecznik F393.
    Sprawdzić zasilanie napięciowe zacisku 30b (monitoring MAN-cats).
    Sprawdzić przewód zasilania napięciowego "Zacisk 30b" pod kątem przerwania, zwiększonego oporu i spadków napięcia.
    Sprawdzić przewody zasilania napięciowego modułu regulacji ciśnienia osi tylnej (Y264) pod kątem zwarcia do masy.
    Sprawdzić moduł regulacji ciśnienia osi tylnej (264) pod kątem wewnętrznego zwarcia do masy zasilania napięciowego.
    Jeżeli błąd nie może być ustalony, wymienić sterownik EBS (A402).


    Bezpieczniki sprawdzone??

    0
  • #3 03 Lut 2014 09:09
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    adrian982 napisał:
    EBS 03015

    Zasilanie napięciowe sterownika (zacisk 30b)
    Skutek błędu: Odłączenie elektropneumatycznego sterowania ciśnieniem osi tylnej, dodatkowej oraz zaworu sterowania przyczepy. Odłączane są ABS, ASR i ESP.
    Usuwanie błędu:
    Sprawdzić bezpiecznik F393.
    Sprawdzić zasilanie napięciowe zacisku 30b (monitoring MAN-cats).
    Sprawdzić przewód zasilania napięciowego "Zacisk 30b" pod kątem przerwania, zwiększonego oporu i spadków napięcia.
    Sprawdzić przewody zasilania napięciowego modułu regulacji ciśnienia osi tylnej (Y264) pod kątem zwarcia do masy.
    Sprawdzić moduł regulacji ciśnienia osi tylnej (264) pod kątem wewnętrznego zwarcia do masy zasilania napięciowego.
    Jeżeli błąd nie może być ustalony, wymienić sterownik EBS (A402).

    :D No tośmy się zdublowali :D

    -1
  • #4 03 Lut 2014 11:29
    ROKADI

    Poziom 19  

    witam masz zwarcie w wiązce oby nie uszkodził się sterownik EBS ale można go zrobić ????? i po robocie

    0
  • #5 03 Lut 2014 11:58
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ROKADI napisał:
    masz zwarcie w wiązce
    Najprawdopodobniej jest zwarcie i driver sterujący w module odłącza zasilanie 30B.
    Do sprawdzenia również komponenty czy któryś nie robi zwarcia np. elektrozawór redukcji ciśnienia.
    Oczywiście sam moduł można łatwo naprawić/zregenerować.

    0
  • #6 03 Lut 2014 13:11
    adrian982
    Poziom 2  

    Dzięki za pomoc :)

    0
  • #7 03 Lut 2014 18:32
    tolo
    Poziom 33  

    Potwierdzam, moduł da się naprawić.

    0
  • #8 08 Cze 2015 21:00
    pom1981
    Poziom 7  

    witam
    gdzie sie znajduje (w której czesci auta) "zacisk 30b" ?

    0
  • #9 08 Cze 2015 21:27
    JossRoss
    Poziom 15  

    pom1981 napisał:
    witam
    gdzie sie znajduje "zacisk 30b" ?


    X1 / 2

    0
  • #12 09 Cze 2015 21:58
    pom1981
    Poziom 7  

    dziękuje
    czyli chodzi o złaczki pod pokrywa z lewej strony?

    2
  • #13 10 Cze 2015 08:28
    JossRoss
    Poziom 15  

    Złączki właśnie na zaworze hamulca nożnego . :)

    0
  • #14 10 Cze 2015 17:57
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    serwisantscani1 napisał:
    ROKADI napisał:
    masz zwarcie w wiązce
    Najprawdopodobniej jest zwarcie i driver sterujący w module odłącza zasilanie 30B.
    Do sprawdzenia również komponenty czy któryś nie robi zwarcia np. elektrozawór redukcji ciśnienia.
    Oczywiście sam moduł można łatwo naprawić/zregenerować.

    Przerabialem ta usterkę 1,5 roku temu. Przyczyna była blaha, zwarcie było w elektrozaworze przed tylna osią z lewej strony.

    0
  • #15 10 Cze 2015 22:03
    pom1981
    Poziom 7  

    rozłączyłem 2 kostki (2 duze kostki )z zaworu głównego hamulca były ok popsikałem kontaktem i dalej to samo. tgl 12.210 powinno byc to samo?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kolego możesz dokładniej podac który to zawor
    z góry dziekuje

    2
  • #16 12 Cze 2015 12:48
    pom1981
    Poziom 7  

    Kolego mozesz podpowiedzieć jak zregenerowac ten modul i czy smmemu mozna to zrobić czy lepiej odrazu do elekto mechanika z tym sie udac?

    1
  • #17 13 Cze 2015 19:57
    pom1981
    Poziom 7  

    witam
    kolego JossRoss niemasz czsem schematu modułu abs/ebs w man tgl.
    sprawdziłem złacza przy zaworze głównym hamulca i dalej jest to samo

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    Modul Abs/EBS Man Tgl 12.210
    Mam taki problem i niewiem czy to ruszac ? Jak widac na zalaczonych fotkach 2 elementy "nadpalole" spotkal sie ktos z takim czyms?

    0