Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie zaworem kulowy (jak zaprojektować płytkę)

03 Lut 2014 02:13 2322 4
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    To mój pierwszy temat, wiec poprosił bym o wyrozumiałość i ewentualne uwagi co poprawić następnym razem, a i nie wiem czy nawet dobrze trafiłem z tematem.

Zacznę od tego że nie jestem elektronikiem, raczej jestem zielony, kiedyś coś trochę liznąłem,ale to było dawno, czasem coś samemu z majstruje.
    Tydzień temu przyszedł mi do głowy pomysł zrobić zawór kulowy sterowany jakoś mechanicznie, oczywiście pierwsze działania internet, opcja Google, spędziłem przed kompem kilka nocy, znalazłem 3 może 4 tematy o tym. Wszyscy kombinowali z silniczkami, z silnikami wycieraczek, podnoszenia szyb itd. na dużych podstawkach( platformach) i do tego jakieś skomplikowane układy sterujące.
    Ja wymyśliłem sterowanie mechaniczne z zamka ele. od drzwi samochodowych a sterowanie ele. po prostu na trzech przekaźnikach i dwóch czujnikach indukcyjnych (krańcowych), ( można oczywiście dwa przełączniki krańcowe ale czujniki sprawiają lepszy efekt :D)
    Potem zamieszczę zdjęcia i filmik dla potomnych.
    Mój problem, może nie do końca problem, a nie wiedza w jakim programie można zrobić płytkę pod dwa rodzaje przekaźników. Sterowanie zaworem kulowy (jak zaprojektować płytkę)

Drugi przekaźnik, ten taki standardowy ;/ na zdjęciu to będzie ten wąski podłużny. Chciałem zrobić płytkę pod te przekaźniki, to podłączenie ich żeby miało to jakiś wygląd.
    Sterowanie zaworem kulowy (jak zaprojektować płytkę)