Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4 MPI - wysokie obroty,przygasające światła,brak ogrzewania tylnej szyby

pryta999 03 Lut 2014 17:13 2319 4
  • #1 03 Lut 2014 17:13
    pryta999
    Poziom 2  

    Witam, otóż borykam się z problemem od kilku miesięcy.
    Posiadam Skoda Fabia 1.4 MPI 68km silnik AME 2001rok.
    Problem polega na tym iż gdy odpalę moja fabie to obroty utrzymują się rzędu 800 a gdy dodam gazu i zdejmę nogę z gazu opadają do 1000 i się tak już utrzymują do samego zgaszenia silnika (przeprowadziłem adaptacje przepustnicy, wymieniłem czujnik temperatury cieczy i nic).
    Dodam iż ogrzewanie tylnej szyby również mi nie działa ponieważ gdy włączę ogrzewanie to po ok 10sekundach mruga lampka od ogrzewania tylnej szyby i nie grzeje.

    Ostatnio były mrozy i musiałem doładować akumulator 44aH 400A i zauważyłem ze obroty powróciły do normalności tj 800, po włączeniu ogrzewania tylnej szyby szyba grzeje, tylko zaczął się nowy problem otóż mrugają mi światła na wolnych obrotach jak i na wysokich bez różnicy czy jadę czy stoję.
    dodam iz wyskakują mi błędy:
    2 Faults Found:
    01598 - Drive Battery Voltage
    07-10 - Signal to Low - Intermittent
    01598 - Drive Battery Voltage
    27-00 - Implausible Signal

    2 Faults Found:
    17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
    P1141 - 35-10 - - - Intermittent
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    P0172 - 35-10 - - - Intermittent
    a wspomaganie chodzi leciutko
    Czy ktoś miał podobny problem?
    Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi.

    0 4
  • #2 03 Lut 2014 17:32
    olekt2002
    Poziom 28  

    Napięcie ładowania mierzyłeś?

    1
  • #3 03 Lut 2014 17:58
    Kiermasz
    Poziom 19  

    Witam.
    Regulator napięcia alternatora pewnie martwy, albo coś z diodami prostowniczymi.
    Tam bym szukał przyczyny na sam początek.
    Czyli jak pisał Kolega wyżej. Zbadać napięcia oraz dobrze by było zmierzyć prąd ładowania jakimś miernikiem cęgowym.
    Sprawdził bym też napięcie pod kątem tętnień.

    0
  • #4 05 Lut 2014 13:52
    pryta999
    Poziom 2  

    Jutro postaram sprawdzić napięcie, lecz muszę zakupić miernik uniwersalny.
    Napisze jak zmierze.

    1
  • #5 07 Lut 2014 21:51
    pryta999
    Poziom 2  

    Witam nie mam miernika lecz ładowanie sprawdziłem wagiem i:

    Na światłach mijania 13.94V + drogowe światła 13,84V + dmuchawa 13.30V + podgrzewanie tylnej szyby 12.50V (to wszystko niskie obroty 800)
    Na światłach mijania 13,90V + światła drogowe 13,80V + dmuchawa 13,60V + podgrzewanie tylnej szyby 13,50V (to wszystko wysokie obroty 10000)
    Ładowanie bez świateł wysokie obroty tj 10 000 14.04V wyzsze obr
    Wyjąłem alternator i pierścienie ślizgowe jeden jest niewyrobiony a w drugim sa dwa poziomy z czego szczotki tez sa nierówne.
    Czy to alternator?

    0
  Szukaj w 5mln produktów