Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 1.9JTD 105KM - Dwumasowe koło? - Drgania pedału sprzęgła, drgania sam

03 Lut 2014 22:03 6546 7
  • Poziom 17  
    Witam wszystkich!

    Od kilku godzin siedze na forach, miedzy innymi tutaj i czytam tematy odnośnie koła dwumasowego.
    Wszystkie moje objawy jednoznacznie nakierowywują mnie na jego uszkodzenie.
    Jestem tylko człowiekiem w dodatku mam chorobę na punkcie samochodów i gdybym nie napisał tego tematu, nie zasnął bym.

    Otóż samochód kupiłem tydzień temu, jest to Fiat Bravo GT I 2000r 1.9 jtd 105KM. Zadbany egzemplarz pod względem środka jak i blacharskim, nie ma na nim grama rdzy, a fakt iż jeszcze tydzień temu było pełno śniegu, nie pozwolił mi na to aby dokładnie przetestować go na jeździe próbnej i wykryć ten problem.

    OPIS PROBLEMU/OBJAWY

    Samochód odpala bez problemu, bez drgań i dziwnych dźwięków ze strony sprzęgła, nie zauważyłem też aby "pływały" obroty.
    Pierwszym niepokojącym objawem jest drgający pedał sprzęgła. Drgania najbardziej odczuwalne są pomiedzy 1500-2000RPM (ok. 1800RPM) i są one na tyle silne że przenoszą się na karoserię samochodu.
    Przy jeździe w mieście ( bez rożnicy czy podczas przyspieszenie czy tez nie ) samochód drga na boki (lewo-prawo), przy predkości ok 60km/h do 90km/h dragania nie są odczuwalne praktycznie wcale, powyżej 90km/h do 120km/h minimalnie natomiast od 150km/h w górę samochód drga bardzo mocno. Myślałem że to przez tylną felgę i to dośc konkretnie krzywą (myslałem że tylna bo drgań nie czuć aż tak bardzo na kierownicy) niestety dzisiaj czytając fora delikatnie się podłamałem...Jeszcze jeden objaw który zauważyłem to luz na przelożeniu, tzn. gdy puszczę gaz a po chwili znów go dodam słychać "stuknięcie" i obroty podnoszą się o ok. 50-80RPM.

    Czy rzeczywiście są to objawy uszkodzonego koła dwumasowego?
    CO zrobić w tej sytuacji?
    Czy koło regenerować? - a jeżeli tak ile może trwać taka regeneracja. Jest to dużo tańsze rozwiązanie i praktycznie cała dwumasa jest nowa. CEny regeneracji zaczynają się już od 480zł.

    Bardzo prosze o odpowiedź!
  • Poziom 17  
    Drgania przy danej prędkości mogą być spowodowane uszkodzeniem wachacza tylnego.
  • Poziom 34  
    Może najpierw posprawdzaj luzy na zawieszeniu , poduszki silnika , przeguby.
  • Poziom 17  
    Rzeczywiście, mam luzy na drążkach stabilizatora natomiast jak pisałem wyżej, drgania odczuwalne są nawet na postoju przy ok 1800RPM.
    Przeguby były wymieniane przez poprzedniego właściciela, ok rok temu.
  • Poziom 17  
    Na 100% jest dwumasowe koło.
    Wiem też że można wrzucić tutaj sztywne koło wraz ze sprzęgłem od 1.9 td 100KM (skrzynie sa identyczne) natomiast chyba jednak zdecydował bym sie na regeneracje obecnego koła. Nie wiem tylko czy to dobre rozwiązanie? Ma ktos doświadczenie z tym zwiazane?
  • Poziom 17  
    Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy).
    Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę żę to może powodować również wibrację samochodu, aczkolwiek diagnosta na przeglądzie powiedział że to wszystko było przyczyną luzów w zawieszeniu, a rzeczywiście były bardzo spore, pomiędzy drążkiem stabilizatora a łączikiem nie było praktycznie wcale gumy i łącznik latał na lewo i prawo praktycznie o 1cm. gumy na wahaczu również nie było praktycznie wcale a swożeń miał takie luzy że był tuż przed "wyskokiem".

    Dam znać jak samochód jeździ po tej operacji, aczkolwiek co moze być przyczyna tego luzy półosi? Krzyżak?