Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VARTA SILVER E38 - Spływ mas czynnych płyt dodatnich, walka z gwarancją

AdiSKWW 14 Dec 2016 20:21 7971 41
  • #31
    andrzej20001
    Level 43  
    No nie Pali a nie ma kto wepchnąć to 1 i dzida
  • TespolTespol
  • #32
    Fidelis
    Level 16  
    Megawe wrote:
    Czy elektrolit jest przeźroczysty w każdej celi ?


    BTW
    z ciekawości: w jaki sposób w praktyce w akumulatorze bezobsługowym można zbadać wzrokowo wygląd (barwę i przezroczystość) elektrolitu, skoro to zielone "perskie" oko jest tylko nad jedną celą ? (jeśli dobrze rozumuję)

    Czy zdejmowane jest całe wieko, czy wgląd w tym jednym "referencyjnym" okienku daje wystarczająco dużo informacji co do stanu pozostałych cel ?
  • TespolTespol
  • #33
    andrzej20001
    Level 43  
    PO gwarancji wiercisz oczka i węzykiem sprawdziśz sobie aerometrem trzeba tylko koreczki wysmyczyć jakieś.
  • #34
    Fidelis
    Level 16  
    Czyli - jak rozumiem - fizycznej nieinwazyjnej możliwości sprawdzenia elektrolitu w pozostałych celach po prostu nie ma. Czy tak ?
  • #36
    Fidelis
    Level 16  
    No nie wiem. Nie trudno sobie wyobrazić szczelne bezpieczne zamknięcie (wieko) otwierane np. jakimś fachowym kluczem. Za tysiąc złotych.... :-)
  • #37
    andrzej20001
    Level 43  
    Dekiel jest klejony /zgrzewany
  • #38
    rafbid
    Level 33  
    Nie które wieka są wciskane wystarczy odkleić naklejkę i podważyć wieko. Jak nie chce iść zostaje wiertarka. Jak się dobrze przyjrzysz to na wieku widać kółka zawsze i nich wiercę. Czasem trzeba rozwiercić magiczne oczko.
  • #39
    vodiczka
    Level 43  
    Fidelis wrote:
    Czyli - jak rozumiem - fizycznej nieinwazyjnej możliwości sprawdzenia elektrolitu w pozostałych celach po prostu nie ma. Czy tak ?
    Nie ma ale czy to potrzebne poza zupełnie wyjątkowymi przypadkami? Prawidłowo eksploatowany bezobsługowy akumulator wytrzyma 6 lat bez problemu. Gdy po tym okresie, ktoś chce się bawić w przedłużenie życia to może ale przytoczę kalkulację, którą wykonałem na własne potrzeby przed podjęciem decyzji o zakupie (lub nie) nowego akumulatora. Do końca listopada br. używałem 6,5 letniej Centry Futury 64Ah.

    Akumulator za 300zł eksploatowany przez 6 lat to koszt 50 zł/rok
    Ten sam akumulator eksploatowany przez 8 lat to koszt 37,5zł/rok
    Różnica 12,5 zł rocznie, 1,04 zł miesięcznie.
    Proszę porównać z kosztem jednego tankowania do pełna.
  • #41
    vodiczka
    Level 43  
    Źle mnie zacytowałeś, bo ja nie pytałem o prąd rozruchu a tylko cytowałem fragment postu z innego tematu do którego podałem link.
    vodiczka wrote:
    ]" jaki powinien pobierać prąd rozrusznik przy uruchamianiu silnika 1,9 TDI. U mnie jest on około 250 -290 Amper."
    Zobacz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8411637#8411637
    Po drugie - przez pierwsze mikrosekundy (nieruchomy wirnik) płynie prąd zwarcia.
  • #42
    Adamcyn
    Level 38  
    vodiczka wrote:
    Źle mnie zacytowałeś,

    Proszę o wybaczenie - już zmieniłem.
    vodiczka wrote:
    Po drugie - przez pierwsze mikrosekundy (nieruchomy wirnik) płynie prąd zwarcia.

    To bardzo cenne i trafne wyjaśnienie wartości tej "szpilki prądowej"