Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 - Za duże spalanie, nierówna praca silnika.

04 Lut 2014 13:21 3132 6
  • Poziom 10  
    Witam, Mam pewien problem z dafem xf 95 430 z 2003roku. Na początku zaczął kopcić jak postał na wolnych obrotach wiec zregenerowałem mu wtryskiwacze bo lały. Spalanie przed tą naprawą oscylowało w granicach 35-37l/100km. Po wymianie wtryskiwaczy na zimnym silniku zaczął kopcić na biało i spalanie wzrosło do około 41l/100 do tego gdy się rozgrzeje to nierówno pracuje. Pojechałem na serwis i po diagnozie powiedzieli mi ze jest do wymiany pompa wstępna bo daje 0,7bara a powinna dawać 3bary. Nie wiem czy to może być przyczyna większego spalania po wymianie wtryskiwaczy czy może jednak pompy sekcyjne? Jeżeli ktoś spotkał się już z tego typu problemem to proszę o kontakt.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Prawda pompa zasilająca powinna pompować 2bary na wolnych i od 4 bar na wysokich obrotach.. Temat pomp jest już przerobiony na forum...
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kolego ile płaciłeś za regeneracje wtryskiwaczy ?
    Min 2 bary na wolnych optymalnie 3.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Kolego sprawdź ciśnienie na cylindrach miałem taki przypadek i pomogło, tzn. remont silnika.
  • Poziom 9  
    Witam kolegę:-) u mnie tez kopci na biało jak postoi na wolnych a wymieniałem pompe wstępną wtryski nowe, podstawa filtra nowa filtry orginal serwis i to nic nie pomogło... Pompe wstępną wymieniłem wraz z podstawa bo nie bylo cisnienia na zasilaniu pompy ale to nic nie dało okazalo sie ze upec ktory mechanik mi wcześniej wymienil puszcza paliwo powrotem po wsadzeniu mojego starego upeca ciśnienie wrocilo wiec po tej zabawie zostala mi dobra pompa wstępną wraz z podstawa filtra i nowiutkim filtrem.... Drogo mnie to kosztowało:-( jak cos to mam pompe na sprzedaż.... Silnik dalej nierowno pracuje ale za to malo pali... Ostatnio z poznania do wawy 23tony plyt stropowych srednia 27,5 l autostradka....jedynie co mnie wnerwia to opkopcony wydech po po dodaniu gazu w czasie jazdy puszcza czarny dym i po tyg jest sporo sadzy na koncowce.... Podejrzewam czujnik temperatury w kolektorze poniewaz pokazuje na zgaszonym silniku 38 stopni celsjusza a jak go odpale i rozgrzeje i zaczne dawac mu w ostro po garach to spada do 26 stc
  • Poziom 2  
    nie czujnik kolego silnik

    Dodano po 1 [sekundy]:

    nie czujnik kolego silnik
  • Poziom 10  
    Temat uważam za zamknięty. Okazało sie ze do regeneracji były pompy sekcyjne. Po regeneracji spalanie na pełno ok 30-31l/100km i pracuje pięknie.