Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ulrich Kondensich KO24 - Wyje, bucha i nie wiem jak zamontować termostat

Mih Au 04 Lut 2014 13:52 4083 9
  • #1 04 Lut 2014 13:52
    Mih Au
    Poziom 2  

    Witam!
    Czytuję to forum od jakiegoś czasu, ale nie znalazłem odpowiedzi na następujące zagadnienia (odpowiedzi dla laików):
    1. WYJE - podczas grzania wody użytkowej lekko pojękuje, podczas grzania wody do centralnego ogrzewania (ustawione na 65'C) wyje jak cholera tak do 60'C, a później milknie - wiem, że jest to kwestia ustawienia mocy gaz/powietrze, ale nie mam pojęci jak to zrobić samemu - serwisant za drogi, a pieceł po gwarancji już...
    2. Bucha, prycha, odpala po kilku razach - im mniejsza temperatura wody dla CO tym gorzej, na wodzie użytkowej świruje i pokazuje E03 - po wizytach serwisanta dowiedziałem się, że wciąga syf z komina do komory spalania i zatyka odpływ kondensatu przez co dławi się palnik - jak to cholerstwo wyczyścić samemu bo nie będę już płacił za przybycie serwisanta 300PLN!?
    3. Mam taki bezprzewodowy sterownik programowalny o nazwie STERR RTW 101 - jakiego przewodu użyć do montażu nadajnika, w które miejsca się wpiąć w piecu?

    Wstawiam kilka zdjęć bebechów pieca żeby nie było jakichś niedomówień.

    Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas! Mam nadzieję, że uda mi się tą wiedzę jak najlepiej spożytkować.

    Pozdrawiam!
    Ulrich Kondensich KO24 - Wyje, bucha i nie wiem jak zamontować termostat Ulrich Kondensich KO24 - Wyje, bucha i nie wiem jak zamontować termostat

    0 9
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 04 Lut 2014 17:09
    irus.m
    Specjalista - systemy grzewcze

    Sam nic nie zrobisz bez manometru i analizatora spalin.
    O czyszczeniu syfonu odpływu kondensatu i komory spalania poczytasz w instrukcji serwisowej.
    Niestety

    0
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 04 Lut 2014 18:49
    Zbigniew15021959
    Poziom 10  

    Odbiornik thermostatu bezprzewodowego wpinasz w zaciski " Room Thermostat "

    0
  • #4 05 Lut 2014 09:36
    Mih Au
    Poziom 2  

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
    Czy posiadacie Państwo może taką instrukcję serwisową (.pdf?), bo miałem w formie papierowej, ale w trakcie przeprowadzki gdzieś wyszła na spacer....

    0
  • #5 06 Lut 2014 00:18
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Bez serwisanta nie ogarniesz. Za dużo roboty jest przy nim do wykonania. Mi to dzisiaj zajęło ok 4 godzin, a mam nieco wprawy. Do tego paczkę uszczelek. Myślę, że 300 PLN to co najmniej trochę za mało.

    0
  • #6 06 Lut 2014 22:15
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Po pierwsze to nie jest to Kondensich KO, tylko Kompresor, a to różnica.
    Mirrzo problem ( wycie )nie leży w samym wyczyszczeniu tego kotła, ( które jest rzeczywiście pracochłonne).Na jesieni walczyłem z takim kotłem i nic nie pomagało. Był serwis i nic nie dały regulacje, spaliny ok , ale po kilku latach te kotły zaczynają wpadać w rezonans ( prawdopodobnie nastepuje zużycie elementów w bloku gazowym). Słyszałem , że niektórzy powiekszają otwory w palniku ( co kilka otworów wiekszy), Probowałęm i tego, ale niewiele to pomogło, a pogorszyło wykrywanie płomienia przez elektrode jonizacyjną. Na domiar złego pojawił sie przeciek na miedzianej rurce wymiennika głownego tuż nad okienkiem podglądu płomienia. Zastosowana tam uszczelka ( coś w rodzaju sprasowanej wełny mineralnej) przepuszcza i opary i kondensat wydostaje sie powodując korozje miedzi ( zielona plamka patyny) Jest to kolejna wada tych kotłów , choc łatwa do naprawy.
    W związku z nawarstwieniem sie tylu problemów kocioł wyleciał po 8 sezonach w sumie bezproblemowej pracy. Ja mam starszy model właśnie Kondensich KO21 i nie miałem z nim żadnych problemów , grzeje 11-ty sezon bez ŻADNEJ AWARII. Może dlatego, że made in Korea?

    Dodano po 2 [minuty]:

    mirrzo napisał:
    Do tego paczkę uszczelek

    A masz dostęp do oryginalnych uszczelek pomiędzy stopniami wymienników i od góry od palnika? Takie białe w kształcie litery L?

    0
  • #7 06 Lut 2014 22:50
    mirrzo

    Moderator na urlopie...

    Mam, ale są drogie. lepiej się sprawdza silikon. Teraz nie, ale poza sezonem biorę się za przeglądy Ulrichów i robię uszczelki właśnie tak. Przekładam folię gospodarczą z silikonem i mam świetna uszczelkę.

    0
  • #8 06 Lut 2014 23:08
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ja tez stosuje silikon ( wysokotemperaturowy wurth) i sprawdza się bardzo dobrze.

    0
  • #9 18 Kwi 2014 01:17
    o-w-c-a
    Poziom 13  

    Co do serwisu i czyszczenia to nie jest to aż taki problem - troche smykałki i idzie zrobic w 2h (pierwszym razem pewnie dłużej).

    Wycie pieca prawie napewno wynika z zlego stosunku gaz/powietrze i u mnie doregulowanie dawki bylo koniecze za każdym raze gdy różnica temperatur była 20 (tzn uruchomienie przy 15stopniach na polu i pierwsze oznaki wycia przy -5stopniach na polu) przez dobieranie dawkowania gazu zależnie od krzywej na podstawie odczytów z czujnika pogodowego.
    Pózniej doregulowanie i przy -15 byl spokój aż przychodzila odwilż i znowu od 5stopni na plusie znowu wycie.

    Generalnie regulacja to nie tędy droga.
    Trzeba piec porządnie wyczyścić.

    Aby to zrobic to odpinaymy wtyczki wszystkie powyżej miedzianego wymiennika, odkręcamy dwie śruby wentylatora, zdejmujemy rurke podającą gaz, obudowy mieszającej wykręcamy śruby i zdejmujemy obudowę (trzeba energicznie ale i z wyczuciem ruszając na boki oderwać z uszczelki - nie podważać śrubokrętem bo ja poniszczyłem sobie miedzianą górną rurkę węźownicy która jest bardzo delikatna). Następnie nożykiem wycinami uszczelkę dookoła sita palnika i na rogach podchaczając demontujemy.

    Sito palnika dokładnie przedmuchałem kompresorem (silnym strumieniem powietrza), przedmuchałem też komorę spalania (miedziany wymiennik). Następnie miedziany wymiennik wyplukałem jakimiś 10l wody (lałem z butelki do środka po zdjęciu korka syfonu aby woda miała łatwy odpływ). W ten sposób wypłukałem większość syfu z wymiennika miedzinego i pewnie też z wymiennika z stali kwasoodpornej.

    Aby poprawić zapłon (mialem wrażenie że piec nie zawsze wykrywał termoparą płomień odrazu i buchał, jakby 2x - miał problem z ustabilizowaniem płomienia) zamieniłem miejscami okienko rewizyjne z iskrownikiem i termoparą (teraz mam w lewej części rewizję), a termopara jest bezpośrednio pod płomieniem a nie z boku jak było fabrycznie.

    Następnie uruchmiłem piec przy ok 5stopniach na polu (mam ustawienie krzywej K na 0.5) wyregulować dawkę gazu (powinno się analizatorem). Określiłem punty gwizdania (kręcac śruba dawki w jedną stronę) i punkt problemów z zapłonem (kręcąc w drugą stronę). Zliczylem obroty między wspomnianymi skrajnościami i wiedziałem gdzie jest środek. Ponadto jeszcze doregulowałem kierując sie długością cyklów grzania (mierzyłem czas w danej konfiguracji tak aby w miarę wydajnie grzał kierując się zależnością - więcej gazu może powodować gwizdanie ale i krótszy czas trwania cyklu grzania, mniej gazu może powodować problem z ustabilizowaniem płomienia i dłuźszy czas grzania cyklu ale pewność braku gwiazdania).

    Dodatkowo w menu serwisowym (w innym poście dokładnie rozpiałem ustawienia) ustawiłem moc startową przy 3100obr/min (domyśle 3300obr/min dla 24kW pieca).
    Wydłużyłem czas blokady palnika do 5,5minuty (miałem przestawione przez serwisanta na 60s kiedy dom był nieocieplny aby piec wygrzł, co po ociepleniu powodowało notoryczne włączanie pieca co 60s na 12s grzania - w rezultacie tak chodziło 2lata niepotrzebnie zużywając iskrownik oraz przekaźniki w elektronice).

    Piec teraz chodzi chyba lepiej niż jak był nowy (wspomniane niepotrzebne aż tak wyraźne skrócenie czasu blokady palnika).

    Miałem przy tym trochę zabawy i musialem zrobić niemal "doktorat" (trochę informacji uzyskałem też od zaprzyjaźnionego serwisanta) - ale warto było.

    Pozdrawiam

    3
  • #10 12 Sty 2015 00:38
    mknociu
    Poziom 1  

    Mój Kompressor KO24 po dwóch sezonach zaczął niemiłosiernie wyć. To co dało się zaobserwować przez wziernik to zabrudzony miedziany wymiennik. Postąpiłem tak jak opisuje o-w-c-a ale nie dotykałem bloku gazowego, tylko czyszczenie płytki palnika i płukanie wymienników. Po skręceniu wszystkiego piec jest cichutki i działa jak na początku :D . Zabieg w 100% skuteczny. W instrukcji obsługi wspominają, że wycie jest spowodowane zabrudzonym palnikiem i wymiennikami. Zastanawiam się nad zastosowaniem jakiegoś filtra powietrza przed wentylatorem tak jak to ma miejsce w silnikach spalinowych. Nie zapominajmy jednak o bezpieczeństwie, bo jednak podczas tego zabiegu trzeba zdemontować rurkę doprowadzającą gaz do komory mieszania - SZCZELNOŚĆ!.

    1
  Szukaj w 5mln produktów