Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2008 2,5 120KM - słaby do 2tyś obrotów

rogale2 04 Lut 2014 14:43 3669 12
  • #1 04 Lut 2014 14:43
    rogale2
    Poziom 7  

    Witam, mój Master (Opel movano) osłabł nagle w dolnym zakresie obrotów. Utrudnione jest ruszanie, zwłaszcza z towarem oraz jazda gdyż muszę go trzymać non stop powyżej 2tyś obrotów.
    Przy rozpędzaniu auto jest zamulone do 2100 obrotów i nagle jakby po przekroczeniu tej granicy turbo zaczyna mocno gwizdać i auto zaczyna rwać do przodu pełną mocą. To powinno dziać się raczej stopniowo od 1500 obrotów.
    Z problemem borykam się od 30 tyś km.
    Podłączałem różne komputery, byłem również w serwisie ale jako że nie ma żadnych błędów nie mam pojęcia co może być problemem.
    Zauważyłem, że po odłączeniu przepływomierza autem rusza się normalnie i jest dużo mocniejsze. Podłączyłem więc kilka innych przepływomierzy lecz bez efektu.
    Zaślepiłem EGR oraz zregenerowałem turbo. Efektu żadnego nie było.
    Wydaje mi się że przed usterką więcej dymił, teraz nie dymi prawie wcale.

    Zastanawiam się czy próbować odpalić auto z odkręconym katalizatorem (może być zapchany) ale niewiem czy warto skoro z odłączonym przepływomierzem rusza się normalnie.
    Zastanawiam się również czy uszkodzona może być wtyczka przepływomierz lub kable biegnące od wtyczki do komputera. Posiadam multimetr lecz niewiem jak to sprawdzić.
    Wie ktoś gdzie we Wrocławiu bądź okolicy mogę wykonać porządną diagnostykę Clipem ?

    Macie dla mnie jakieś rady/pomysły ?

    Pozdrawiam.

  • #2 06 Lut 2014 19:45
    norrbi
    Poziom 17  

    Diagnostykę na wysokim poziomie można również wykonać Ng10. A puki co sprawdź sobie podciśnienia do turbiny.

  • #4 06 Lut 2014 21:09
    tomkol44
    Poziom 2  

    Jedź do firmy XXXXXX auto 54-421 Wrocław ul. xxxxxxxx00 to sprawdzą ci również turbinę


    Moderowany przez zeimp:


    No cóż! niestety, ale za ten wpis, zgodnie z Regulaminem nakładam dziś ostrzeżenie dla
    Ciebie! W związku z powyższym, proszę (*) zapoznaj/ przypomnij sobie Regulamin tego forum, gdyż to forum techniczne i nie dopuszczalne jest pisać w sposób, w jaki Ty to uczyniłeś!


    Regulamin

    3.1.10. Zabronione jest rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy w każdej postaci, w tym kryptoreklamy.

    Oczywiście adres wykasowałem zgodnie z powyższym!

  • #5 23 Kwi 2014 23:41
    2421515
    Usunięty  
  • #6 24 Kwi 2014 09:08
    komoroski
    Poziom 10  

    norrbi napisał:
    Diagnostykę na wysokim poziomie można również wykonać Ng10
    Może ale nie w Renault :)
    Trop z ciągłością przewodów przepływomierza słuszny

  • #7 02 Lut 2015 14:00
    SScafe
    Poziom 2  

    @rogale2 Witam. Mam ten sam problem co w końcu pomogło?

  • #8 30 Maj 2015 19:40
    BUŚKO
    Poziom 10  

    Kolego - czy problem rozwiązany?
    Może jakaś przyczyna lub dalsze wnioski
    Miałem identyczną sytuację w trasie, przez około 1200km. Po powrocie usterka samoczynnie ustąpiła i dalej przez około pół roku jest wszystko w porządku.
    Skoro defekt nie powrócił obstawiam, że mogło być złej jakości paliwo i czujniki zaburzały pracę elektroniki głównej.
    Czy tok rozumowania jest dobry i czy ktoś zna inne rozwiązanie?

  • #9 03 Cze 2015 10:06
    18Beata
    Poziom 6  

    Mam podobny problem przy masterze 2,5dci.Podczas jazdy zaswiecila mi sie kontrolka,,spirali" i stracil moc.Co moze byc za przyczyna takiego stanu.Jestem niwicjuszem w dieslach.Stalo mi sie to w trasie,moge nim zjechac?Pomozcie bo nie wiem czy to cos powaznego czy nie koniecznie

  • #10 04 Cze 2015 21:39
    18Beata
    Poziom 6  

    Witam.Ja juz po diagnostyce i na moje nieszczescie nie wykazalo rzadnych bledow,co do utraty mocy,i co teraz?Tak przynajmniej byloby lzej usunac usterke😞Od czego zaczac,masakra.Ja wiem,ze dlugi weekend,ale gdyby ktos przypadkiem tu sie zapodzial,moze podsunal by mi jakis pomysl?Pozdrawiam

  • #11 09 Cze 2015 17:36
    Tosiek85
    Poziom 2  

    Witam wszystkich mam identyczny problem do 2 tys auto zamula jak właczy się turbina to dostaje kopa i jedzie prawidłowo
    świeci mi kontrolka trybu awaryjnego (samochodzik z kluczem ) oraz kontrolka grzania swiec
    chciałem czyścic egr tylko nie mam pojęcia którą częsć powinno sie czyścić
    czy tą przepustnice dolną (jaka pozycja powinna być przepustnicy po odpaleniu u mnie jest otwarta cały czas) albo tą górną cześć też tam jest wtyczka i strasznie piszczy gdy włączam lub wyłączam zapłon
    zczytane błedy to P0130 P0380 P0409 P0488
    Opel movano 2007 2.5 tdci

  • #12 15 Cze 2015 21:34
    18Beata
    Poziom 6  

    Witam.Wreszcie udało mi się dojść do sedna:)Okazało się,że mocy mój master nie miał,bo nie łączyła kostka na cewce wtrysku i nie palił na pierwszy cylinder,także kochani jestem wdzięczny za wszystkie podpowiedzi,oczywiście przydały się,a tu takie byle co:) i autko śmiga.Mam nadzieję,że już nie będzie niespodzianek,pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim

  • #13 06 Lip 2015 21:07
    Tosiek85
    Poziom 2  

    Witam może znajdzie sie ktoś zainteresowany pomocą
    zmieniłem egr zaślepiłem błędów brak auto dalej muli puki turbina sie nie właczy to przyspiesza bardzo słabo
    Dodatkowo po zaślepieniu Egr przy 2.5 tys obrotów coś dziwnie syczy gwiżdze jak puszcze gaz
    Już mnie ten temat powoli ma najlepiej by było na serwis oddać tylko że oni to zaraz by wszystko wymieniali nawet jak dobre

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo