Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E30 - Modyfikacja aparatu zapłonowego

04 Lut 2014 17:00 1389 2
  • Poziom 2  
    Myślę i rozmyślam ciągle na temat przerobienia układu zapłonowego mojego silnika m10b18 czyli starego poczciwego 1.8 na silnik z cewkami. Miałem dużo problemów z tym nieszczęsnym aparatem zapłonowym poza tym myślę że lepsza iskra mogłaby dać stabilności w pracy silnika. Poza tym jak się uda to można modyfikować to dalej.

    Dwa główne pomysły:
    -przerobienie i dopasowanie wiązki silnika z nowszego m42 które ma zapłon na cewkach. Problemem jest koło pasowe które trzeba przerobić na takie poząbkowane.
    O ile samo zrobienie koła pasowego nawet od początku to nie problem. W internecie znalazłem tylko same modyfikacje oryginalnej wiązki z m10 i podłączenie czujnika wału, jakiegoś sterownika i cewek. Nikt nie uruchamiał tego na kompletnej wiązce m42 (trochę zabawy z dawką paliwa i myślę że mogłoby to zadziałać). Ten pomysł zostaje na razie w kwestii do rozmowy, ponieważ nie chcę aż tak ingerować od razu w wiązkę silnika.

    -drugi bardziej prosty (przynajmniej w teori) sposób to przerobienie aparatu zapłonowego tak żeby miał cztery czujniki położenia wału i każdy czujnik będzie podawał sygnał na każdą cewkę z osobna. No i tutaj moje pytanie. Czy to ma sens czy to da się zrobić?

    Mam doświadczenie w jakichś tam różnych modyfikacjach i wiązki silnika i samochodów ale nie wiem czy sygnał który daje czujnik wału odpowiada sygnałowi jaki potrzebuje każda cewka. Czy mogę przy okazji jakoś zastąpić sygnał który nadaje aparat zapłonowy do modułu zapłonowego? Wiem że w nowszych silnikach był czujnik halla zastosowany. Może tutaj wystarczyłoby żeby jedna z cewek dawała sygnał albo coś podobnego ?
  • Poziom 43  
    Bez sensowny wysiłek . Lepiej kup nowe platynki ,cewkę przewody ,kopułke palec i świece irydowe oraz ustaw zapłon ,sprawdź też gruszkę regulatora podciśnieniowego. Auto 20 lat śmiga na aparacie i dalej polata następne 10.
  • Poziom 2  
    A gdybym się uparł to da się połączyć 4 czyjniki położenia wału tak żeby każdy nadawał sygnał na osobną swoją cewkę? Czy to całkowicie inne sygnały są ?
    Sęk w tym że regenerowałem aparat zapłonowy, palec kopułka świece wymienione. Zostały kable aczkolwiek przed kablami chciałbym jeszcze trochę poeksperymentować. Trochę sztuka dla sztuki powiedzmy.