Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 1.8T AEB - gaśnie, przerywa, odcina zapłon na LPG (instalacja BRC)

Krzewka 04 Feb 2014 17:20 17535 37
  • #1
    Krzewka
    Level 14  
    Witam forumowiczów!
    Przejdźmy od razu do głównego wątku...
    Posiadam Passata B5 z silnikiem 1.8T AEB 150KM i instalacją BRC Sequent.
    W skład instalacji wchodzi:
    Jednostka centralna BRC Sequent Plug and Drive Fly SF,
    Reduktor GENIUS MB 1500 mbar,
    Wtryskiwacze 09SQ99020002G pomarańczowe.
    Zacznę, że w instalacji wymieniłem wszystkie filtry, więc nie ma mowy że coś ją tam "dusi".
    Instalacja jest dokładnie sprawdzona pod względem szczelności i temu podobnych.



    Od jakiegoś już czasu walczę z problemem gasnącego i dławiącego się auta na LPG.
    Podczas jazdy po przełączeniu się gaz auto w ogóle nie chce jechać...
    Przy gazie w podłodze na 3-cim biegu samochód nie wkręci się powyżej 3000 r/min, a na postoju z takim samym gazem w podłodze powyżej około 4000-4200 r/min.
    Nie da się wyprzedzać, a czasem nawet jechać, bo chwilami po dodaniu choć odrobiny gazu auto zachowuje się jakby ktoś odciął zapłon i po prostu gaśnie...
    Przechodzi tylko jeśli przez jakiś czas trzymam go na pedale w podłodze, ale to pomaga tylko na gaśnięcie. Problem z ograniczonymi obrotami występuje zawsze.
    Ciekawe jest też, że auto nabiera większych obrotów kiedy z pedału wciśniętego w podłogę popuszczam nogę... Przy przepustnicy otwartej na 65-70% (wg. VAG) zamyka obrotomierz... Podczas jazdy lepiej też przyspiesza.
    Auto nie przełącza się w trakcie tego wszystkiego na PB - to tylko jeśli brakuje gazu.
    Na benzynie nie ma absolutnie żadnych kłopotów.
    Po podłączeniu pod VAG interfejs zwraca też błąd zbyt ubogiej mieszanki.
    Nie wiem co z tym zrobić... Auto non stop w drodze, strasznie drażni, a do najbliższego serwisu BRC 70 km i czasu brak...

    Ma ktoś z forumowiczów pomysł co jest z tym nie tak?
    Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek sugestie.
    Pozdrawiam,
    Mateusz.
  • #2
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Bez podłaczenia do kompa to raczej mierna sprawa tak strzelić i trafić w usterkę.
    W BRC jest dobra diagnostyka programowa, można tam włączac po kolei wtryski i wtedy obserwować co się dzieje.
  • #3
    Krzewka
    Level 14  
    Mogę sam to jakoś zdiagnozować? Są do tych instalek "domowe" interfejsy?
  • #4
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Normalnie na portalu aukcyjnym można do tego dostac interface.
  • #5
    Krzewka
    Level 14  
    Witam ponownie,
    od ostatniego wpisu minęło odrobinę, ale uporałem się z Passatem i chciałbym zostawić wskazówki dla osób z podobnym problemem.
    Winowajcą w moim przypadku okazał się reduktor.
    Kilka dni po moim wpisie na forum auto całkiem przestało pracować na gazie i 2 tygodnie zmuszony bylem jeździć na PB... :/
    Do naprawy wszystkiego wystarczyło później tylko kilka godzin czasu, trochę narzędzi i zestaw naprawczy za 69zł. :)
    Do tego po sugestii kolegi MORTEM kupiłem interfejs diagnostyczny do mojej centralki (kontakt do sprzedającego podam na PW. Na prawdę polecam zainteresowanym). Interfejs działa super. Obczytałem się tutoriali i poradników kalibracji takiej instalacji, a następnie wszystko zrobiłem sam.
    Efektem jest świetnie pracujący układ zasilania LPG. Auto nigdy nie jeździło tak dobrze na gazie. Zniknęło wszystko co przeszkadzało w normalnym użytkowaniu, a podczas przyspieszania nie widzę różnicy czy jadę na LPG czy PB.
    Po mapowaniu gazu na nowo, czekam na wyniki spalania. :)
    Pozdrawiam wszystkich!
  • #6
    Krzewka
    Level 14  
    Witam,
    chyba za wcześnie chwalenie się ogarniętą instlacją...
    Po przejechaniu 200 kilometrów problem wrócił do punktu wyjścia i nie mam pojęcia jak to dalej ugryźć...
    Auto zachowuje się jakby nie dostawało gazu, a po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową na odpalonym silniku zamiast białej strugi gazu wydostaje się z niego gaz bezbarwny (bardziej powietrze wymieszane z LPG). To samo kiedy zdejmuję wężyki z wtrysków.
    Żeby było jasne jak pracuje silnik, poniżej zamieszczam film nagrany dziś rano.
    Jeśli ktoś miał podobny przypadek, bardzo proszę o poradę...

    W 00:16 sekundzie auto przełącza się na gaz, czemu towarzyszy głośne spalanie stukowe (tak sądzę). Wcześniej podczas sprawdzania korekty czasu wtrysku na testerze podczas "poszarpywania" silnikiem, ten pokazywał wartości z kosmosu bo czas wynosił chwilami ponad 200ms...
    Od 00:32 sekundy trzymam gaz w podłodze aż do 00:43.
    Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika przełączyłem auto na benzynę. Na PB wszystko działa jak trzeba, po czym znowu wracam na LPG i to samo...

  • #7
    krzyniu3000
    Level 9  
    Witam ja posiadam instalacje brc fly sf i mam podobny problem tylko ze nie moge zaprogramowac instalacji na gazie mspy benzyny normalnie daje sie zrobic , u mnie te falowanie wystepuje ale nie zawsze to zaczelo sie dziac po czyszczeniu wtryskiwaczy pomarsnczowych keihin
  • #8
    Krzewka
    Level 14  
    Witam po raz trzeci,
    u mnie temat nareszcie zamknięty. Uszkodzone okazały się końcówki przewodów instalacji elektrycznej BRC biegnące do akumulatora z centralki. Konkretnie chodzi o 3 czarne minusowe przewody. Miedziany kabel i zakuwka zaczęły się utleniać i rozpadać. Przewody zakułem na nowo. Do tego do auta wpadły nowe świece zapłonowe NGK PFR6Q i wszystko wróciło do normy. :)
    Jedynym problemem jaki został to opdalanie po krótkim nawet postoju... Trzeba po prostu długo kręcić... :/ Podejrzewam, że podczas składania parownika gdzieś została nieszczelność i gaz dostaje się do dolotu...
    Jak będzie czas, trzeba to zmontować na nowo. :)
    Koledze polecam przejrzeć instalkę. Być może podczas czyszczenia wtrysków jeden z kabli został przerwany czy odpięty i dzieją się cuda...

    Dodano po 1 [minuty]:

    I kolejna sprawa, to jak kolega czyścił wtryski? Czym i w jaki sposób?
  • #9
    MORTEM
    DVD technology specialist
    Jak widać, wszytko można samemu zrobić, jak ktoś się nie boi urzywać mózgu i rąk.
    Co do połączeń elektrycznych, to ja preferuję raczej zalutowanie końcówek po ich mechanicznym ściskaniu. Mam wtedy pewność, że ilość potencjalnych punktów przerw zminiejsza się drastycznie.
    Co do długiego kręcenia, to rozumiem, że dzieje się to jak przystaniesz na 5-10 min i gaz jest jeszcze w dolocie i układ przy zapalaniu jest na benzynie ??
  • #10
    Krzewka
    Level 14  
    Kable zlutowałem ze sobą jeszcze przed zagnieceniem w zakuwce. To chyba powinno wystarczyć.
    Jeśli chodzi o odpalanie to dokładnie tak. Wydaje mi się, że po prostu gaz dostaje się do dolotu z przewodów, bo od razu czy nawet do 2-3 minut po zgaszeniu silnika auto pali normalnie. Odpala zawsze z benzyny, dopiero po chwili przechodzi na gaz.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nie bardzo widzi mi się po raz kolejny rozbierać parownik... Korpus jest ze stopu aluminium i boję się o zerwanie gwintów. Śruby jednak trzeba kręcić dosyć sporym momentem, a jak zerwę nawet 1 to może być ciężko potem to jakoś solidnie uszczelnić. Nie jestem pewien czy to na 100% wina nieszczelności reduktora, czy znowu jakaś pierdoła.
    Ma kolega sposób na sprawdzenie?
  • #12
    Krzewka
    Level 14  
    Ok. W wolnej chwili rzucę okiem.
    Dzięki za podpowiedź!
  • #13
    MORTEM
    DVD technology specialist
    To jest sekwencja, więc pozostawiony gaz w dolocie to raczej niemożliwe. Częsciej sie to zdarza w układach drugiej generacji, gdzie nie trzymają elektrozawory lub sam parownik.
    Bardziej mi tu pachnie nieszczelnością układu dolotowego "lewe powetrze" niż pozostałościa gazu. Są jakies błędy do odczytania ze sterownika ??
  • #14
    Krzewka
    Level 14  
    Nie ma nic... Od czasu do czasu zawiesza mi się zworek N75 i tylko o tym dostaję błąd.
    Poza tym, gdybym gdzieś w dolocie miał dziurę, gubiłbym doładowanie. Tymczasem MAP instalki BRC podczas kalibracji pod obciążeniem podaje odczyt ok. 1590-1600 mbar ciśnienia bezwzględnego, więc idealnie na ten motor (w serii turbina dmucha 0,6 bar w peak'u)...
    No i tu właśnie mam problem, bo nie ma pod co podciągnąć tego ciężkiego odpalania...
  • #16
    MORTEM
    DVD technology specialist
    No to pozostaje jeszcze jedna próba, która to ewidentnie wykluczy.
    Jeździsz normalnie na gazie tak jak zawsze, ale jak podjeżdzasz do miejsca postoju, to przełącz wcześniej z 1-2 min na benzynę. Napisz potem czy odpalanie jest lepsze.
    Ja miałem dokładnie ten sam problem i okazało się, że winny u mnie jest czujnik połozenia wału a dokładnie styki w jego kostce. I działo sie to tylko wtedy jak miałem krótkie postoje, tzw"wyskoczenie po gazetę" itp.
  • #17
    Krzewka
    Level 14  
    Ok, sprawdzę jak wrócę do domu bo nie ma mnie na miejscu, a auto zostało w garażu. Na pewno dam znać.
    Dzięki za sugestie.
  • #18
    Krzewka
    Level 14  
    Odgrzewam delikatnie temat.
    Zrobiłem jak radził kolega @MORTEM. Po jeździe autem na benzynie i odstawieniu go na całą noc do garażu pali na dotyk, po jeździe na gazie - jest problem...
    Nieszczelność reduktora?
  • #20
    Krzewka
    Level 14  
    Jak to uszczelnić?
    Od tego jest ta mała okrągła gumka w reduktorze, którą umieszcza się w takiej pochylni?
  • #22
    Krzewka
    Level 14  
    Ok, ale dzieki za podpowiedź. Ciepło się zrobiło, więc może jeszcze dzisiaj to rozbiorę i sprawdę.
  • #23
    MORTEM
    DVD technology specialist
    A ile jest przejechane na tej instalacji ??
    Może reduktor warto zregenerować do idealnego stanu i nie bawić się w kilkukrotne rozkręcanie ??
  • #24
    Krzewka
    Level 14  
    Instalacja ma jakieś 120.000 km.
    Reduktor regenerowałem zestawem naprawczym uszczelek i membrany.
  • #25
    MORTEM
    DVD technology specialist
    A przy jakim przebiegu był regenerowany ??
  • #26
    Krzewka
    Level 14  
    Jakieś 1000 km temu, kiedy zaczęły mi się kłopoty z gazem.
    Jedną z pierwszych rzeczy było zregenerowanie parownika.
  • #28
    Krzewka
    Level 14  
    Z tym, że do momentu usterki tego wszystkiego nie było żadnych kłopotów... Auto zawsze paliło na przekręcenie kluczyka.
    Jest możliwość, żeby gaz dostawał się do dolotu z przewodu podciśnienia biegnącego do reduktora?
  • #30
    Krzewka
    Level 14  
    Czyli co? Rozbierać ten reduktor od nowa? Czego mam tam szukać? :/