Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104

04 Lut 2014 18:07 6144 24
  • Poziom 17  
    Witam, mam taki problem ponieważ Peugeot 106 jeździł bez żadnych objawów ale nagle w trasie stracił moc i zgasł. Zdiagnozowaliśmy że paliwo przy kręceniu rozrusznikiem nie dochodzi do silnika. Ostatecznie dotarliśmy do przekaźnika pompy paliwa Bitron type 240.104. Stąd moja prośba abyście sprawdzili czy z nim wszystko w porządku. Zaraz dodam jego zdjęcie i napiszę które piny przewodzą prąd, sprawdzone miernikiem uniwersalnym. Piny na zdjęciu oznaczone według mojej kolejności bo nie widzę numeracji PIN.


    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104 Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104

    Piny które przewodzą: Czyli wykazały opór na 0, czyli przewodnictwo jest.
    1 - 8
    2 - 10
    4 - 14
    5 - 11, 12, 13
    7 - 15
    11- 12,13
    12- 13
    11- 13

    Czy jest ktoś wstanie na podstawie tego co dałem sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny czy nie?

    Z góry dziękuję.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Ile kW ma twoje autko?
    Numeracja idzie odwrotnie w tym przekaźniku - tam gdzie jest więcej pinów jest od 1 - 8, a poniżej (gdzie jest mniej pinów) od 9 - 15
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    32 KW, jak coś będę cały czas sprawdzał czy ktoś coś odpiszę, bo zależy mi na czasie ;)

    Czyli w numeracji właściwej, prąd przewodzi pin:
    9-1
    10-3
    12-7
    4,5,6-13
    15-8
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    sprawdź wyłącznik bezwładnościowy.
    Pin nr. 1 odpowiada za pompę paliwa. Po przekręceniu kluczyka powinno być tam 12V. Ale pamiętaj że masz odwrotnie ponumerowane piny. Patrz edit mój wcześniejszy komentarz.
    Sprawdź bezpiecznik pompy paliwowej.

    Tutaj jak sprawdzić to ustrojstwo:
    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104


    Że tak jeszcze zapytam... ładowanie aku jest? Aku sprawne?
  • Poziom 17  
    musrus napisał:
    sprawdź wyłącznik bezwładnościowy.
    Pin nr. 1 odpowiada za pompę paliwa. Po przekręceniu kluczyka powinno być tam 12V. Ale pamiętaj że masz odwrotnie ponumerowane piny. Patrz edit mój wcześniejszy komentarz.
    Sprawdź bezpiecznik pompy paliwowej.


    Zapomniałem dodać, wszystkie bezpieczniki wyjęte i sprawdzone, żaden nie był spalony.

    Dodam także że przy utracie mocy i gaśnięciu samochodu zgasły wszystkie podświetlenia tablicy i kontrolki natomiast światła samochodu drogowe świeciły się ale przygasły na moment.

    Ładowanie akumulatora sprawne, akumulator sprawny. Nigdy żadnego z nim problemu zawsze palił i nigdy nie trzeba było nawet w zimę doładować. Dzisiaj świeżo ładowany był akumulator i na nim były próby odpalenia, sprawdzane wtedy były bezpieczniki i czy pompka paliwa daje paliwo. Mógłbyś jakoś łatwiej opisać to jak go sprawdzić bo schematy jakoś nie bardzo umiem czytać ;)
  • Poziom 10  
    podłącz pompę paliwa na "krótko" i próbuj kręcić. Na pinie 1 po przekręceniu kluczyka powinno być 12V które idzie na pompę. Sprawdź to najpierw
  • Poziom 17  
    Tak myślałem, ale na krótko czyli przy samej pompie gdzieś na zbiorniku czy te piny tam zewrzeć, gdzieś czytałem że 1 i 11 wystarczy. To ojca samochód i mówi mi nie kombinuj tam z podłączaniem czegoś bo całą elektrykę spalisz. Jutro będzie w pracy to mogę kombinować ;)

    Jak najłatwiej dostać się do pompy paliwa? Pod tylnym siedzeniem będzie można się dostać ?

    Jutro o godzinie 9 sprawdzę czy jest tam 12V i dam znać ;) Nie będę dalej kombinował ;) Póki ktoś nie odpisze co dalej :)
  • Poziom 17  
    musrus napisał:
    Kolego kingsly. Szukajka elektrody nie boli:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1712768.html

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1382833.html

    pomęcz temat z tym co do tej pory wiesz, później napisz o efektach


    Czytałem akurat te dwa tematy zanim podszedłem do Peugota drugi raz po sprawdzeniu iskry i bezpieczników. Po tych własnie tematach i na kilku innych portalach dotarłem do tego całego przekaźnika, wcześniej o jego istnieniu nie wiedziałem. I z tych własnie tematów brałem tą wiedzę, co pytałem czy te piny zwierać z sobą.

    Co do wyłącznika bezwładnościowego to było pierwsze co zrobiłem jak przywieźli samochód na lince, z nim jest ok.

    Dodam jeszcze tak os siebie że Ojciec to taka osoba że dość często czyścimy klemy od akumulatora, konserwujemy tak samo z stykami, żarówkami bo wiadomo zajdzie rdzą czy coś i nie ładuje akumulatora albo coś nie świeci.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Wiesz co masz sprawdzić, więc działaj.

    1. Czy pompa ma zasilanie. Jeśli tak to czy pracuje (pluje paliwem).
    2. Iskra na świecach. Jest czy nie.
    3. Czujnik położenia wału.

    Po sprawdzeniu tego możemy szukać dokładniej.
  • Poziom 17  
    Więc jutro sprawdze czujnik położenia wału, z tematów czytanych wcześniej czytałem że ma mieć 300 Ohm

    Pompa po odłączeniu od silnika przewodów paliwowych nie pluje paliwem, nie widać żadnych wycieków pod samochodem sucho czyli przewody będą ok. Gdzie dokładnie sprawdzić czy pompa ma zasilanie? Sprawdzone po wpisaniu kodu do odpalenia i kręceniu rozrusznikiem.

    Iskra na świecach jest i to bardzo ładna.

    A przy okazji przy kupnie samochodu przy jednym z kluczyków jest taki mały kluczyk, wiecie do czego on jest bo ojca to intryguje odkąd ma samochód?
    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104
  • Poziom 10  
    Nie mam pojęcia od czego jest kluczyk, nigdy tego auta nie miałem na warsztacie...
    Pompę paliwa znajdziesz pod tylnym siedzeniem. Będzie na pewno klapka do odkręcenia. Pod klapką znajdziesz złącze elektryczne (3):
    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104

    UWAŻAJ, wszystko robisz przy baku i w baku na własną odpowiedzialność (każda iskra, zwarcie może spowodować wybuch). Przede wszystkim gdy będziesz odłączać wtyczkę zapłon musi być WYŁĄCZONY! Najlepiej kluczyk miej w kieszeni.

    Odłączamy wtyczkę, następnie musimy włączyć zapłon i zobaczyć czy na przewodzie 121B jest 12V. Jeżeli jest to WYŁĄCZAMY zapłon i bierz kluczyki ze sobą. Podłącz wtyczkę, włącz zapłon i słuchaj czy pompka pracuje. Ucho do dziury gdzie pompka i słuchaj czy coś tam buczy.
  • Poziom 17  
    Witam, sprawdziłem ten 1 pin przy przekaźniku, jet 12,55V.
    Mierzyłem także rezystancje czujnika położenia wału, miernik ustawiłem na 20k i pokazał mi 25,8 Ohm
    Co do pompki paliwa, to jem śniadanie i jej będę szukał, pod siedzeniami mam tylko 2 czarne zaślepki plastikowe, daje zdjęcie, czy wiecie która to może z nich? Bo nie miałem śrubokręta żeby podejrzeć pod nie.

    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104

    Sprawdziłem na pompce i mierzyłem napięcie wykazało 0V
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Kluczyk jest od syreny dokładanego alarmu, lub jakiegoś podobnego chińskiego dziadostwa.
  • Poziom 10  
    A kluczyk przekręciłeś przed mierzeniem?
    Jeśli tak to masz gdzieś przetarty przewód, który idzie do pompki i ideowo ma pompkę zasilać 12V. Albo też 12V pojawi się dopiero przy kręceniu kluczykiem
  • Poziom 17  
    ociz napisał:
    Kluczyk jest od syreny dokładanego alarmu, lub jakiegoś podobnego chińskiego dziadostwa.


    Alarm był w tym samochodzie ale został zdemontowany.

    Dodano po 1 [minuty]:

    musrus napisał:
    A kluczyk przekręciłeś przed mierzeniem?
    Jeśli tak to masz gdzieś przetarty przewód, który idzie do pompki i ideowo ma pompkę zasilać 12V.


    Tak kluczyk przekręciłem, mierzyłem i słuchałem czy coś tam w niej się dzieje, czyli przetarty przewód a nie ten przekaźnik ? Przetarty przewód mi się nie wydaje, 140 tys przebiegu, czytałem że takie rzeczy jak przetarcie robiły się przy przebiegach rzędu 300-400 tys.
  • Poziom 10  
    Sprawdź jeszcze raz dla pewności czy na pinie 1 masz 12V. Jeśli jest 12V na 1 pinie, a na pompie nie ma to przetarty przewód

    Jeśli bezpiecznik jest dobry, to dla ułatwienia sprawdzaj przejście (opór) pomiędzy wejściem pinu 1 a dojściem do bezpiecznika, później przejście między bezpiecznikiem do pompy.
  • Poziom 43  
    Normalnie jak włączysz zapłon podłącz próbówkę we wtyk pompy i sprawdź czy do chodzi napięcie ,nie miernikiem. Jak dochodzi zasilanie i jest masa a pompa milczy wymień pompę.
  • Poziom 17  
    andrzej20001 napisał:
    Normalnie jak włączysz zapłon podłącz próbówkę we wtyk pompy i sprawdź czy do chodzi napięcie ,nie miernikiem. Jak dochodzi zasilanie i jest masa a pompa milczy wymień pompę.


    Próbnik nie zaświecił ani przy wyłączonym zapłonie, bez kodu i po wpisaniu kodu, o dziwne złącze jest na 2 kable, biały i żółty, do żółtego jest w tym samym pinie zielony, ojciec mówi że żółty to zawsze była masa, więc nie rozumiem. Skąd 3 kabel ?

    Peugeot 106 II 1.0 '96 - BITRON 240.104
  • Poziom 10  
    Sprawdzałeś ten wyłącznik bezwładnościowy? Jest pod maską po prawej stronie u góry takie czarne "coś" i trzeba wdusić "kapturek.
  • Poziom 17  
    Tak, sprawdzony kilka razy i raz po przycholowaniu samochodu, wylacznik jest ok
  • Poziom 17  
    Czyli rozumiem po zawarciu pinow sprawdzić czy na obu nóżkach bezpiecznika jest napięcie?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Sprawdzam właśnie na pinie 11 i 8 mam 12v, na 12 mam 0,11V a na 1 pokazuje 0v patrzę na numeracje na wtyczce napisana

    Dodano po 13 [minuty]:

    Opór mam między bezpiecznikiem a pinem 1i 11

    Dodano po 12 [minuty]:

    Sprawdzone przejście przez mierzenie oporu między wtyczką pompy paliwa a gniazdem przekaźnika i wykazało dla obu kabli opór na kilku pniach, głównie na tych samych pinach
  • Poziom 10  
    Kolego, masz schemat. Pin 8 o którym mówisz w gnieździe przekaźnika to bezpośredni +12V z akumulatora. Pin 12 w ogóle nie ma znaczenia, bo nie jest używany (przynajmniej do sterowania pracy silnika).

    Sprawdzaj jak kolega wyżej radzi. Żarówką.

    Jeśli nie umiesz działać ze schematem, odeślij problem do elektromechanika.
    Na odległość trudno pomóc.

    Mogę pomóc opisując Ci co jest co w przekaźniku K46 o którym tu cały czas mowa:

    1 - zasilanie pompy paliwa
    2 - zasilanie cewki przekaźnika (+12 po stacyjce)
    4 - jakiś sygnał do ECU (12V)
    5 - zasilanie czujnika prędkości pojazdu
    6 - zasilanie immobilizera
    7 - masa
    8 - bezpośrednie zasilanie z akumulatora (12V)
    9 - zasilanie grzałki sondy lambda, cewki zapłonowej
    10 - sterowanie masą z ECU (sterowanie pompą paliwa, cewką i grzałką sondy lambda)
    11 - bezpośredni +12 z akumulatora
    13 - wtryskiwacz
    14 - zasilanie drugiej cewki przekaźnika (plus po stacyjce 12V)
    15 - zasilanie zaworu odpowietrzającego i zasilanie ECU
  • Poziom 17  
    Auto jutro idzie do elektromechanika na komputer, on się tym zajmie. Dam znać co było.

    Pompa paliwa wymieniona na metalową od Renault i już jest ok ;)