Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Makita HR4001c - Brak udaru

04 Lut 2014 21:36 3165 6
  • Poziom 14  
    Witam.
    Makita HR 4001c w stanie bardzo dobrym wizualnym, niestety znikł udar. Miałem kilka razy w naprawie u Siebie podobne modele ale zazwyczaj do przezwojenia był wirnik. Tu mam mały problem. Po rozebraniu okazało się że uszkodzeniu uległ element nr 21 - pęknięty prawy wodzik. Czy to jest element odpowiedzialny za brak udaru czy przyczyny szukać głębiej, co wymienić jeszcze zamawiając części. Jak zdjąć element 35. I ogólnie na co zwrócić uwagę. I czy w większości młotów korbowód jest plastikowy.
  • Poziom 23  
    W makitach korbowód jest plastykowy element 21 odpowiada za wiercenie z kuciem lub samo kucie. Element 35 sam wypadnie gdy rozkręcisz od strony lufy lub przy delikatnym puknięcie za udar odpowiada tłok wraz z bijakiem i uszczelkami oraz smar. Mając uszkodzony element 21 nie masz wiercenia gdyż tuleja nie dociąga koła zębatego. Wymień ten plastik oraz oringi na tłoku i bijaku (24,25,26,32,38) oraz smar
  • Poziom 14  
    Dzięki za informację, części zamówione. Dodam tylko że wiercenie było i można je było rozłączyć ale udaru brak całkowity.
    PS.Pierwszy mój młot duży w naprawie (2450, 2470, 2-24, 2-26 znam na pamięć) dlatego mam pytania. Smar ładujemy podobnie jak w małych młotkach - lekkie posmarowanie tłoczka reszta do komory.?
  • Poziom 14  
    Wymieniłem wspomniany wodzik ale nie mogąc zdemontować elementu 46 - cylinder złożyłem wszystko i.. Brak udaru oczywiście. :) Rozebrałem dziś znów by wymienić oring który mi został, na tłoczku ale nie mam pojęcia jak wymontować cylinder.
  • Poziom 23  
    Jaki oring tobie został?
  • Poziom 14  
    Chyba Nr. 37, nr 38 nie było akurat ;) i pewnie 38 jest oringiem tłoka. Ale jak dobrać się do wspomnianego cylindra by wymontować tłoczek.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Nie trzeba wymontowywać cylindra aby wyjąć tłoczek. Wystarczy wyjąć wał korbowy 86 ku dołowi. Jeśli chcesz szybciej to możesz pod dłutować korbowód 36 dwoma śrubokrętami ku górze mając korbowód wysunięty maksymalnie na zewnątrz (tzn. masz go jak najwięcej widzieć). Po wyhaczeniu elementu 36 z elementu 86 cały korbowód wraz z tłokiem przepychasz przez cylinder i wymieniasz oringi.