Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW/M10/E30 - Znikająca Iskra silnik M10 - wtrysk

fle 04 Lut 2014 23:13 1779 7
  • #1 04 Lut 2014 23:13
    fle
    Poziom 9  

    Mam następujący problem:
    W bmw e30 silnik m10 1.8, raz na jakiś czas znika iskra. I to tak, że nawet nie ma jej na cewce (na głównym kablu z cewki zbliżonym drugim końcem do masy,podczas rozruchu).
    Zapłon tranzystorowy jak mniemam, moduł telefunken (dwie okrągłe wtyczki), czujnik halla w aparacie zapłonowym. Nie ma immobilizera.

    Gdy auto zgaśnie podczas jazdy(czasem po 3 może 4 km) i stwierdzę brak iskry, próbówką sprawdzam cewkę gdy zapłon włączony:
    pin 15 i masa = świeci.
    pin 1 i masa = świeci.
    Cewka nie gorąca, ani nawet ciepła nie stwierdzam.
    Rezystancja cewki, powiedział bym że w normie.(zarówno pomiędzy 15 i 1, jak i 15 i głównym) Zresztą wymieniłem na nową, bo stara powiedział bym raz dawała opór na głównym, raz nie.
    Czujnik halla, po wypięciu z modułu wtyczki i sprawdzeniu na niej, wykazuje około 1200 Omów (temperatura ujemna otoczenia) - książkowo ma mieć 1100.
    Kopułka i palec, w normie - zresztą one chyba nie mają nic do rzeczy gdy iskra ma być tylko z cewki.
    Dołożyłem masę na aparat zapłonowy, na silnik, na budę. Lecz wciąż mam to samo. Czasem zrobię dystans 7 km i nic się nie dzieje, a czasem po 3 km, auto zgaśnie(bez szarpnięcia,bez dławienia) i koniec-nie odpali. Po holowaniu auta (zapłon włączony) 3 - 4 km na parking, odpalam - i pięknie od pierwszego strzała odpala i równo pracuje.

    Czy macie jakieś sugestie? gdzie szukać przyczyny gaśnięcia z powodu braku iskry? Staje się to upierdliwe, jak i niebezpieczne.
    Kable ? (główny - cewka - aparat sprawdzony - oporność około 2000 Omów)
    Aparat?
    Moduł?
    Komputer sterujący ?
    Jak podejść do tematu i co sprawdzać ?
    Wdzięczny za sugestie.

  • Fibaro
  • #2 06 Lut 2014 06:05
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.

  • Fibaro
  • #3 06 Lut 2014 11:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.

  • Fibaro
  • #4 06 Lut 2014 12:57
    fle
    Poziom 9  

    w książce obsługi było napisane, aby sprawdzić oporność czujnika w aparacie,może mylnie nazwałem go hallem.
    Czy ten moduł zapłonowy potrzebuje masę do poprawnego działania?
    Bo nie wiem, czy sam w środku ma gdzieś przerwę w obwodzie, czy po prostu traci masę.
    Jednak ma to już sporo lat eksploatacji za sobą i nie wiem czy jednak nie śniedzieje gdzieś i traci masę. Teoretycznie czyściłem jego połączenie z budą, i sprawdzałem masę.
    Najbardziej mnie dziwi fakt "losowości" wystąpienia usterki i jej zanikania. Być może płynie większy prąd, który coś nagrzewa w nim i to powoduje przerwę w obwodzie.

    Rozbieralny jest ten moduł ? czy trzeba go wyrzucić i szukać innego? Są jakieś nowe zamienne? Czy trzeba by cały system robić od nowa ?

  • #5 06 Lut 2014 13:25
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Moduł 20zł na all....

  • #6 07 Lut 2014 21:44
    fle
    Poziom 9  

    Zmierzyłem napięcie na czujniku aparatu podczas rozruchu. Jakieś tam się wytwarza - nie potrafię dobrze określić, bo ma za dużą zwłokę mój miernik elektroniczny. Ale powiedział bym że poniżej jednego volta. (<1V)
    A na zakresie miernika do 2000m, na rozruchu pokazywał 040 V do 070 V gdy puszczałem kluczyk.

    Nie wiem, czy nie za niskie ?

    Moduł już zamówiłem - podmienię zobaczę co będzie się działo.
    Był czas że obrotomierz "świrował", raz pokazywał dobrze, a raz skakała wskazówka, albo wcale nie pokazywała. Ale się to uspokoiło, a do tego później również cewka była wymieniana.
    Przypomniał mi się ten fakt, a gdzieś wyczytałem, że obrotomierz może wariować gdy coś jest nie tak z czujnikiem halla - tu jak ustaliliśmy, go nie ma.
    Może to właśnie moduł dogorywa.

  • #7 13 Lut 2014 09:59
    fle
    Poziom 9  

    Zakupiłem moduł,zamontowałem - póki co jest dobrze, ale nie zrobiłem jeszcze porządnego dystansu po zmianie. Dziś zamierzam się wybrać na długą przejażdżkę. O efektach/skutkach napiszę.

  • #8 24 Lut 2014 22:50
    fle
    Poziom 9  

    Zrobiłem już dobrze ponad tysiąc kilometrów na tym module i nie mam już takich złych objawów. Bardzo dziękuję za wskazówkę.
    Dla potomnych -> numery modułów:
    Oryginalny numer BMW 12141705608
    MAGNETI MARELLI:
    940038535010
    940038535
    BMW:
    1214 1287 757
    1214 1705 607
    1214 1705 608
    1214 1706 439
    LUCAS:
    DAB 416
    SIEMENS:
    5 WK 6
    6116
    VALEO:
    245541
    2595030

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME