Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes actros 2544 6*2 2007r - brak bagnetu do sprawdzania poz oleju

05 Lut 2014 10:08 15537 6
  • Poziom 9  
    Witam parę dni temu firma w której pracuję zakupiła mercedesa actrosa 2007r 3 osie(jedna podnoszona)+hds
    podczas wymiany oleju zauważyłem brak bagnetu-jest tylko zaślepka w miejscu gdzie wsadza się bagnet.W suderze powiedziano mi ze jest w nim czujnik poziomu w misce olejowej i nie ma bagnetu.Troszkę nie chce mi się wierzyć dlatego piszę tu.
    Po drugie,podczas wymiany oleju komputer pokazuje ile oleju należy wlać jeżeli brakuje,ale gdzie mam wejść żeby zobaczyć stan oleju?szukam w tym kom i nie znajduję.
    dziękuję za ewent. odpowiedzi.pozdr
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    1 zakladka to data czas i prędkość.
    2 zakladka zawiera informacje o stanach i wartościach dotyczących auta.
    3 wartosci zużycia paliwa i czas pracy, itd. Wszystko jest bardzo proste...
    Olej jest w 2 zakladce.
    Wartość OK w stanie oleju to okolo -6....+2 litry dla silnika OM501 i 541 Ilość oleju dla tego modelu to najczęściej 34litry ale mogą być pewne roznice zwiazane z rodzajem misy olejowej.
    Najlepiej wlać okolo 27 litrow i odpalić silnik, nastepnie sprawdzic jaka jest wartość w stanie oleju, i tyle dolać. Lepiej wlać 2-3 litry mniej jak 1 litr za dużo! Dopiero pulpit zaświeci na czerwono.
    Zaślepiony kruciec po "miarce oleju" służy do wymiany oleju na stacji obsługi pompami vacum z kontrola ilości oleju.
  • Poziom 9  
    fajnie! Dziękuję za odp. jutro się pobawię komputerkiem-ale okazuje się ze Suder miał racje!
    dzięki pozdrawiam!
  • Poziom 22  
    lenavidi napisał:
    fajnie! Dziękuję za odp. jutro się pobawię komputerkiem-ale okazuje się ze Suder miał racje!
    dzięki pozdrawiam!


    Suder ma racje ale jak chcesz to możesz kupić taki bagnet w serwisie. Ja mam 2546 3 osie z 2008r. i też nie mam bagnetu.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Mamy 120 aut MP3 i MP4 w żadnym nie ma bagnetu!
    Niektórym kierowcom przeszkadza ze nie mogą dotknąć i naocznie przekonać się ile jest oleju :D
    Mieliśmy tez TGA w których były bagnety i pomimo komunikatu o braku oleju, a w 2 przypadkach (o zgrozo) o braku ciśnienia, kierowca nawet nie pofatygował się sprawdzic olej !!! Także wnioski same się nasuwają... ..brak, źle... jest, to się nie używa.....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja z kolei mam trochę inne obserwacje: problem z kontrolą poziomu oleju zaczyna się wtedy gdy aby wyciągnąć miarkę trzeba podnieść kabinę. W przypadku gdy miarka jest dostępna np po uniesieniu maski z kontrolowaniem oleju nie jest tak źle. Natomiast jeśli trzeba unosić kabinę to praktycznie nikt nie sprawdza i opiera się jedynie na wskazaniach z czujnika poziomu. Też miałem kilka przypadków gdy pomimo tego, że na wyświetlaczu pokazywało, że oleju jest mało to kierowca nie pofatygował się by sprawdzić. Domniemam, że producenci pojazdów doszli do wniosku, że skoro pomimo tego, że są miarki a kierowcy nie raczą kabiny podnieść by z nich korzystać to lepiej z miarek zrezygnować i zaoszczędzić na kosztach produkcji. Wszak wyposażenie każdego wyprodukowanego pojazdu w miarkę też ileś tam kosztuje.
    Osobną grupą są ci, którzy w ogóle oleju nie kontrolują. Obojętnie czy jest miarka czy jej nie ma oraz czy można sprawdzić na wyświetlaczu czy nie.

    serwis_gh napisał:
    Niektórym kierowcom przeszkadza ze nie mogą dotknąć i naocznie przekonać się ile jest oleju :D


    serwis_gh kontrolowanie oleju za pomocą czujnika ma też swoje wady. Miałem przypadek gdy dostawała się woda do oleju, ciśnienie nieznacznie spadło a kierowca jeździł nadal bo przecież czujnik pokazywał maksymalny poziom. Oczywiście kabiny nie podniósł i nie chwycił za miarkę bo po co skoro w misce jest czujnik? I tak jeździł i jeździł aż zaczęło coś pukać. Wtedy dopiero uniósł kabinę i wyjął miarkę a z niej rozrzedzony wodą olej aż się wylewał. Gdyby nie ten cholerny czujnik to pewnie by co jakiś czas sprawdził i dużo prędzej się zorientował, że oleju przybywa. Cała sprawa zakończyła się wymianą silnika.
    W Mercedesie pewnie skończyłoby się to inaczej ponieważ tam wyświetlacz pokazuje również zbyt wysoki stan oleju. Niestety w Renault nie ma takich luksusów.