Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes actros 2544 6*2 - adblue zamarzło i coś rozwaliło

lenavidi 05 Lut 2014 10:28 5547 13
  • #1 05 Lut 2014 10:28
    lenavidi
    Poziom 8  

    Mercedes po zakupie postał troszkę na mrozie no i podczas odpalenia zaczął lać się od dołu adblue. Jutro wjeżdżam na kanał i będziemy to naprawiać.
    Moje pytanie -co mam zrobić z tym problemem?ciężarówka zimą będzie b.mało eksploatowana-co robić spuszczać na zimę?troszkę lipa...
    dziękuję za odp.

    1 13
  • #2 05 Lut 2014 12:32
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam. Najczęściej zamarza AdBlue w pompie na skutek co dziwne braku (niskiego poziomu) AdBlue! Pompa pęka a nastepnie zalewa silnik pompy a to co wycieka to usterka która już jakiś czas trwa. I dopiero teraz widać ze nie działa. Sprawdzic tez trzeba jakość plynu chłodzacego.

    1
  • #3 05 Lut 2014 12:49
    lenavidi
    Poziom 8  

    Możliwe ze tak jest!
    samochód był przyprowadzony,adblue było co kot napłakał,inny kierowca pojechał na udt i wtedy wywaliło adblue-teraz gdy go doleję dopiero po odpaleniu auta wycieka. Jutro wjadę na kanał i mechanik sprawdzi "gdzie to leci"
    Czyli nie spuszczać ale dolać do pełna po naprawie ?

    0
  • #4 05 Lut 2014 13:03
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zerknij również na wentyl od akumulatora powietrza lubi na mrozie pękać.

    0
  • #5 05 Lut 2014 14:24
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    lenavidi napisał:

    Czyli nie spuszczać ale dolać do pełna po naprawie ?

    Niekoniecznie full chyba ze ma długą trasę, najlepiej co najmniej 1/3 lub połowę wtedy ogrzewanie płynem chlodzacym działa najskuteczniej.

    0
  • #6 05 Lut 2014 15:54
    lenavidi
    Poziom 8  

    ok !jutro dam znac co rozwaliło.
    dziękuję za podpowiedzi!
    pozdrawiam!

    0
  • #7 05 Lut 2014 19:55
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 06 Sty 2016 14:22
    lukasz56
    Poziom 11  

    Witam , mój Actros MP2 stał od świat nie jeżdżony a było parę dni mrozów po -18 stopni (raz go odpaliłem i pracował na wolnych obrotach około 25 minut ) teraz jak się ociepliło zaczęło kapać z pompy ad blue ( dokładnie spod tej membrany przykręcanej na trzy śrubki.Widać ,że zamarzło bo aż ta aluminiowa płytkę membrany w jednym miejscu skrzywiło ) Samochód normalnie pracuje i cały system ad blue najprawdopodobniej też bo nie wyświetla błędów na desce.Da się to naprawić wymieniając samą membranę w tym aluminiowym pierścieniem?Nie mam w okolicy żadnego fachury od ad blue niestety :(

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Sty 2016 17:17
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Sty 2016 23:25
    lukasz56
    Poziom 11  

    bodek434 napisał:
    Najczęściej trzeba wymienić cały moduł pompy. Jak pokrywę akumulatora wygięło to i w środku obudowa jest pęknięta. Tak się kończy brak kontroli ciśnienia powietrza w akumulatorku pompy i brak działania zaworu nad nim.
    Mercedes actros 2544 6*2 - adblue zamarzło i coś rozwaliło


    Możesz mi podpowiedzieć co mogę z tym fantem zrobić?Auto jest sprzedane a za dwa tygodnie klient ma go odebrać ( powie ,że coś podmieniłem bo było wszystko ok... )Wiem, że można ta pokrywę akumulatora kupić nową ale jak sprawdzić czy pompa nie pękła bo przypuszczam ,że ciężko będzie to zobaczyć gołym okiem.Jak założę nowy akumulator pompy a w środku będzie wyciek to tylko kwestią czasu będzie jak cały układ stanie...Za co ten akumulator pompy jest odpowiedzialny?

    0
  • #11 07 Sty 2016 19:53
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 11 Sty 2016 14:21
    lukasz56
    Poziom 11  

    Wymontowałem ten akumulator ciśnienia.Membrana jest wklęsła (nie ma w niej w ogóle ciśnienia, a wszystkie które widziałem na internecie są w kształcie balonu ) dodatkowo aluminiowy korpus jest krzywy w miejscu gdzie jest przykręcany jedną ze śrub.Znajomy powiedział,że mi to idealnie wyprostuje na tokarce ale chyba trzeba odpuścić bo pod spodem nie ma już tego wentylka do nabicia ciśnienia ( korozja go zjadła, a czytałem ,że po zamontowaniu nowego akumulatora trzeba do niego uzupełnić powietrze 3.2 bara )Sam korpus akumulatora mimo temperatury -18 stopni nie pękł w środku i z tego jestem najbardziej zadowolony bo się obawiałem najgorszego.Oryginalny akumulator ma numer 0001420106 i jest dostępny w serwisie w cenie 313 zł netto.

    2
  • #13 13 Sty 2016 21:20
    lukasz56
    Poziom 11  

    Dziś przyszedł ze Słowenii zamówiony przeze mnie oryginalny mercedesowski akumulator ciśnienia ( koszt 46 E z wysyłką ).Po zamontowaniu i nabiciu pompką do roweru ciśnienia ( nie miałem innej dostępnej :D wydaje mi się ,że ciśnienie zdecydowanie poniżej 3.5 bara bo bałem się ,że rozerwie ten gumowy balon akumulatora ) układ pracuje poprawnie a na desce nie świeci się żadna kontrolka sygnalizująca awarie.Z góry dziękuję wszystkim za dobre rady i pomoc.

    0
  • #14 15 Sty 2016 18:55
    Kamix141
    Poziom 10  

    Myślę że przy większym ciśnieniu wytrzymało by ale jak przy 3,5Bar jest ok to dobrze :)

    0