Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz 0.8 - Brak mocy, duże spalanie paliwa i oleju

05 Lut 2014 13:13 2850 7
  • Poziom 13  
    Witam. Ubiegłej wiosny miałem wymieniany wtryskiwacz i zawór wydechowy na II cylindrze, zawór był spalony. Zrobiony był szlif głowicy i wymieniona upg. Przed zimą wymieniono kpl rozrząd z pompą wody, zimer na wale oraz świece z przewodami i kopułką wraz z olejem. Lałem zawsze mobila, teraz kupiłem lotus. Od wimiany minęło ok 1000km, kiedy nagle zaczęła mrugać kontrolka oleju na wolnych obrotach. Czym prędzej na bok i zgasiłem silnik. Po odczekaniu paru minut wyciągnąłem bagnet, na którym była kremowa maź. Hmm, wyczytałem że to bolączka krótkich tras (a 2km do pracy autem się dojeżdża), wytrąca się para, skrapla się, wchodzi do oleju i trzeba auto czasem przegonić żeby ta woda odparowała. Wracając do bagnetu, bo spostrzeżeniu kremowej mazi bagnet oczyściłem, wsadziłem, a tu stan zerowy... Silnik odpaliłem, kontrolka się nie paliła olejowa. Dojechałem do domu, wlałem ponad 1,5 litra oleju (na 1000km!). Wczoraj zrobiłem trasę 180km. Na bagnecie przed trasą było ok 2cm oleju, po powrocie i sprawdzeniu okazało się, że ubyło 1cm. Jakieś dobre pół litra. W dodatku zwiększyło się spalanie i odczuwalny spadek mocy. Bieg V słuzy wyłącznie do utrzymania prędkości. Silnik o dziwo nie kopci na niebiesko. Auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 75k, jestem II właścicielem, obecnie ma najechane 148k. Nigdy wcześniej takich problemów nie było. Dodam, że pali na dotyk nawet przy minionych mrozach, w wyrównaczym nie pływają oczka ani w strumieniu cieczy nie pojawiają się pęcherze powietrza, cieczy chłodzącej nie ubywa....
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
  • Poziom 13  
    Mechanik, kóry uniegłej wiosny wymieniał upg i zawór mierzył te parametry i wtedy było ok ale to prawie rok czssu, coś się mogło wydarzyć. Spróbuję dziś umówić się na wizytę bo nie posiadam takowego sprzętu
  • Poziom 11  
    zużywał wcześniej olej? w tych silnikach normą są zapieczone pierścienie tłokowe, przerabiałem na tico i matizie.
  • Poziom 13  
    Nigdy nie bral aż takich gigantycznych ilości. Z reguły w okresie od wymiany do wymiany dolewało się max pół litra, aż do wymiany ubiegłej... Jutro jadę zmierzyć ciśnienie, założe się że II gar będzie miał odchyłkę i to on będzie przyczyną przez poprzednią awarię. @steyr, będąc bardzo optymistycznym myślisz, że wymiana pierścieni pomoże?
  • Moderator Samochody
    Maź na bagnecie w połączeniu z pozostałymi objawami to raczej efekt przedostawania się płynu chłodniczego do układu smarowania...
  • Poziom 13  
    jak już wcześniej nadmieniłem - płynu chłodniczego nie ubywa, po przegonieniu auta maź zniknęła, kolor oleju normalny...
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany. Pomiar ciśnienia i próba olejowa powiedziały wszysto - przedmuchy dołem, winy cyl III i po części II. Pierścienie zamówione.

    Pozdrawiam, może komuś ten wątek się przyda ;)