Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.6 16v GSI - Utrata mocy, dławienie się silnika, wysokie spalanie

TheHarderStyle 05 Lut 2014 18:51 7044 15
  • #1 05 Lut 2014 18:51
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    Dzień dobry,

    Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem.
    Opiszę problem w punktach:
    1. Odpalam samochód na zimnym silniku
    2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy
    3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc.
    4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek mocy
    5. Na biegu jałowym występują również minimalne wahania obrotów i trzęsienie się silnika.

    Sfilmowałem objawy na biegu jałowym:

    Link

    m.in w 1:48 słychać, że przy dodawaniu gazu, silnik niepłynnie wchodzi na obroty - to samo dzieje się przy przyspieszaniu, lecz czasem, gdy silnik przekroczy 2500-3000 obrotów, na chwilę dostaję tego "kopa" GSI.


    Wymieniłem:
    - cewkę
    - 2 razy kable do świec
    - 3 razy świece (szukając "tych właściwych do tego silnika")
    - kable masowe instalacji elektrycznej
    - uszczelniłem przepustnicę
    - wyczyściłem lambdę
    - wymieniłem tłumik końcowy (bo stary się rozsypał od trzęsienia;))
    - wymieniłem uszczelki pokrywy zaworów
    - wymieniłem uszczelki kolektora ssącego
    - odciąłem zawór EGR
    - wymieniłem olej

    I problem wciąż pozostaje. Nie dość, że Corsa nie jest Corsą B 'GSI', tylko chodzi, jakby miała obcięte 40 koni, to jeszcze niemiłosiernie dużo pali (wcześniej 6.5l/100km, teraz 13l/100km - lampka rezerwy co chwile się zapala). Jako, że już mi ręce opadają i nie wiem co robić, więc zacząłem jeździć po mechanikach, ale praktycznie każdy odpowiada: "Paaanie, dopóki nie rozbierzemy całego silnika, to nic nie będzie wiadomo". I wszystko byłoby dobrze, gdyby takie zabawy nie kosztowały ponad 1000zł i gdyby którykolwiek z nich dałby mi gwarancję, że po takiej naprawie, auto powróci do całkowitego zdrowia.
    Mówią, że mogą to być wtryski, pierścienie lub jeszcze co innego.

    Ciśnienie na tłokach 13bar (czyli chyba nie jest źle, prawda?)
    Czasem zapala się 'check engine', ale po podpięciu pod komputer, nie wywala żadnych błędów.


    Podejrzewam, że jest to problem z temperaturą powietrza, zbyt bogatą mieszanką lub nawet elektryką/elektroniką, bo co ciekawe, nieraz gdy auto się nagrzeje, to na moim radiu (Kenwood KDC-W3044), wyświetla się migający napis "protect", bez możliwości uruchomienia odtwarzania dźwięku. Natomiast gdy radio się nie blokuję, to jak słucham muzyki i mocno przyspieszam, to słychać minimalne przerywanie lub trzaski w sygnale dźwiękowym (występujące podczas dławienia się silnika).

    Istotnym jest również wspomnieć, że problem nasila się w zależności od pogody:
    - gdy wilgotność powietrza jest mała (nie ważne zimno czy ciepło), to silnik z minimalnymi przydławieniami, ale działa znośnie.
    - gdy wilgotność powietrza jest duża, to silnik non-stop dławi się, "skacze" i nie ma mocy.


    Aha, znalazłem również film na którym sprawdzałem świece i wyglądają one następująco:
    na 1 i 3 jest nagar, a na 2 i 4 jest "kawa z mlekiem". (co prawda film jest sprzed 4 miesięcy, ale problem objawia się dokładnie tak samo)



    Proszę o pomoc zanim wydam 1/5 wartości samochodu na naprawę, która niekoniecznie będzie potrzebna.

    Pozdrawiam.

    1 15
  • #2 05 Lut 2014 19:00
    Dziaduszyn
    Poziom 17  

    Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata.
    Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora?
    Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.

    0
  • #3 05 Lut 2014 19:22
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    Dziaduszyn napisał:
    Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata.
    Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora?
    Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.


    Nie sprawdzałem napięcia ładowania z alternatora.
    Co do tego radia, to właśnie edytowałem post i dodałem, że
    Cytat:
    gdy radio się nie blokuję, to jak słucham muzyki i mocno przyspieszam, to słychać minimalne przerywanie lub trzaski w sygnale dźwiękowym (występujące podczas dławienia się silnika).

    0
  • #4 05 Lut 2014 19:30
    Dziaduszyn
    Poziom 17  

    Rozumiem że na zgaszonym silniku nic takiego się nie dzieje i radio działa pięknie?
    Wygląda na to że twój alternator wprowadza spore zakłócenia, które mogą być powodem dziwnej pracy radia lub sterownika silnika.

    0
  • #5 05 Lut 2014 19:44
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    Dziaduszyn napisał:
    Rozumiem że na zgaszonym silniku nic takiego się nie dzieje i radio działa pięknie?
    Wygląda na to że twój alternator wprowadza spore zakłócenia, które mogą być powodem dziwnej pracy radia lub sterownika silnika.


    Nie słucham radia przed włączeniem silnika, ale czasem zdarza mi się słuchać po wyłączeniu silnika i faktycznie nie ma zakłóceń.

    0
  • #6 05 Lut 2014 19:58
    Dziaduszyn
    Poziom 17  

    No to masz uszkodzony alternator.
    Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora.

    0
  • #7 05 Lut 2014 20:08
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    Dziaduszyn napisał:
    No to masz uszkodzony alternator.
    Możliwe że sterownik silnika też ma problemy z pracą przy takich zakłóceniach z alternatora.

    Hmm... a jak mam sprawdzić czy alternator jest na 100% do wymiany? Mam sprawdzić napięcie ładowania alternatora?

    0
  • #8 05 Lut 2014 20:20
    Dziaduszyn
    Poziom 17  

    Napięcie ładowania również możesz sprawdzić, ale moim zdaniem to będzie uszkodzona jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze.
    Żeby stwierdzić uszkodzenie diody musisz sprawdzić czy alternator daje prąd zmienny czy stały na wyjściu, lub go wymontować i pomierzyć diody.
    Spróbuj odłączyć ładowanie i niech silnik pracuje korzystając z samego akumulatora żeby stwierdzić czy dla tego sterownik silnika szaleje.

    0
  • #9 24 Lut 2014 21:52
    tzdobych
    Poziom 2  

    witam, ja bym podjechał na komputer i sprawdził , czy wtryski dobrze działają, ja miałem ten sam problem i komputer pokazał problem na 2 cylindrze, że z wtryskiem coś sie może dziać, po wymianie wtrysku problem znikł a autko nabrało mocy i powróciło do poprzedniej kondycji, wtryski kupiłem z opla merivy 1.8. 38zł za szt

    wtedy mieszanka jest inna, dlatego może tyle palić, bo jak wtrysk jest uszkodzony to nie ma bata. jak wtrysk nie pracuje jak nalezy, to i sondy też nie pracuja, u mnie dodatkowo paliła się kontrolka kontroli trakcji.

    0
  • #10 30 Lip 2014 14:19
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    Cześć,
    Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie.

    Obecnie auto jest po:
    - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej,
    - kapitalnym remoncie głowicy,
    - wyrównaniu powierzchni bloku,
    - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka),
    - trzykrotnym montażu i ustawieniu rozrządu (komplet + pompy wody),
    - wymianie uszczelki pod głowicą, kolektorem dolotowym, wydechowym, zejścia z kolektora oraz wszystkich pomniejszych uszczelnień,
    - "ułożeniu" hydropopychaczy zaworów,
    - czyszczeniu układu: paliwowego, dolotowego, olejowego (+wymiana oleju na Motul 6100+ Synergie i filtra)
    - wymianie sparciałych elementów w układzie podciśnienia, reorganizacji połączeń,
    - wymianie zużytych elementów t.j.: opaski, śruby, szpilki, podkładki,
    - płukaniu układu chłodniczego (w starym płynie obecny ocet) + nowy płyn chłodniczy

    I w tej chwili sprawa ma się następująco:
    Poprawa spalania - 12l/100km (wcześniej dobijało do 20l/100km;))
    Dławienia mniej, ale wciąż występuje.
    Autko odzyskało moc, ale nie w pełni.
    Zapach spalonego oleju wciąż czuć.

    Krótko mówiąc: koszty olbrzymie, a efekty oceńcie sami...

    Pozdrawiam,
    THS

    0
  • #11 07 Wrz 2014 23:06
    grafitowy777
    Poziom 11  

    Witam! @TheHarderStyle ile kosztował Cię taki remont? Bo mnie też coś takiego czeka.
    U mnie objawy podobne, lecz spalanie mam cały czas 7/8 litrów na 100 km. i dławienia, szarpnięcia i strzały z rury ustępują po rozgrzaniu silnika. Pytam o cenę remontu, bo pali litr oleju na 500 km a samochodem robię tyle tygodniowo więc uciążliwe to jest. Proszę o odpowiedź :-)

    0
  • #12 09 Wrz 2014 02:00
    chisel
    Poziom 26  

    Kolego, wypadają ci zapłony. Sterownik wtedy zwiększa dawki na wtryski aby wyrównać pracę silnika mimo wszystko. Za pomocą 5 świecy sprawdź, czy na każdym przewodzie masz taką samą mocną iskrę (czy nie np. słabszą - będzie widać to od razu). Ten alternator sprawdź też jak koledzy sugerowali.

    0
  • #13 10 Wrz 2014 04:29
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    grafitowy777 napisał:
    Witam! @TheHarderStyle ile kosztował Cię taki remont? Bo mnie też coś takiego czeka.

    2500zł.

    grafitowy777 napisał:

    U mnie objawy podobne, lecz spalanie mam cały czas 7/8 litrów na 100 km. i dławienia, szarpnięcia i strzały z rury ustępują po rozgrzaniu silnika. Pytam o cenę remontu, bo pali litr oleju na 500 km a samochodem robię tyle tygodniowo więc uciążliwe to jest. Proszę o odpowiedź :-)

    Chciałbym, żeby mój 1.6 palił 7-8l/100km ;) Jaki masz silnik?

    0
  • #14 10 Wrz 2014 14:33
    grafitowy777
    Poziom 11  

    1.6 16V 109 KM. Spalanie właśnie wzrosło do około 9 litra, no ale to nie jest 50 KM

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kurcze trochę dużo, nie wiem czy nie bardziej opłaca się kupić silnik Widziałem egzemplarze od 1000 zł do 1600 zł, a przekładkę zrobię sam :-) Dzięki na info

    0
  • #15 10 Wrz 2014 15:20
    TheHarderStyle
    Poziom 8  

    grafitowy777 napisał:
    1.6 16V 109 KM. Spalanie właśnie wzrosło do około 9 litra, no ale to nie jest 50 KM

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kurcze trochę dużo, nie wiem czy nie bardziej opłaca się kupić silnik Widziałem egzemplarze od 1000 zł do 1600 zł, a przekładkę zrobię sam :-) Dzięki na info


    Ja, przed "remontem" mojego 1.6 16v myślałem o swap'ie na c20xe, niestety nie dało się znaleźć nic zadowalającego.
    Poza tym zawsze jest ryzyko, że "nowy-używany silnik" będzie w gorszym stanie, niż obecny. Nigdy nie masz pewności, co do stanu używanego silnika, chyba, że w momencie kupna jest jeszcze w samochodzie i możesz go zapalić i pomierzyć.

    0
  • #16 10 Wrz 2014 17:29
    grafitowy777
    Poziom 11  

    Słuchaj mam pytanko, bo może jesteś bardziej obeznany. Interesuje mnie zakup przepływomierza do Corsy z naszym silnikiem. Nigdzie nie mogę takiego w sieci znaleźć po numerach identyfikacyjnych. Zobacz na moje tematy -tam jest o mojej Corsie i problemem z przepływką. A wiesz może, czy swap na mniejszy silnik da się zrobić? Mam ofertę za 650 zł sprawny w stu procentach i z miesięczną gwarancją silniczek 1.4 i, 90 KM :-) Nie wiem jak to jest w oplach, w VW kiedys wszczepiałem z 1.6 na 1.8 a potem na 1.4 i wszystko podeszło...

    0