Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

automatyka-automatyka bram i napędów ASTER 40

mcgregory 05 Lut 2014 22:53 4500 8
  • #1 05 Lut 2014 22:53
    mcgregory
    Poziom 11  

    Dziś zabrałem się do naprawy siłownika do bramy ASTER 40 S
    Post ten powstał z myślą że pomogę komuś w naprawie tego siłownika i że ktoś mi pomoże w dokończeniu naprawy.
    Po 16 miesiącach użytkowania tego "cuda"zmuszony jestem własnoręcznie zamykać i otwierać bramę. Kupując ten siłownik myślałem że skoro jest on produkcji włoskiej to będę miał obsługę serwisową i zaplecze podzespołów z prawdziwego zdarzenia. Nic mylnego. Gwarancja na siłownik obejmuje tylko 12 miesięcy nie mogę zrozumieć dlaczego? Jedyne co w serwisie się dowiedziałem to że można odkręcić rurę osłaniającą wysuwające się ramię.
    Po kolei:1.demontaż siłownika z bramy 2.Odkręcamy plastikowy pierścień uszczelniający ramię 3.Wykręcamy ruchome ramię siłownika do końca 4.Wykręcamy rurę osłaniającą śrubę z gwintem o dużym skoku należy pamiętać o tym żeby nie łapać w imadle za łapy mocujące siłownik tylko należy umieścić cały korpus w imadle (zauważyłem że śruba ta nie jest centrycznie osadzona w czpieniu który jest umieszczony w łożysku, spowoduje to w niedługim czasie zniszczenie nakrętki plastikowej umieszczonej w ruchomym ramieniu) 5.Wykręcamy nagwintowany pierścień blokujący łożysko w obudowie korpusu 6. Mocujemy śrubę w imadle chroniąc ją przed zniszczeniem przy pomocy blachy miedzianej i używając dużego klucza i młotka wybijamy w/w śrubę z łożyska który jest zamocowany w korpusie
    Po oczyszczeniu elementów ze smaru zauważyłem ze zniszczeniu uległa zębatka motoreduktora. I tu zaczął się problem ponieważ nie wiem jak można zdjąć w/w zębatkę ? Na zdjęciu DSC09546 umieściłem newralgiczny element . W serwisie nie posiadają chociażby całego elementu (sruba i sprzęgiełko) .Serwis nie naprawia siłowników .Myślę że serwisują i naprawiają swoje sterowniki które produkują. Patrząc na podobną budowę siłowników FAAC myślę że produkowane przez tą samą chińską firmę a następnie nakleja się tabliczkę że wyprodukowano w Europie. Do postu dołączam zdjęcia po demontażu siłownika . Jeżeli ktoś może pomóc w dalszym demontażu sprzęgiełka to proszę pisać

    0 8
  • ambtechnic
  • #2 05 Lut 2014 23:27
    Dziaduszyn
    Poziom 17  

    Bardzo możliwe że ta zębatka jest wciskana na gorąco i przez to jest bardzo ciasno spasowana.
    Jeśli ta zębatka już do niczego się nie nadaje, a masz możliwość dostać gdzieś samą taką zębatkę to możesz ją przeciąć na pół, a nową zębatkę będziesz musiał osadzać na gorąco.

    0
  • ambtechnic
  • #3 06 Lut 2014 19:52
    lz11980
    Poziom 18  

    Cześć,
    kolego czy w Firmie Esab Kozienice nie mają tej zębatki ?? Ja co prawda ostatnio naprawiałem leadera z Proteco, ale bez problemy dostałem u nich części do siłownika. Jeżeli by nie mieli to potrzebujesz zdjąć koła na prasie i znaleźć sprawnego frezera i za niewielkie pieniądze to dorobi. Na wakacjach dorabiałem z kawałka teflonu przekładnię do Maranteca za cale 50pln plus koszt teflonu

    0
  • #4 07 Lut 2014 12:00
    mcgregory
    Poziom 11  

    Problem jest ze zdjęciem tej zębatki.Na zdjęciach jest jeszcze łożysko które zostanie zdjęte po ściągnięciu zawleczek siegera .Dalej nie wiem co robić
    Zębatkę da się dorobić tylko jak ja zdjąć????

    0
  • #5 07 Lut 2014 12:37
    Kikideh
    Poziom 13  

    Skoro zębatka i tak jest zniszczona to proponuję delikatnie naciąć i zdjąć, a wtedy zobaczysz jak jest mocowana. Podobne rozwiązanie widziałem przy okazji naprawy siłownika Nice, tam zębatka blokowana jest metalowym trzpieniem który znajduje się na okrągłej tulei zębatki pod łożyskiem. Wracając do producentów, to raz i tylko raz zamontowałem Proteco i nie chcę więcej mieć z tymi urządzeniami nic wspólnego. Natomiast do sprzętu Nice, Came dysponuję rysunkami każdego modelu, a lokalny dystrybutor jest mi w stanie dostarczyć część z wykazu na rysunkach.

    0
  • #6 07 Lut 2014 23:15
    rumcajs kra
    Poziom 11  

    zębatka jest utwardzana powierzchniowo wstawianie zwykłej dorabianej nie ma sensu esab kozienice ma części pasujące do twego siłownika , a przy okazji sprawdz łożysko siłownika ono może być problemem

    0
  • #7 08 Lut 2014 21:01
    mcgregory
    Poziom 11  

    Dziękuję za wskazówki jeszcze nie dzwoniłem do Kozienic .Dziś zabrałem się do całkowitego demontażu wadliwej zębatki. Co do materiału z którego jest wykonana to typowy bubel nieutwardzany.Naciąłem zębatkę szlifierką a następnie wkładając płaski śrubokręt który bez trudu rozchylił nacięcie .Gdyby zębatka była twarda (hartowana) to na pewno nie odkształciłaby się trwale.Udało mi się ją ściągnąć ale twierdzę że równie dobrze za pomocą ściągaczki udałoby mi się ją ściągnąć , gdybym ją miał pod ręką :D .
    W tych Kozienicach zauważyłem że ceny tych badziewiastych siłowników nie są atrakcyjne ale może lepiej serwis pracuje. Twierdze jednak ze firma która mi sprzedała wadliwy siłownik też się spisała pozytywnie gdyż dostarczyła mi siłownik nowy niepełnowartościowy (utrącone ucho) jako część zamienną w cenie 150 zł. Dołączam końcowe zdjęcia proszę potraktować ten post jako praktyczne wskazówki przy demontażu w/w siłownika.

    0
  • #8 10 Lut 2014 08:32
    Kikideh
    Poziom 13  

    No to gratuluję, masz część zamienną, usunąłeś usterkę. Ale czy usunąłeś przyczynę usterki? Jeżeli masz dwa siłowniki i drugi jest sprawny, to dla czego ten uległ uszkodzeniu? Oglądając zdjęcia wnioskuję że na skrzydle bramy występują zbyt duże opory.
    1. Czy skrzydło bez siłownika pozwala się obracać bez wyraźnych oporów?
    2. czy po założeniu siłownika i odblokowaniu, skrzydło obraca się równomiernie bez większych oporów?
    3. Czy po uruchomieniu automatyki zakres pracy siłownika jest prawidłowo ustawiony?
    4. Czy czas pracy siłownika jest prawidłowo ustawiony?
    5. Czy brama była używana do odśnieżania?
    Jeżeli wszystko jest wyregulowane prawidłowo, to siłownik powinien pracować dłużej niż 16 miesięcy. Natomiast jeżeli występują problemy w którymś z punktów, które wymieniłem, to za kilkanaście miesięcy będziesz miał znów problem.

    0
  • #9 17 Mar 2014 15:42
    mcgregory
    Poziom 11  

    Właśnie odebrałem dorobioną zębatkę .Wykonał mi ją fachowiec starej daty na prymitywnych urządzeniach. Co do wyregulowania bramy to kolega ma racje. Brama jest nie poprawnie wypoziomowana i może to być przyczyna krótkiej żywotności siłownika. Natomiast tego że zębatka musi być wykonana z utwardzonego materiału to kolega rumcajs kra jest w błędzie gdyż jeden element jest utwardzony czyli ślimak na wirniku a miękkim materiałem jest zębatka ślimacznica.Po Złożeniu siłownik działa jak nowy.

    0