Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód Lublin 3 i przeniosłem akumulatory rozrusznik nie ma siły kręcić ?

06 Lut 2014 13:36 2529 10
  • Uczeń
    mam samochód lublin 3 i przeniosłem akumulatory 2 x 6V 800 A na tył (pakę) plus podłączyłem grubym kablem (takim jak u traktora) 4 metry, a minus po kabinie, tylko nie wiem, czemu rozrusznik nie ma siły kręcić?
  • Poziom 17  
    Witam.
    Taka podstawa czy na pewno masz dobrze przeczyszczone styki przy połączeniach? Przy słabym styku (gdy wytworzyły się tlenki) nie ma takiej przewodności i co za tym idzie nie będzie takiego uderzenia prądowego jakiego potrzebuje rozrusznik.
  • Poziom 24  
    A połączenie z kabiny do silnika jest? ;-)
  • Poziom 38  
    pawlo17 napisał:
    plus podłączyłem grubym kablem (takim jak u traktora) 4 metry, a minus po kabinie,

    Żeby to miało sens, to połącz minus takim samym grubym kablem jak plus, a nie chodzi dlatego, że za duże spadki napięcia są na tej kabinie, albo inaczej, za dużą oporność ze starości ma ta kabina.
  • Poziom 43  
    A przedtem kręcił? Może rozrusznik padł? Lublin spokojnie śmiga na 1szt. 12V 90Ah
  • Użytkownik usunął konto  
  • Uczeń
    światła dobrze świecą tylko rozrusznik jakoś nie ma siły kręcić , kabel najgrubszy kupiony , a wziąłem po to dwie 6 żeby było więcej amperów.
  • Poziom 24  
    Podłącz masę bezpośrednio do silnika, mówię Ci. Po 2 jakie napięcie jest na połączonych akumulatorach? Naładowane są?
  • Poziom 29  
    pawlo17 napisał:
    a wziąłem po to dwie 6 żeby było więcej amperów

    Szeregowe łączenie akumulatorów powoduje jedynie zsumowanie ich napięcia, prąd się nie zmieni.
    Wszelkie wskazówki w tym temacie otrzymałeś, cudów nie ma: jeżeli przewody łączące akumulatory z rozrusznikiem mają odpowiedni przekrój, rozrusznik jest sprawny, akumulatory naładowane, połączenia masy kabiny z silnikiem czyste, połączenia między akumulatorami poprawne TO MUSI DZIAŁAĆ.
  • Poziom 11  
    Tak jak radzą koledzy. Woltomierz i sprawdzać gdzie spada napięcie, ewentualnie ręką macać gdzie się robi ciepłe - tam jest "wąskie gardło" dla prądu.
    Dwa aku 6 voltowe to całkiem dobry pomysł bo lubliny lubią dużo prądu :)
  • Poziom 2  
    Nie akumulator tu winę ponosi lecz brak wiedzy.Lublin śmiało kręci przy 60Ah aku i nie stanowi mu większych problemów.Jak ktoś tu już podał łączenie dwóch aku 6v w szereg nie zmieni ich pojemności tylko ich voltarz. Otóż pamiętaj iż alternator może ładować w pełni tylko taki akumulator jaki jest w danych tech. w przeciwnym razie nigdy twoich aku nie będzie doładowywał i ulegną po pewnym czasie zasiarczeniu i zniszczeniu.Często i gęsto w takich lublin żuk padają tuleje na rozruszniku i wtedy pojawia się kłopot o którym piszesz piszę z doświadczeniem gdyż sam mam żuka i podobne problemy już przerobiłem.