Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8l 1.8 AGN - Nie działa obrotomierz, potrzebny opis pinów licznika

06 Lut 2014 19:06 6444 15
  • Poziom 27  
    Witajcie, po małym pożarze instalacji elektrycznej w okolicach parownika lpg przestał działać licznik. Sygnał do odczytu prędkości obrotowej dla lpg był wzięty ze wzbudzenia alternatora a z tego co wiem ten kabel idzie dalej do licznika. Było na nim zwarcie i prawdopodobnie uszkodził się licznik.

    Sterownik silnika pod vagiem obroty normalnie widzi, sterownik lpg też, ładowanie jest. Chciałbym sprawdzić licznik ale nie wiem na który pin wchodził sygnał z alternatora. Poratuje ktoś schematem?

    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    Pinout już mam ale teraz pytanie, obrotomierz bierze sygnał z alternatora na zacisku 12? Czy z pinu 11 opisanego jako "obrotomierz"? Bo już teraz zgłupiałem co jest uszkodzone...
    Jeśli bierze z 12 ok, lampka ładowania działa więc uszkodzony licznik. Ale co to jest zacisk 11 "obrotomierz?"
    Audi A3 8l 1.8 AGN - Nie działa obrotomierz, potrzebny opis pinów licznika
  • Poziom 16  
    Zrób test elementów wykonawczych w liczniku
  • Poziom 16  
    jesli się nie mylę, a chyba się nie myle w tym przypadku, obrotomierz reaguje na sinusoide z altka, weź oscyloskop i sprawdź przy złączu licznika czy sygnał dochodzi, jeśli tak licznik na stół i omomierz w ręke, przy odrobinie szczęścia znajdziesz przyczyne
  • Poziom 10  
    skąd w ogóle pomysł, że w aucie tej generacji obroty idą z alternatora a do tego ze wzbudzenia ???. Idą z ECU prosto do licznika i ewentualnie climatronica.
  • Poziom 10  
    ECU widzi obroty bo czyta je z wału i wysyła sygnał do licznika.
  • Poziom 27  
    Ok. Powiedzmy że przewód od alternatora jest gdzieś uszkodzony. Nie zauważyłem przepalenia i siedzi gdzieś pod obudową przypalony.

    Nasuwa się pytanie nr 1. Dlaczego wzbudzenie działa poprawnie i alternator ładuje?
    Pytanie nr 2. Czy ja puszczę nowy przewód testowo na zewnątrz samochodu od alternatora do licznika na pin 12 wyeliminuję potencjalne uszkodzenie przewodu? Czy on jeszcze gdzieś po drodze ucieka? czy idzie prosto do licznika?
  • Poziom 10  
    Wzbudzenie działa bo nie ma nic wspólnego z obrotami.

    Po co chcesz ciągnąć kabel od wzbudzenia ładowania skoro ono działa?
  • Poziom 11  
    Kolego a z którego roku masz audi ??
  • Poziom 14  
    Z pinu 11 i jak kolega TheBiSHoP napisał sygnał podaje ECU!
  • Poziom 14  
    Skoro ECU widzi obroty, obrotomierz przeszedł test- to w czym problem- ludzie czytajcie ze zrozumieniem- w tym jest cała odpowiedź!
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem, tylko mi czasami wskazówka od obrotów drga (tak jakby chciała się podnieść).

    Ktoś pomoże?
    Licznik do wymiany?
  • Poziom 16  
    Obroty nie są pozyskiwane z alternatora :) . lecą tak jak pisali koledzy z ECU.
    Jeżeli odczytujesz poprzez podpięcie pod kompa obroty OK , to czujnik jest OK.
    Są podawane na pin 11 .
    Sprawdzasz : Odczyt obrotów z ECU, robisz test zegarów jak Ok to problem leży w kablu.
    Jak obroty z ECU są OK , a zegary nie przechodzą testu na obrotomierzu to zegary .
    Jak ECU nie widzi obrotów to czujnik ale wtedy byś nie odpalił :).
    Jak nie masz Vcdsa to podjedz do jakiegoś warsztatu to Ci sprawdzą za 50-100 PLN.
    I nie interesuj się pinem 12 nie ma nic wspólnego z sygnałem dla obrotomierza.
    Jak nie masz innej możliwości i miałeś pożar to zacznij od sprawdzenia przejscia na przewodzie 11 albo zwarcia . obejżyj wiązkę czy się nie upaliła i przywarła.

    Dodano po 4 [minuty]:

    shot123 napisał:
    Mam podobny problem, tylko mi czasami wskazówka od obrotów drga (tak jakby chciała się podnieść).

    Ktoś pomoże?
    Licznik do wymiany?

    Zegary się kończą. Niestety Audi się nie popisało z zegarami w 8L i 8P z początku produkcji też były wadliwe i prędzej czy później kończą w śmietniku.
    Ja u siebie w 8P już zmieniałem , zaczęło się od drgającej wskazówki obrotów, potem wyzerował się globalny przebieg następnie wysypał się ABS/ESP . dalej nie czekałem. Zmieniłem na zegary z 2011. Ale nie powiedziane że zaraz padną u ciebie. One lubią żyć swoim życiem i mogą szwankować kilka lat . Można z tym żyć :) na drgającą wskazówkę nie warto naprawiać czy wymieniać.