Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 2001 HDI - Rozładowujący się na postoju akumulator już od 5 stopni w

pomorzanin 12 Lut 2014 21:58 6345 33
  • #31
    pomorzanin
    Poziom 10  
    [quote="pomorzanin"]
    Grzegorz_madera napisał:
    pomorzanin napisał:

    Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora?

    Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.


    A w jakim przypadku akumulator automatycznie przestaje być ładowany przez alternator też po osiągnięciu określonego max napięcia całego układu? (czy alternator posiada moduł sterujący załączaniem i rozłączaniem ładowania?)
  • #32
    Pan_Kleks
    Poziom 20  
    [quote="pomorzanin"]
    pomorzanin napisał:
    Grzegorz_madera napisał:
    pomorzanin napisał:

    Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora?

    Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.


    A w jakim przypadku akumulator automatycznie przestaje być ładowany przez alternator też po osiągnięciu określonego max napięcia całego układu? (czy alternator posiada moduł sterujący załączaniem i rozłączaniem ładowania?)


    Akumulator jest "regulatorem" , naładowany w 100% i podłączony do źródła prądu o napięciu 14V będzie pobierał 1-2A i KONIEC , więc można to uznać jako odłączenie ładowania, bo 1A dla 100A alternatora to raczej nie wyzwanie :D
  • #33
    spocona_pacha
    Poziom 20  
    pomorzanin napisał:
    A w jakim przypadku akumulator automatycznie przestaje być ładowany przez alternator też po osiągnięciu określonego max napięcia całego układu? (czy alternator posiada moduł sterujący załączaniem i rozłączaniem ładowania?)

    Proste jak się potencjały wyrównają to prąd przestaje płynąć, i zmierza do 0 .
  • #34
    pomorzanin
    Poziom 10  
    Peugeot sprawdzony, praktycznie takie samo napięcie w akumulatorze po dwóch nocach w garażu, czy jest taka możliwość, że to wina samego rozrusznika przy niskich temperaturach, mogą one mieć większy wpływ na rozrusznik (pobieranie większego prądu, większe (tarcie?) przy niskich temperaturach ) ? Jeszcze spróbuję sprawdzić przy większej wilgotności czyli na zewnątrz.