Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2,0 16 v benz. - Rozwiązanie Renault 2,0/16V wyciek KZFR

faveo 06 Lut 2014 22:38 4677 0
  • #1
    faveo
    Poziom 9  
    Witam!
    Szukałem pomocy w kwestii -Renault Laguna 2,0 16 v benz. rok prod. 99 wyciek oleju spod koła zmiennych faz
    Kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem wszystkie zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem, poskładałem i znowu cieknie. POMOCY.
    Wszystkie części dobrej jakości, KZFR oryginalne Renault.

    Udało mi się rozwiązać problem wycieku spod koła KZFR.
    1. Koło należy wymienić na nowe oryginalne koszt 480 zł.
    2. Olej powinien być o parametrach dedykowanych, to ważne, hydrauliczne luzy zaworowe!
    3. ZIMERING nr 3 - koszt 30 zł kupiłem z zeszlifowanymi oznaczeniami renault, uszczelniacz powinien mieć średnicę wewnętrzną 32 mierzoną suwmiarką na sucho, średnica flanszy KZFR to 34 ale proszę pamiętać że wchodzi w głowice dosłownie kilka mm. Grubość uszczelniacza to 4,5 mm. W czasie montażu WAŻNE nie wolno wciskać go głęboko w głowice jego płaszczyzna czołowa powinna równać się z płaszczyzną głowicy. Należy uważać na sprężynę aby niewypadła w czasie montażu.
    Moje stare koło miało rowek wyszlifowany od uszczelniacza i dlatego lał olej po rozrządzie.
    Po wymianie rozrządu całość pracuje cichutko a moc wzrosła zadowalająco, moja lal daje przyjemność z jazdy. Nadmienię że rozbierałem rozrząd już tyle razy że obawiam się o gwinty.
    Mam nadzieje że przyda się komuś ta informacja, ponieważ ja nie znalazłem takiej w necie i sam musiałem się sporo narobić i trochę kasy stracić a ile nerwów, żona wyzywała po coś to kupił tyle kasy poszło i nie działa, blbe ble!