Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik - zwarcie radiatora z obudową

Sobol95 07 Lut 2014 12:12 1740 19
  • #1 07 Lut 2014 12:12
    Sobol95
    Poziom 19  

    Witam.
    Postanowiłem zbudować prostownik do ładowania akumulatora samochodowego. Zbudowałem mostek prostowniczy na takich diodach:
    Prostownik - zwarcie radiatora z obudową
    Zamontowałem je na radiatorze.
    Dałem specjalne podkładki pod śrubki i diody wszystko działa prawidłowo. Ale jak przykręcę radiator do metalowej obudowy, w której jest transformator na wyjściu jest napięcie ok 30V. Jak odkręcę 13V.
    Nasuwa się pytanie, czy radiator musi być odizolowany od reszty obudowy?

  • #2 07 Lut 2014 12:26
    jacekko0
    Poziom 31  

    Jeżeli mostek prostowniczy jest zbudowany z takich diod na jednym radiatorze muszą być od niego odizolowane lub trzeba zastosować oddzielne radiatory.

  • #3 07 Lut 2014 12:37
    Sobol95
    Poziom 19  

    Diody są na jednym radiatorze odizolowane od siebie podkładkami
    Prostownik - zwarcie radiatora z obudową

    Jeśli radiator odkręci się od reszty obudowy napięcie jest prawidłowe gdy sie tylko dotknie radiatora napięcie wzrasta

  • #4 07 Lut 2014 12:52
    jacekko0
    Poziom 31  

    Sprawdź miernikiem izolacje diod przykręconych do radiatora.

  • #5 07 Lut 2014 12:54
    Kikideh
    Poziom 13  

    Masz gdzieś przebicie. Jeżeli opiłek z wiercenia dostanie się pod podkładkę izolacyjną, to w czasie dokręcania śrubą, przebija izolację i robi zwarcie. Odlutuj przewody od diod i sprawdź omomierzem która z nich ma połączenie z radiatorem. Następna sprawa to obudowa prostownika nie powinna mieć połączenia z żadnym z biegunów wyjściowych do akumulatora. Jedynie połączenie obudowy to z przewodem PE (żółto - zielony) kabla zasilającego z gniazdka sieciowego.

  • #6 07 Lut 2014 13:02
    Sobol95
    Poziom 19  

    Sprawdziłem wszystkie ''pikaczem'' i nigdzie nie ma przebicia pomiędzy śrubą a nóżkami czy tylną ścianka.

  • #7 07 Lut 2014 13:03
    otapi
    Poziom 25  

    Może to kwestia słabej jakości fotek ale wydaje mi się że te plastikowe podkładki (tulejki) sa zamontowane odwrotnie. Zwężony koniec powinien wejść w otwór radiatora diody tak aby śruba nie dotykała go wewnątrz otworu.

  • #8 07 Lut 2014 13:08
    Sobol95
    Poziom 19  

    otapi, tak właśnie są założone.

  • #9 07 Lut 2014 13:18
    otapi
    Poziom 25  

    podaj symbol diody, może ona wcale nie wymaga izolacji a problem leży gdzie indziej

  • #10 07 Lut 2014 13:22
    Sobol95
    Poziom 19  

    Symbol diody to: MBR1045

  • #11 07 Lut 2014 13:28
    otapi
    Poziom 25  

    To wymaga izolacji na tym samym radiatorze, jeżeli sprawdzałeś czy nie ma przejścia między radiatorem i radiatorami diod i nie ma to musi być coś innego

  • #12 07 Lut 2014 13:33
    Sobol95
    Poziom 19  

    Jeśli diody są na radiatorze, nic więcej i połączenie radiatora lub dotknięcie zmienia napięcie to myślę ze tu coś nie gra. Nie ma co sie bawić wychodzi na to, że po prostu trzeba jakoś odizolować radiator od reszty obudowy i po sprawie.

  • #13 07 Lut 2014 13:33
    Kikideh
    Poziom 13  

    Pikacz ja wskazuje nazwa służy do pikania. Ustaw na przyrządzie omomierz zakres 2M lub jak masz 20M i sprawdź czy nie ma przebić między "blaszką diody" a radiatorem. miejsce radiatora które dotykasz końcówką przyrządu powinno być oczyszczone papierem ściernym.

  • #14 07 Lut 2014 13:40
    otapi
    Poziom 25  

    Cytat:

    Jeśli diody są na radiatorze, nic więcej i połączenie radiatora lub dotknięcie zmienia napięcie to myślę ze tu coś nie gra. Nie ma co sie bawić wychodzi na to, że po prostu trzeba jakoś odizolować radiator od reszty obudowy i po sprawie.


    To trochę półśrodek, jeżeli któraś z diod ma jednak zwarcie z radiatorem to może ma i inna wtedy masz zwarte diody.

  • #15 07 Lut 2014 14:09
    Sobol95
    Poziom 19  

    Po odlutowaniu kabli od transformatora i sprawdzeniu omomierzem nie znalazłem zwarcia. Odizolowałem radiator od reszty obudowy, napięcie na wyjściu jest, jednak znowu dziwna rzecz gdyż jak dotknę zacisku spada napięcie na zero a po wyłączeniu zasilania jest na wyjściu około 7 Volt.

  • #16 07 Lut 2014 14:35
    otapi
    Poziom 25  

    Pokaż schemat połączeń tego prostownika (ale nie teoretycznego, tylko tego co połączyłeś) albo pokaż dokładniejsze foto połączeń, bo coś mi się zdaje (znowu marna jakość fotki)m że źle połączyłeś diody. Tak na oko niebieski i czarny kabelek powinny być zamienione miejscami, ale słabo to widać na tej fotce.

    Prostownik - zwarcie radiatora z obudową

    po prawej to co mi się udało rozszyfrować z kabelków po lewej jak być powinno

  • #17 07 Lut 2014 14:57
    Sobol95
    Poziom 19  

    Proszę, mam nadzieję, że teraz wszystko jest widoczne.

    Prostownik - zwarcie radiatora z obudową

  • #19 07 Lut 2014 16:01
    arturavs
    Poziom 36  

    To , ze są to diody shottky, nie ma zadnego znaczenia. Odlutuj wszystkie polaczenia do tych diod, i teraz sprawdzaj przebicie do radiatora. Innej opcji nie ma . Jedna zadarta podkladka izolacyjna zrobi zwarcie do radiatora i wystarczy.

  • #20 07 Lut 2014 16:02
    Sobol95
    Poziom 19  

    Po odizolowaniu radiatora od obudowy prostownik normalnie ładuje akumulator więc wszystko działa jak trzeba.

    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME